VIDEODOKAZ

Ljubljanski taksisti zanič in preračunljivi

Objavljeno 08. oktober 2011 10.00 | Posodobljeno 08. oktober 2011 10.00 | Piše: T. L.

Inšpektorji so pod krinko preverjali kakovost taksijskih storitev v 22 evropskih mestih

Fotografija je simbolična

LJUBLJANA – Strokovnjaki neodvisne evropske organizacije za opravljanje testov varnosti Eurotest so se po 22 evropskih mestih lotili preverjanja kakovost taksijskih storitev in med vsemi mesti najslabše ocenili – ljubljanske. Kot izhaja iz končne ocene testa, v Ljubljani polovica voženj ni dosegla ocene »sprejemljivo«.    

Zakaj bi vžigal taksi za manj kot kilometer dolgo vožnjo?

Glavni razlogi? Dva taksista nista hotela peljati stranke (oziroma inšpektorja, ki se je izdajal za stranko) enostavno zato, ker je – kot sta dejala – razdaljo mogoče prehoditi peš. Razdalja, ki se je enemu od taksistov zdela prekratka, je bila manj kot kilometer dolga vožnja med glavno železniško postajo in Gospodarskim razstaviščem na Dunajski cesti, kar se je zgodilo podnevi, medtem ko se drugemu taksistu ni zdelo vredno stranke/inšpektorja zapeljati od glavne železniške postaje do mestne hiše (Rotovž).

Pritoževanje, sovražnost in žaljive geste

Taksist, ki je podnevi zavrnil stranko, je za nameček še potarnal taksistu v bližini, češ za kako kratko razdaljo stranka misli, da jo bo peljal, svoje nezadovoljstvo pa je podkrepil še z žaljivo kretnjo – s tem si je preobremenjeni in nervozni taksist v poročilu prislužil nadvse vidno mesto.

Tri vožnje so taksisti samovoljno podaljšali in seveda zaračunali.

To pa še ni vse: na treh vožnjah so taksisti za vožnje obračunali do 150 odstotkov višjo ceno, saj so naredili obvoz in stranko namesto po najkrajši peljali po daljši poti. Najbolj je izstopal primer, ko je taksist peljal precej dlje od dogovorjenega naslova, nato pa obrnil nazaj, pri čemer je zaračunal celotno vožnjo, inšpektorja pa je za nameček še odložil na napačni strani ceste. Končna cena je krepko presegla povprečno ceno za isto razdaljo: namesto 5 evrov kar 14,90 evre.

Eden od taksistov vožnje ni zaračunal v skladu z veljavnim cenikom taksijske službe, noben taksi ni imel obvestila, naj se stranka med vožnjo pripne z varnostnim pasom, dva taksista sta kršila cestnoprometne predpise; dva sta med vožnjo uporabljala tudi telefon.

Pomanjkljive informacije za turiste

Turisti se običajno za nasvete, katere znamenitosti so vredne ogleda, obrnejo tudi na taksiste. Očitno je to v Ljubljani brezupno: šest taksistov ni bilo sposobno stranki priporočiti ogleda vredne turistične znamenitosti, štirje pa niso znali priporočiti nobene restavracije.

Kreditne kartice? Kaj je že to?

Kako pa je s plačevanjem? Enemu od taksistov je zmanjkalo drobiža, šest taksijev ni sprejemalo kreditnih kartic, napačno izdane račune pa so inšpektorji dobili na treh vožnjah. V šestih vozilih niso bili vidno nameščeni podatki o vozniku taksija.

Mol: Dobro smo seznanjeni s situacijo

Za komentar ocene Eurotesta smo se obrnili tudi na Mestno občino Ljubljana, kjer nam je Peter Skušek, vodja odseka za promet pri Molu, odgovoril, da je glavni problem pri taksijskih službah v prestolnici v tem, da bi morale biti pristojnosti v celoti dodeljene ali državi ali lokalni skupnosti, enako pa velja za sankcioniranje te službe. »Ljubljana je glede te problematike izjema na področju Slovenije. Nikjer drugje v Sloveniji namreč ni takšne zgostitve populacije in takšnega povpraševanja po taksijskih prevozih, kot je v Ljubljani. Dobro smo seznanjeni z dejansko situacijo, zato si prizadevamo za njeno ureditev. Rezultat prizadevanj so zdajšnji odlok o avtotaksi prevozih in njegova ponovna sprememba (v pripravi), v kateri bodo upoštevane vse izkušnje – tako pozitivne kot negativne.«

Avtotaksijske službe v prihodnje morda v domeni mestnega podjetja

»Pri urejanju tega problema smo žal omejeni na zakonska določila, ki občinam prepuščajo le del pristojnosti, medtem ko licence še vedno podeljuje država. Imetnik licence pa je prepričan, da je s tem zadostil vsem zakonskim določilom. Dolgoročno razmišljamo o možnosti ustanovitve mestnega podjetja, ki bi se ukvarjalo z avtotaksijskimi prevozi, bodisi kot javnega podjetja, javno-zasebnega partnerstva ali v obliki podelitve koncesije. Trenutno ta možnost še ni izvedljiva, ker zakonodaja tega ne omogoča. Avtotaksijski prevozi so namreč del ponudbe javnega prevoza potnikov v mestnem prometu, zato bi bilo smiselno, da jih integriramo v širši pojem javnega prevoza.«

Občina zbira predloge

Predstavniki Mola so že sestankovali s predstavniki avtotaksijskih prevoznikov in jih povabili, da podajo svoje predloge za izboljšanje razmer. Pozvali so tudi združenja, v katera so včlanjeni avtotaksijski prevozniki (obrtno-podjetniško zbornico in gospodarsko zbornico), in Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS), da sodelujejo pri pripravi oblikovanja priporočene cene avtotaksijskih prevozov na območju Mola, skladno s spremenjenim zakonom o prevozih v cestnem prometu. »Predlogov zbornic doslej še nismo prejeli, ZPS pa je sporočil, da odgovor pripravlja za oktober. Mol se bo o ceni odločal na podlagi predlogov, ki jih bomo prejeli, takoj za tem pa bomo pripravili tudi novi odlok,« pojasnjuje Skušek.

Do takrat pa – veliko sreče pri vožnji s taksiji v prestolnici, potrebovali jo boste.

 

Oglejte si video in presodite sami:

Opremljeni z ustreznim kontrolnim seznamom, satelitsko navigacijo in kamero so inšpektorji potovali pod krinko – pretvarjali so se, da so običajne stranke. Preverjanje je potekalo med 16. majem in 17. junijem letos. V vsakem mestu so izbrali po pet medsebojno primerljivih in tipičnih poti. Vsako od poti so preverili dvakrat: z vožnjo podnevi in vožnjo ponoči.

Vsega skupaj so opravili 220 voženj po 22 evropskih mestih, vsako vožnjo pa so ovrednotili glede na seznam 60 kriterijev, ki so jih razdelili v tri kategorije: voznik, vozilo in izbrana pot vožnje (ali taksist potnike pelje po daljši poti le zato, da bi v njegov žep kapnilo več evrov).

Izbrane relacije v Ljubljani:

Letališče Jožeta Pučnika–Železniška postaja Ljubljana – 25,6 km

Železniška postaja–Gospodarsko razstavišče (Dunajska cesta) – 0,8 km

Gospodarsko razstavišče–Hotel (Cesta dveh cesarjev 34 d) – 4,6 km

Glavna železniška postaja–Mestna hiša (Rotovž, Mestni trg 1) – 2,1 km

Hotel (Slovenska cesta 34)–Gostilna (Pot k Savi 9) – 4,8 km


Deli s prijatelji