CESTNINJENJE

Ministru morda 
Kapsch ni všeč

Objavljeno 30. maj 2013 11.43 | Posodobljeno 30. maj 2013 11.45 | Piše: Jadran Vatovec

Zavlačevanje s spremembami ogroža finančno trdnost Darsa.

Ker nimamo elektronskega cestninjenja, sta oškodovana Dars in tudi država. Foto: Jože Suhadolnik/Delo

LJUBLJANA, BRUSELJ –  Že pred leti je Evropska komisija določila rok, do izteka katerega naj bi predvidoma vse države članice Unije uvedle elektronsko cestninjenje. Sporočilo iz Bruslja je bilo jasno: zoper tiste, ki ga ne bodo pravočasno uvedle, bo Evropska komisija sprožila postopek ugotavljanja kršitve evropske zakonodaje z njihove strani. Slovenijo so doslej že (dvakrat) iz Bruslja opozorili, da če ne bomo pohiteli, najbrž ne bomo do začetka prihodnjega leta uresničili svoje obveznosti. No, medtem nekateri indici pritrjujejo teoriji zarote, da nekdo (vlada, ministrstvo za infrastrukturo?) namenoma zavlačuje z uvedbo elektronskega cestninjenja.

Dars v primežu DRK in Omerzela

Skladno s sklepom, ki ga je prejšnja vlada sprejela 7. junija lani, je družba Dars sicer nadaljevala aktivnosti, potrebne za vzpostavitev »elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 tone«. V skladu s tem sklepom oziroma s sprejetim terminskim planom je bil že izveden razpis za vzpostavitev takšnega sistema. Potem sta se nanj družno prijavila samo Kapsch TrafficCom Slovenija in Kapsch TrafficCom Avstrija, ki sta pripravljena vzpostaviti sistem elektronskega cestninjenja in ga tudi vzdrževati 13 let za 209,992.633,80 evra. Izbiro izvajalca je poskušal ustaviti Telekom Slovenije, ki je zahteval revizijo razpisnega postopka. Ker je Državna revizijska komisija (DRK) poleg Telekomove prejela še dve drugi pobudi za revizijo, je obsežna razpisna dokumentacija še v njenih rokah.

A to še ni vse: medtem ko minister Samo Omerzel, ki je bil, kot se zagotovo spomnite, svojčas projektni vodja podjetja Ultra, pozneje pa tudi direktor Ultrinega poslovnega razvoja, javno pojasnjuje, da bi moral Dars prevzeti vso odgovornost za posledice razpisa (in za zamudo?), ministrstvo pod njegovim vodstvom kot da ne želi predlagati nujno potrebne spremembe zakona o cestninjenju. Brez te spremembe Dars, tudi če bi hotel, ne bo mogel podpisati pogodbe s konzorcijem dveh Kapschev. Mimogrede, mediji so poročali, da je med najvplivnejšimi »neformalnimi svetovalci« ministra Omerzela tudi solastnik Ultre Miloš Urbanija. To je sicer resda potem Urbanija zanikal. Skratka, medtem ko čakamo na novi sistem cestninjenja, se po kuloarjih pojavlja vse več namigov o pripravah na ultrazamenjavo vsaj nekaterih članov uprave Darsa.

Deli s prijatelji