NA KOŽO

Ljudska goljufija

Objavljeno 29. september 2015 00.40 | Posodobljeno 29. september 2015 00.42 | Piše: Rok Tamše

Ne glede na svetovni škandal bosta šport in gospodarstvo ostala z roko v roki.

Pri največjem evropskem proizvajalcu avtomobilov Volkswagnu so se izkazali za velike goljufe. Na kar 11 milijonov vozil blagovnih znamk iz njihove skupine (ob VW še Audi, Seat, Škoda) so na določene dizelske modele svojih vozil namestili programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se ta izklopi. Škandal je izbruhnil v ZDA, kjer so prepovedali prodajo teh vozil, za enako potezo so se odločili tudi v Švici, čeprav menda pri VW niso goljufali pri vozilih za evropski trg. No, Švicarji že vejo, kajne?

Podjetje s populističnim imenom Ljudski avto je dodobra pretreseno, obeta se izplačilo odškodnin v višini vsaj 16 milijard evrov. Zdaj morajo v prvi vrsti povrniti ugled firme in zaupanje uporabnikov in potencialnih kupcev njihovih avtomobilov. Skratka, delovati je treba populistično, pihati na dušo široke javnosti, znanih osebnosti, medijev... In kaj je lepšega za to kot šport? Volkswagen ima svoj klub v nemški bundesligi, to je Wolfsburg, ki je tudi udeleženec lige prvakov. Vanj vsako leto investirajo okrog 100 milijonov evrov. Sponzorirajo še nekaj drugih nemških nogometnih velikanov, kot so Bayern München, Schalke in HSV, pa celo kopico drugih športnih klubov, zvez, tekmovanj in športnikov.

Toda zaradi nenadnih, povsem nepredvidenih astronomskih stroškov bodo morali pri VW tudi varčevati, če le niso že prej spretno izračunali, da jih razkritje goljufije ne bi usodno prizadelo. Zdaj so mnogi športniki, pa ne samo v Nemčiji, zaskrbljeni, da bo sledil neprijeten dopis iz Wolfsburga o zapiranju denarne pipice. Če bi se to res zgodilo, bi morali športniki tožiti Volkswagen za kršitev pogodbe ter blatenje njihovega dobrega imena s kršenjem okoljske zakonodaje, kar že tako in tako ni v skladu s športnim duhom. Seveda dvomimo, da imajo kjer koli v pogodbah zapisan takšen člen, ki dopušča to možnost. Sponzorji so namreč kralji.

Volkswagen je tudi glavni pokrovitelj Ljubljanskega maratona. Če bi ga denimo prireditelji kje pošteno zasrali (doping, pomanjkljiva varnost udeležencev teka, korupcija v organizacijskem odboru in podobno), bi pri VW takoj prekinili sponzoriranje, pa še tožili bi jih. Obratno? Kje pa! Morda lahko le upajo na majhno povišico za prihodnje leto, da bi ja čim bolj potlačili škandal. Torej šport in gospodarstvo gresta z roko v roki naprej. Ne glede na svetovni škandal bosta šport in gospodarstvo ostala z roko v roki. Rok Tamše Na kožo

Deli s prijatelji