LJUBLJANA – Oglasi so pogosto eno, drobni tisk pa drugo. Mnogi to spoznajo šele takrat, ko je zanje prepozno in ko jim ponudnik izstavi račun, ki ga ne morejo plačati. To se je zgodilo tudi našemu bralcu, ki je maja 2012 v želji, da bo brez skrbi telefoniral in brskal po spletu, sklenil naročnino Mingl17 pri mobilnem ponudniku Tušmobil, kmalu pa doživel šok in hladen tuš. Za komentar smo prosili tudi mobilnega operaterja Tušmobil.
Šokantne številke na računu
Pomanjkanje ključnih informacij je bilo tisto, zaradi česar je bralec, ki želi ostati anonimen (njegove podatke hranimo v uredništvu), doživel šok, ko so mu po letu in pol izstavili obvestilo o izvršbi za 814 evrov. »Na letaku, ki jih pošiljajo domov, so promovirali, da za 17 evrov dobiš vse, klice in internet. V njihovi prodajalni mi je študentka, ki je tam delala, zatrdila, da je to najugodnejši paket, ki vključuje vse, in da ne bo treba nobenih doplačil.«
Račun, ki ga je dobil prvi mesec, je bil še običajen, 26 evrov. »Poleg naročnine 17 evrov so zaračunali še priključnino, kar se mi je zdelo povsem običajno. A tudi na to me ni prodajalka opozorila.« Naslednja dva računa pa sta bila šokantna. Znašala sta nekaj več kot 147 evrov in vrtoglavih 522,49 evra.
Besen in začuden je prepričan, da gre za pomoto, bralec večkrat klical na Tušmobilovo pomoč uporabnikom. Iz obupa je nato poslal še ducat elektronskih sporočil, na katera je dobil odgovore, da so njegovo sporočilo predali pristojnemu oddelku v reševanje reklamacijskega zahtevka. Čeprav naj bi v paketu imel vključen prenos podatkov, so mu zaračunali te storitve. »Če uporabljaš gostujoče omrežje in ne Tušmobilovega, ti vse dodatno zaračunajo,« pojasnjuje in dodaja, da je to izvedel od prijatelja, vendar šele, ko je bilo prepozno. »Študentka, ki je delala na okencu in mi je prodala SIM-kartico, kot kaže, niti sama ni vedela, kaj prodaja.«
Namesto pomoči dobil birokratske odgovore
Bralec je ponudniku poslal tudi več sporočil in jih obveščal o tem, da ni zadovoljen z njihovo pokritostjo. »Povezavo z internetom je ves čas prekinjalo.«
Iz Tušmobila pa so odgovarjali: »Če bi se motnje nadaljevale, vam predlagamo, da obiščete najbližji prodajni center, kjer vam bodo znali svetovati pri uporabi mobilnega telefona in opravili potrebne nastavitve.« Vendar pravi, da študentka v poslovalnici ni imela potrebnega znanja. »Ko sem zamenjal telefon, sem moral v poslovalnico v drug kraj, ker ona ni znala.«
Pregledali smo tudi bralčevo pogodbo, ki jo je podpisal ob nakupu kartice. V njej ni razen tega, da je naveden paket, ki ga je z naročniško pogodbo prevzel, nikjer navedeno, kaj paket vsebuje. Cenika, ki bi moral biti sestavni del pogodbe, tudi ni prejel.
Ker bralec računov, ki so mu jih izstavili, ni mogel poravnati, mu je tako januarja, po letu in pol, sodišče poslalo sklep, da mu rubijo plačo. »Ker sem se tolikokrat pritožil in jim poslal toliko različnih 'mailov' sem sklepal, da so ugotovili, da gre za napako in da so na zadevo pozabili. Zdaj pa so me šokirali. Nimam denarja za to. Pri njih sem kupil le SIM-kartico, rabljen telefon pa sem kupil prek spleta. To naj bi bil paket namenjen mladim, potem pa takole.«
Tušmobil odgovarja
Vprašanja, ki smo jih poslali Tušmobilu – Ali ste seznanjeni s primerom? |
»Tušmobilova raznolika ponudba ponuja pakete, ki ustrezajo različnim potrebam uporabnikov in kjer si lahko vsakdo izbere takšnega, ki mu najbolj ustreza. Kot operater, ki mu je zadovoljstvo njegovih uporabnikov na prvem mestu, ponudbo vseh paketov, ki jih ponujamo našim uporabnikom, v Tušmobilu vedno jasno opredelimo. Vsi pogoji uporabe paketa, vključno z omejitvijo, ki jo v primeru paketa MINGL 17 omenjate, so tako vedno jasno zapisani v pogojih ponudbe, ki so navedeni v vseh opisih ponudbe, v vseh oglasnih sporočilih, v promocijskih materialih v naših poslovnih enotah ter na naši spletni strani.«
»S primerom vašega bralca smo sicer seznanjeni, vendar pa ga zaradi varovanja osebnih podatkov ne moremo komentirati. Tako kot v vseh drugih Tušmobilovih paketih, kjer gostovanje ni vključeno, je tudi pri trenutno aktualnem akcijskem paketu Najbližji Premium, ki ob sklenitvi do konca marca za daleč najnižjo ceno na trgu, omogoča izkušnjo neomejene mobilne komunikacije. V predstavitvi ponudbe je jasno navedeno, da v akcijski paket vključene storitve veljajo le v omrežju Tušmobil, ki dosega več kot 98,90 odstotka prebivalstva, s tehnološko naprednostjo pa zagotavlja odlično uporabniško izkušnjo.«
Pritoži naj se in in jih prijavi
»S konkretnim primerom nismo seznanjeni, nam je pa znano, da pri Tušmobilu 'neomejenost' velja samo znotraj njihovega omrežja, ne pa tudi med gostovanjem v Mobitelovem omrežju. Vse to je sicer zapisano, a v drobnem tisku, ki ga večina potrošnikov žal ne prebere,« odgovarja Jasmina Bevc z Zveze potrošnikov Slovenija (ZPS).
»Potrošniku svetujemo, da napiše pisno pritožbo, predlagamo pa tudi, da operaterja prijavi tržni inšpekciji. Tudi mi se ponovno pripravljamo na dodatno ozaveščanje javnosti, saj ponudniki vse pogosteje bombardirajo z reklamnimi akcijami, v katerih izstopajo besede neskončno, neomejeno ... ZPS žal nima vzvodov za kaj več, denimo kaznovanje tovrstne prakse, zato si želimo, da bi na tem področju ostreje nastopili tudi državni organi,« je še zapisala in nas napotila na ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.
»Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo izvaja javno službo svetovanja potrošnikom, v okviru katere svetujemo tudi potrošnikom, ki se srečujejo z morebitnim zavajajočim oglaševanjem oziroma nepošteno poslovno prakso, vendar nismo prejeli vprašanj, povezanih s primerom, ki ga navajate. Če se pojavi sum zavajajočega oglaševanja, potrošnike napotimo na Tržni inšpektorat RS, ki je pristojen za odločanje v konkretnih primerih. Svetujemo vam, da se s svojim vprašanjem obrnete na Tržni inšpektorat RS, ki razpolaga s podatki o prijavah in izvedenih inšpekcijskih ukrepih v konkretnih primerih,« so v odgovoru na vprašanje zapisali na ministrstvu. Vprašanja smo posredovali tudi inšpektoratu, odgovorov pa še nismo prejeli.