PREDSTAVA

Ministrstvo plačuje 
za scenarij in režijo

Objavljeno 25. april 2014 14.29 | Posodobljeno 24. april 2014 20.30 | Piše: Ksenija Koren

Predstave izobražujejo šolarje o varnosti in zdravju pri delu.

Ministrstvo Anje Kopač Mrak je k sodelovanju povabilo le ljubljanske kulturne organizacije. Foto: Matej Družnik/Delo

LJUBLJANA – Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, ki ga vodi ministrica Anja Kopač Mrak, je konec lanskega leta devet tisočakov investiralo v scenarij, režijo, postavitev in izvedbo petdesetih izobraževalnih predstav o varnosti in zdravju pri delu za učence druge triade osnovnih šol. To je šele začetek, saj načrtujejo tudi snemanje predstave. Koliko jih bo stalo še to, še ne znajo pojasniti. So pa imeli samo lani debelih 40 tisočakov stroškov s postavitijo spletnega portala za varnost in zdravje pri delu. Podjetji RRC računalniške storitve in Creatim Ržišnik Perc bosta z vzpostavitvijo in vzdrževanjem portala v štirih letih pri ministrstvu zaslužili nekaj evrov manj kot osemdeset tisočakov.

Gledališč 
ni zanimalo

Zanimivo je, da je ministrstvo poleti lani možnost priprave izobraževalne predstave za otoke poleg pozneje izbranega Aleša Kolarja, ki je sicer diplomirani dramski igralec, povabilo še Lutkovno gledališče Ljubljana in Slovensko mladinsko gledališče, a se nobena institucija ni odločila potegovati za dodatna sredstva. Na ministrstvu pravijo, da je lutkovno gledališče prvotno izkazalo velik interes za sodelovanje, a ponudbe niso oddali s pojasnilom, da »obveznosti gledališča do sprejetega programa ne omogočajo sprejemanja dodatnih projektov.« Tako je posel dobil Kolar, saj javno naročilo, na katero bi se lahko prijavili tudi umetniki iz drugih slovenskih krajev, zaradi vrednosti – razpisana cena je bila nekaj manj kot 14 tisočakov – ni bilo potrebno. Ministrstvo ga je dolžno izvesti zgolj, če posel presega vrednost dvajsetih tisočakov.

Učno gradivo

Na ministrstvu so pojasnili, da si prizadevajo za uvajanje varnosti in zdravja pri delu v vzgojo in izobraževanje. Cilj je dvigniti varnostno kulturo mladih, saj je splošno znano, da tisti, ki so se v otroštvu naučili določenih pravil varnega ravnanja, posvečajo večjo pozornost varnosti in zdravju pri delu tudi pozneje, ko se zaposlijo. Čeprav že promovirajo izobraževalne risane filme Evropske agencije za varnost in zdravje pri delu Napo, menijo, da ima živa predstava prednost, ker učence bolj pritegne s tem, ko igralcu omogoči odziv na njihove reakcije. Serija Napovih filmov, prevedena v slovenščino, že obstaja, a ocenjujejo, da »bi učiteljem olajšali delo, če bi jim ponudili posnetek predstave, ki bi jo lahko vključili v učno uro tedaj, ko bi jim ustrezalo«. Zato bodo predstavo posneli. 

Deli s prijatelji