LJUBLJANA – Le kdo se ne bi razveselil klica iz turistične agencije, da je pri njih zadel brezplačno namestitev? Vse, kar še morate storiti, je, da pridete v njihovo poslovalnico in si izberete destinacijo, kjer bi radi letovali. »A še zdaleč ni bilo tako lepo, kot se morda sliši,« je ogorčen 31-letni Luka Rihar z Vrhnike, ki se je pred nekaj dnevi vrnil z dopusta v Grčiji. Ta pa ga je stal precej več, kot je sprva mislil.
Drage pristojbine
»V začetku junija 2014 me je poklicala gospa iz agencije Jupiter in mi povedala, da sem zadel brezplačno bivanje na lokaciji po lastni izbiri. Da se moram zglasiti v njihovi poslovalnici v Ljubljani, mi je rekla, da se dogovorimo, kje in kako bi nagrado izkoristil,« svojo zgodbo začne pripovedovati Vrhničan, oče dveh majhnih otrok, triletne Kaje in nekajmesečnega sina Sama. »S Tino (partnerico, op. p.) sva res odšla na agencijo, tam pa so nama priporočili obisk grškega otoka Lefkada.«
Že na prvem sestanku, pravi, mu je postalo jasno, da gre bolj kot za nagrado za marketinško potezo agencije. »Namreč, že takoj ob rezervaciji sva morala plačati 90 evrov pristojbine. Kakšne točno, še sam ne vem.«
Apartma v mestu Nidri na Lefkadi naj bi bil res zastonj, a hkrati so Luki samo za prevoz do Grčije in nazaj računali slabih 600 evrov. »S pristojbinami vred sem agenciji v šestih obrokih plačal slabih 700 evrov. In morate vedeti, da sem imel tam samo apartma, ne hotela, torej so bili tu še vsi stroški za hrano in pijačo. Če prištejem še najem avtomobila in bencin, smo za enotedenski dopust na Lefkadi zagotovo zapravili vsaj tisočaka.«
Z dojenčkom na avtobus
Riharja je bolj kot način, kako na Jupitru očitno uspešno privabljajo nove stranke, zmotil njihov odnos do tistih, ki se naposled odločijo dopustovati z njimi. »V Grčijo bi morali odpotovati 24. junija. Ves čas sem mislil, da ladja izpluje iz Trsta, a sem en mesec pred odhodom, ko sem po naključju pregledoval papirje iz agencije, ugotovil, da se bomo vkrcali v Anconi. Do tja je sedem ur vožnje z avtobusom, in to se mi je za dva majhna otroka zdelo preveč naporno.«
Zato je poklical na Jupiter, da bi se dogovoril za drug termin. »Lepo sem jim rekel, da se bom zaradi otrok – čeprav sem bil v službi že dogovorjen za dopust – prilagodil in počitnice prestavil na kateri koli drugi datum, ko ladja v Grčijo izpluje iz Trsta.« Predlagali so mu nov datum odhoda – 9. september. Vse lepo in prav, dokler... »Ko smo bili na avtobusu, za katerega sem bil seveda prepričan, da pelje v Trst, tako kot smo se dogovorili, se mi je zdelo blazno čudno, zakaj smo naredili postanek na Fernetičih. 'Saj do Trsta res ni več daleč,' sem si mislil.« Nato pa šok. Avtobus je namreč peljal – v Ancono! Sedem ur na avtobusu z dvema majhnima otrokoma, pravi, je bila prava nočna mora. »Sploh ker na tako dolgo pot nismo bili pripravljeni. Najbolj pa me je razjezilo to, da sem v službi za brez veze prestavljal dopust! Da o tem, da smo isto kalvarijo doživeli tudi za nazaj, ko nas je ladja spet peljala le do Ancone, sploh ne govorim!«
Namesto plaže v pristanišče
Riharja je zmotilo še kup nepravilnosti. »Zaradi otrok sem na ladji zakupil kabino za štiri ljudi. Na koncu se je izkazalo, da smo imeli v njej samo dve postelji, dve sta bili oddani nekemu drugemu paru. Kako naj dva majhna otroka pustim v kabini z neznanci?« se ogorčeno sprašuje.
Nevšečnostim ni bilo konca niti, ko so prispeli na končno destinacijo. »Obljubljeno nam je bilo, da je od apartmaja do plaže od 50 do največ 500 metrov. Ne vem, ali so Jupitrovi agenti že bili kdaj v tem mestu, ampak to nikakor ne drži. Res je bilo 500 metrov do morja, ampak ne do plaže – do pristanišča! Če smo se hoteli kopati, smo morali še slab kilometer naprej. Zato sem moral najeti tudi avto, saj z eno leto starim otrokom tako daleč nismo mogli pešačiti. To pa je seveda pomenilo nove stroške.«
Rihar od agencije vračila denarja ni zahteval. »To pa zato, ker se mi z njimi sploh ne ljubi več ukvarjati. Bi pa rad ljudem položil na srce, naj jim ne zaupajo. Ko jim pokažeš denar, se prijazno smehljajo in kažejo lepe fotografije v svojih katalogih. Ampak v resnici ni nič tako, kot obljubijo!«
Agencija: Kriv je ladjar Za pojasnilo smo se obrnili na agencijo Jupiter, kjer so nam odgovorili: »Gospod Rihar je pogodbo o potovanju sklenil že v letu 2014, ko ladjar še ni imel objavljenega točnega voznega reda. Vsako leto v začetku leta namreč objavijo točen vozni red, po katerem se ravnamo in skladno s tem tudi dodamo informacije na našo spletno stran in katalog (izdan v začetku leta 2015). Skladno s tem je gospod Rihar 12 dni pred načrtovanim odhodom 24. 6. 2015, brez stroškov sprememb, prestavil termin na 9. 9. 2015, kjer je bil s strani ladjarja zagotovljen odhod iz Trsta. Žal je ladjar med sezono odpovedal odhod iz Trsta in ga prestavil v Ancono, čeprav je v začetku sezone potrdil odhode iz Trsta.« Napačna informacija o oddaljenosti od apartmaja do plaže, pravijo, prav tako ni njihova napaka: »Gospod Rihar je bil z družino nastanjen v apartmajih Ionion, za katere v katalogu piše, da so od plaže v Nidriju oddaljeni od 100 do 700 metrov. Napake tako ni bilo. Apartmaji Ionian pa so eni najlepših apartmajev, ki jih ponuja Nidri, in do zdaj glede njih še nikoli nismo prejeli nobene pritožbe, le pohvale,« trdijo. |