POSLOVANJE

Mercator že skoraj pri 800 odpuščenih

Objavljeno 28. avgust 2013 14.28 | Posodobljeno 28. avgust 2013 14.28 | Piše: STA, A. L.

A prodajalk ni nič manj, pravi predsednik uprave Toni Balažič, in pojasni, da se je število zaposlenih zmanjšalo v administraciji in tam, kjer je Mercator zaprl prodajalne.

LJUBLJANA – Največji slovenski trgovec Mercator, ki je v postopku prodaje hrvaškemu Agrokorju, je v prvem polletju ob rahlem upadu prodaje zmanjšal izgubo za petino. Dobičkonosnost se je začela izboljševati, pravi predsednik uprave Toni Balažič, ki je to sicer pričakoval že prej, a makroekonomske razmere so bistveno zaostrene.

Prihodki od prodaje upadajo

Skupina Mercator je v prvem polletju ustvarila nekaj manj kot 1,4 milijarde evrov prihodkov od prodaje, kar je 3,3 odstotka manj kot v istem obdobju lani. Čista izguba se je zmanjšala za petino, na 15,1 milijona evrov. Te poslovne učinke je Balažič danes na novinarski konferenci v Ljubljani komentiral z besedami, da konec leta 2012 sprejeta strategija dejansko daje rezultate.

»Do konca leta moramo zagotoviti dolgoročno dobičkonosno poslovanje in zaključek finančnega prestrukturiranja,« je dejal. To je tudi ena bistvenih sestavin pogodbe o sodelovanju z Agrokorjem, sklenjene junija letos, potem ko se je Agrokor z več večjimi lastniki Mercatorja dogovoril o nakupu 53 odstotka delnic po ceni 120 evrov za delnico. »To pomeni, da se z bankami dogovorimo o dolgoročnem prestrukturiranju naših dolgov,« je pojasnil Balažič. Od konca lanskega decembra do konca prvega polletja je skupina Mercator zmanjšala neto dolg za 18 milijonov evrov, na 990 milijonov evrov. S tem se je neto zadolženost prvič po letu 2009 zmanjšala pod eno milijardo evrov, je dejal in povedal, da so največji upniki Mercatorja banke, od katerih večina ni v slovenski rasti.

Prodajalk ni nič manj

Veliko so naredili tudi v smislu optimizacije stroškov. Stroški so se znižali tako pri materialu kot storitvah in delu, precej so omejili tudi naložbe. Glede napovedanega zmanjšanja števila zaposlenih za 800 do 1000 pa je Balažič povedal, da je že skorajda izvedeno. »Prodajalk ni nič manj, pač pa se je število zaposlenih zmanjšalo v administraciji in tam, kjer je Mercator zaprl prodajalne,« je dejal. Konec lanskega oziroma v začetku tega se je Mercator umaknil z bolgarskega in albanskega trga, na Hrvaškem pa je zmanjšal površino prodajnih površin. Hkrati je začel prestrukturiranje svojih družb M Tehnika, Modiana in M energija.

Tržni delež, ki se je nekaj let zmanjševal, je že nekaj mesecev stabilen, od junija pa celo raste in se v Sloveniji giblje okoli ene tretjine, se je pohvalil. Dobiček iz poslovanja se je v prvem polletju prepolovil in je znašal 11,3 milijona evrov.

Večji upad prodaje pri oblačilih in tehničnem blagu

Balažič je poudaril, da se vedno bolj usmerjajo v potrebe potrošnika. »Potrošnik je začel ugotavljati, da je Mercator zelo konkurenčen trgovec,« je dejal. Tudi v prihodnje bodo nadaljevali strategijo intenzivnejšega prilagajanja trženjskih aktivnosti potrebam in željam kupcev. Tako bodo jeseni v Sloveniji odprli prve prenovljene trgovine po novem konceptu Mercator Sosed. Nadaljevali bodo tudi ponudbo kakovostnih in svežih lokalnih proizvodov pod okriljem projekta Iz domačih krajev.

Ob tem je Balažič opozoril, da se zardi ukrepov na davčnem področju potrošnja še dodatno zmanjšuje. Predvsem pa se iz meseca v mesec povečuje delež ljudi, ki čutijo recesijo. Kako je na prodajo vplivalo zvišanje DDV s 1. julijem, še ni znal oceniti. Prodaja se je sicer v prvem polletju najmanj zmanjšala pri hrani in pijači, namreč za dva odstotka, večji upad pa je opaziti pri oblačilih in tehničnem blagu.

Deli s prijatelji