LJUBLJANA – Opozicijski stranki NSi in ZaAB sta ogorčeni, ker projekt drugega železniškega tira med Divačo in Koprom ni bil izbran za financiranje v okviru evropskega mehanizma CEF. V SDS zavrnitev financiranja razumejo kot hladen tuš iz Bruslja, v NSi menijo, da je minister neposredno odgovoren, v ZaAB zahtevajo izredno sejo odbora državnega zbora za infrastrukturo.
»Včeraj smo dobili iz Bruslja hladen tuš, izpad 400 milijonov evrov je bila slaba novica za izgradnjo drugega tira Divača–Koper,« je danes v državnem zboru dejal poslanec NSi Jernej Vrtovec.
Spomnil je, da je NSi na problematiko prijave na razpis opozarjala že februarja, ko so sklicali nujno sejo odbora za infrastrukturo. »Takrat nam je minister zagotovil, da bo prijava dobra, učinkovita, sami pa smo že tedaj opozarjali, da je smešno, da se prijavljamo na tovrsten razpis, ne da bi imeli zaprto finančno konstrukcijo. Potem je minister vztrajal pri tej prijavi, dejansko pa smo se osmešili,« meni Vrtovec.
»Minister je neposredno odgovoren za to, da je Slovenija iz tega paketa izgubila 400 milijonov evrov za izgradnjo drugega tira,« dodaja Vrtovec.
Projekt »katastrofalno slabo pripravljen«
Poslanska skupina ZaAB bo zahtevala sklic nujne seje odbora državnega zbora za infrastrukturo na temo izvajanja velikih infrastrukturnih projektov, med katere sodi tudi drugi tir.
Kot je danes povedala namestnica vodje poslanske skupine Alenka Bratušek, so v ZaAB takrat, ko je ministrstvo za ta projekt pošiljali vlogo v Bruselj, menili, da je neodgovorno poslati tako slabo dokumentacijo, brez vseh podatkov. Zdaj so prejeli odgovor tudi od slovenske komisarke, da je bil projekt »katastrofalno slabo pripravljen«.
Gantar pri drugem tiru oster
Desus in SD ne skrivata nejevolje ob tem, da je drugi tir ostal brez evropskih sredstev. Tomaž Gantar (Desus) poudarja odgovornost ministra Petra Gašperšiča in premierja Mira Cerarja ter pravi, da je površnost ministra po zaslišanju v državnem zboru pričakoval. Na slednje je spomnil tudi Matjaž Han (SD), ki dvomi, da si vsi želijo projekt izvesti.
Bulčeva: Projekt drugega tira ni bil dovolj zrel
Podpredsednik SDS Zvone Černač pa je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani ocenil, da je projekt drugega tira za 1,4 milijarde evrov »'preglomazno'« zastavljen, zato bi bila nujna resna revizija projekta. Ob tem bi se verjetno znižala vrednost projekta, ki bi pritegnila zasebne partnerje. Če bo odločitev takšna, je po njegovem mnenju treba sprejeti odločitev glede časovnice za modernizacijo vse ostale železniške infrastrukture. »Ta odločitev iz Bruslja je torej hladen tuš, ker je projekt nove proge Koper–Divača dobil javno medijsko težo kot eden najbolj ključnih projektov na področju prometa in logistike v naslednjih letih. A odgovornost vlade je, da v roku treh mesecev predstavi, kaj in kako se bo delalo na področju razvoja celotne prometne infrastrukture,« je dejal. Izpostavil je še, da so bili Sloveniji v okviru programa odobreni tudi drugi sicer manjši projekti, ki niso nepomembni.
Projekt drugega tira med Koprom in Divačo je izpolnjeval mnoga merila za financiranje iz mehanizma CEF, se je pa za težavo izkazal kriterij pripravljenosti projekta – odprta so predvsem vprašanja dovoljenj in financiranja, je danes dejala evropska komisarka za promet Violeta Bulc.