KOPER – Luka Koper je v prvem polletju ustvarila 87,8 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je 15 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Prav tako za 15 odstotkov se je povečal skupni ladijski pretovor. Od januarja do junija so namreč v Kopru pretovorili 10,65 milijona ton, od tega več kot 393.000 zabojniških enot.
Med vrstami tovorov je Luka v prvih šestih mesecih zabeležila največji, 24-odstotni dvig v kategoriji sipkih in razsutih tovorov, ki so dosegli 4,09 milijona ton. To predstavlja tudi največ med vsemi kategorijami tovora, kažejo podatki, ki jih je Luka Koper danes objavila na straneh Ljubljanske borze.
Sipkim in razsutim tovorom sledijo zabojniki s 3,9 milijona ton, kar na letni ravni pomeni 17-odstotno rast, in tekoči tovori z 1,5 milijona ton, kar je 10 odstotkov več kot v prvih šestih mesecih lani. V luki so pretovorili tudi več avtomobilov – teh je bilo za 429.000 ton oz. 19 odstotkov več kot v prvem polletju lani.
V prvih šestih mesecih se je zmanjšal le pretovor generalnih tovorov, in sicer za 20 odstotkov na približno 733.000 ton.
Prihaja umiritev
Trend rasti pri blagovni skupini sipkih in razsutih tovorov se bo sicer v prihodnjih mesecih glede na specifiko blaga in napovedi poslovnih partnerjev umiril in se konec leta približal načrtovanim količinam, so naknadno sporočili iz koprske družbe.
Kot so pojasnili, gre upad pri pretovoru generalnih tovorov pripisati manjšemu pretovoru železovih proizvodov zaradi razmerja med dolarjem in evrom ter razmeram na naftnem trgu in manjšemu pretovoru lesa zaradi politične situacije v državah severne Afrike, kamor je ta vrsta tovora večinoma namenjena. Ker pa vse več generalnega tovora potuje v zabojnikih, so v luki izpad na ladijskem pretovoru nadomestili s povečanjem števila manipulacij polnjenja in praznjenja blaga v zabojnikih.
Tudi statistika po kosih kaže spodbudne podatke. Pretovor zabojnikov se je povečal za 18 odstotkov na 393.655 zabojniških enot, pretovor avtomobilov pa za enak delež na 291.598 vozil.
Poglabljanje morskega dna
Po mnenju uprave so rezultati zelo spodbudni in kažejo na uresničevanje vizije in pravilno strateško usmeritev družbe, ki pretežno investira v povečevanje zmogljivosti zabojniškega terminala, s čimer nameravajo nadaljevati tudi v prihodnje, začenši s poglabljanjem morskega dna v prvem bazenu na 15 metrov globine.
Poleg tega pripravljajo tudi dokumentacijo za podaljšanje prvega pomola in za ureditev dodatnih pretovornih in skladiščnih zmogljivosti, da jih ne bi s takim trendom rasti števila zabojnikov in avtomobilov povsem zapolnili. Tečejo pa tudi postopki za nabavo dodatne opreme in mehanizacije, ki bo Luki Koper omogočala obvladovanje povečanih količin tovora ter dvigovanja produktivnosti.
Predsednik uprave Luke Koper Dragomir Matić je hkrati opozoril, da je treba poiskati tudi primerno rešitev za dovoz in odvoz tovora iz pristanišča, sicer bodo težko kos pričakovani rasti pretovora.