STARODOBNIKI

Med večno mladimi tudi 79 let star bicikel

Objavljeno 25. julij 2017 16.48 | Posodobljeno 25. julij 2017 16.48 | Piše: Jože Miklavc

V okviru Flosarskega bala so se na Ljubnem zbrali ljubitelji starodobnih vozil.

Špela Jager in Jerneja Zager. Foto: Jože Miklavc

Društvo ljubiteljev kulturne in tehnične dediščine Zgornjesavinjski starodobniki, ki je v lanskem letu z bogatim programom praznovalo 10-letnico delovanja, je v novo desetletje aktivnosti vstopilo pred slovitim Flosarskim balom na Ljubnem, ki poteka do sklepne prireditve z etnografskim prikazom spravila lesa po drči, vdiranja flosa in svetovno znanega flosarskega krsta. Mednarodnega srečanja se je udeležilo 260 lastnikov oziroma voznikov starodobnih vozil iz Nemčije, Avstrije in Slovenije z izjemno vzdrževano mototehniko (Celjan Mirko Rems s svojim legendarnim lepotcem fordom iz leta 1928).

Iz najbolj oddaljenega kraja, Mannheima v Nemčiji, se je pripeljal Simon Kamenšek.

Po uvodnem sprejemu v Vrbju na Ljubnem se je začela vožnja z ogledi turističnih znamenitosti ter degustacijami zgornjesavinjskih in solčavskih specialitet. Med vožnjo skozi Luče mimo slikovite Rinke so obiskali Zavod Rinka z etnografskim muzejem in galerijo v Solčavi (dobrodošlico je pripravila županja Katarina Prelesnik), nato jih je v svoj objem sprejela osončena, prelestno lepa Logarska dolina. V gostilnici Ojstrica v Plestu so se vozniki in sopotniki ohladili in »napolnili z gorivi«. Po ogledih ter izmenjavi podatkov in zgodb o vozilih so se s sproščeno vožnjo podali še na Lučko panoramsko cesto pod Velikim Rogatcem s postankom v Logu ter na koncu do izhodišča v Vrbju na Ljubnem. Glavna atrakcija dogodka sta bili kolesarki z bicikloma iz let 1938 in 1948 Špela Jager in Jerneja Zager iz kluba Ljudske tehnike iz Šmartnega ob Paki, ki sta na prireditev prikolesarili kljub hudi vročini. Nič manj mikavni s črnim damskim mercedesom 170, letnik 1952, ki ga je obnovil Janez Jevšnik, in lepi nista bili članici Društva Zgornjesavinjski starodobniki Gordana Jevšnik in Renata Meh.

Ob koncu sobotnega srečanja so kot običajno nagradili vse tiste, ki so prišli z naj mašincami, najlepšimi, najbolje vzdrževanimi vozili ter iz najbolj oddaljenega kraja. Iz Mannheima v Nemčiji se je tudi tokrat pripeljal Simon Kamenšek. Najštevilnejši so bili kot že običajno člani iz AMK Classic Slovenska Bistrica, najstarejši, a kot nov, osebni avto ford (l. 1928) je pripeljal Mirko Rems iz Medloga, z najstarejšim motorjem (l. 1930) se je pripeljal Marian Bržan iz Kopra, z najboljše vzdrževanim motorjem s priklopnikom se je lahko postavil Vinko Rakun s sovoznico Marijo v originalnih oblačilih medvojnega obdobja, traktorist Andrej Beber (traktor l. 1956) pa je po preizkusnih vožnjah prejel pokal in priznanje. Predsednik Matej Coklin in ljubenski župan Franjo Naraločnik sta krepko stisnila roko vsem, ki so letos blesteli in se ponašali z naj oldiji.
Mirko Rems je navdušeno pripovedoval tudi o predstavljanem in pravkar dodatno obnovljenem zelo starem beemveju, črnem biseru, (l. 1950) s priklopnikom na treh kolesih: »Ta motor sva obnovila z zdaj že pokojnim prijateljem in lastnikom Brankom Kohnetom, ko pa je Branko umrl, so mi ga ponudili v odkup. Ker je ta stroj le eden od treh v Sloveniji, sem z veseljem sprejel. Nato sem ga še dodatno izpopolnil, da je zdaj zares moj ponos.« Ko ga je ob koncu prireditve »zakurblal« njegov zet Srečko Pilko ter se elegantno odpeljal iz paviljona najzanimivejših vozil v Vrbju, je Mirko kar žarel od zadovoljstva, saj je bavarski dragulj takšen lepotec, kot je bil pred 67 leti, ko je bil izdelan v najuglednejšem motorskem studiu v Nemčiji. 


Tudi na traktorjih

Mednarodnega srečanja se je udeležilo 260 lastnikov oziroma voznikov starodobnih vozil iz Nemčije, Avstrije in Slovenije z izjemno vzdrževano mototehniko. Pripeljali so se s 113 avtomobili in traktorji, 72 motornimi kolesi, dve dami celo s skoraj 80 in 70 let starima bicikloma.



 

Deli s prijatelji