NA KOŽO

Milijarde 
in milijoni

Objavljeno 26. april 2012 00.25 | Posodobljeno 26. april 2012 00.31 | Piše: Milena Kalacun Lapajne

Facebook bo predvidoma poleti dosegel milijardo uporabnikov.

Predstavljam si, kako težko je v povprečno slovensko podjetje spraviti milijon evrov prihodkov, bog ne daj milijardo. Tudi privarčevati kakšno izmed šestmestnih ali devetmestnih vsot je nemogoča misija. Pod črto: projekti z več ničlami v naši deželi, sploh v času krize, so redkost, če ne izjema. Svetovna družabna omrežja to počno z neverjetno lahkoto, skoraj nonšalanco.

Zadnji podatki, ki so pred kratkim pricurljali v javnost, kažejo, da bo Facebook predvidoma poleti dosegel milijardo uporabnikov. Kdo je pred tremi leti sploh vedel, kaj je Facebook? Nihče. Danes je to največja globalna mreža na svetu. Skoraj največja. Kljub temu da je ta gigant objavil slabe poslovne izide v letošnjem prvem četrtletju, predvsem zaradi stroškov, ki so zajezili predvideno rast dobička. Vseeno je spoštovanja vredno, da so prihodke, v teh časih, povečali za polovico. Kaj se lahko naučimo iz projektov tipa Facebook, Twitter, Google idr.?

Nastali so v glavah nadobudnih, napol gikovskih študentov. Zaradi drznih, a sila preprostih idej so danes ti ljudje med najbogatejšimi na svetu. Številke, ki silijo v nebo in omogočajo brezmejne možnosti zabave, druženja, oglaševanja, povezovanja, so dejansko impresivne. Torej so pisane na kožo povprečnemu smrtniku. Lahko so vse ali nič. Zavzele so vse pomembne, sociološko naravnane komponente slehernega posameznika. So smisel kratkočasenja in potrošništva. In prava poslovna ideja. Teh, sploh pa njihove uresničitve, nam v domačem okolju krepko primanjkuje.

Facebook naj bi bil po ocenah poznavalcev vreden od 75 do 100 milijard dolarjev, vrednost prve javne ponudbe pa naj bi bila od 5 do 10 milijard dolarjev. Za lažjo ilustracijo – slovenske banke bi potrebovale zgolj 4 milijarde, da se rešijo iz godlje, v kateri so se znašle zaradi prijateljskih dogovorov, slabih naložb in za navadnega smrtnika nedosegljivih kreditnih pogojev. Ali lahko slovenska podjetja ustvarijo tolikšne dobičke, da bodo imela kdaj za nujni razvoj, ki lahko nekoč pripelje do vrtoglavih zneskov, je vprašanje, če ne kar utopija.

Kar želim povedati, je, da so najboljše ideje zelo preproste in deviške, za njimi pa stojijo velike številke. Podjetniki, znate uporabiti izkušnjo Facebooka sebi v prid?

Deli s prijatelji