ČEZOCEANKA

Lepotica južnih morij

Objavljeno 29. avgust 2015 10.58 | Posodobljeno 29. avgust 2015 10.58 | Piše: Adrian Grizold
Ključne besede: ladja Koper

V Kopru se je zasidrala luksuzna in ekološka ozaveščena Lira.

Prestižna novinka pred Koprom. Foto: Adrian Grizold

Po obisku Pirana je tudi v koprsko pristanišče vplula v Anconi zgrajena luksuzna potniška jahta oziroma ladja Le Lyreal francoskega ladjarja Compagnie de Ponant iz Marseilla. Mali floti, ki jo sestavljajo velika trijambornica Le Ponent in sestrske motorne ladje Le Boreal (2010), L'Austral (2011) in Le Soleal (2013), se je pridružila letos spomladi. Od sestrskih ladij se Lira razlikuje po svetlem trupu, vse odlikujejo sodoben, prirezan trup, ki obeta hitrost, domiselno oblikovanje in najsodobnejša oprema. Najnovejša lepotica imenitne jate najvišjega cenovnega razreda ponuja veliko udobja in tematska križarjenja. Pluje pod zastavo otočja Wallis in Futuna, francoske čezmorske skupnosti v južnem Tihem oceanu med otokoma Fidži in Samoa. Njena domača luka je prestolnica 15.000 duš velikega južnomorskega raja Mata Utu. Družba Ponent je del CMA CGM, Koper redno obiskujejo njene kontejnerske velikanke.

Prvo poletje je elegantna luksuzna križarka prebila v Sredozemlju, zlasti v Jadranu, Jonskem in Egejskem morju. Le Lyrial, torej lira, bodisi grško glasbilo bodisi ozvezdje severnega neba, je dolga 142 metrov, široka 18, njen ugrez pa je prek osem metrov. Premore 122 zunanjih kabin in suit z balkoni, ladja sprejme največ 264 potnikov oziroma gostov, zanje skrbi skrbno izbrana mednarodna 139-članska posadka. Z jesenjo se Lira umika iz skrajnega severnega žepa Sredozemlja in od istrske obale, ponuja še tri osemdnevne programe Zakladi Dalmacije in Chopin na Jadranu, oktobra se z Grško klasiko odpravlja proti Atenam in Egejskemu morju, nato bo zaplula v Atlantik.

Družba Ponant sledi aktualnim razmeram in krči programe v Sredozemlju ter ponuja tematske plovbe in zahtevna ekspedicijska križarjenja za zimsko sezono 2015/16, in sicer plovbo za dobrih 9000 evrov iz Buenos Airesa do Antarktike skozi Drakov prehod in v Weddlovo morje, kamor je namenjena tudi njena starejša sestra L'Austral. Ponuja tri 10–16-dnevne poti (število potnikov je omejeno na 200) na zaščitena antarktična območja s posebnimi vodniki in z obiskom Falklandskih otokov ter Južne Georgie.

Vse štiri velike motorne jahte se ponašajo s certifikatom cleanship, ladje so namreč opremljene z vrhunsko, do okolja prijazno tehnologijo, za gorivo uporabljajo naravni dizel, moč je kombinirana z električnim pogonom in varnim sidranjem. Lira je tudi v Koper vplula zelo tiho, odpadke predelujejo in shranjujejo na ladji, imajo varčno razsvetljavo in nizek izpust škodljivih snovi. Ekološka ozaveščenost ne znižuje luksuzne ponudbe, ki vključuje svečane večerje z izbranimi vrstami francoskega šampanjca. Lira se prihodnje leto vrača v Jadran, verjetno tudi pred istrsko obalo in v Piranski zaliv.

Včeraj opoldne pa je v Koper nepričakovano in nenapovedano priplula še velikanka Costa Mediterranea, ki je v ponedeljek v Kotorju v Črni gori izgubila reševalni čoln in so jo tam zadržali. Poškodovanih ni bilo, poti pa ni nadaljevala proti Grčiji, marveč se je nepričakovano znašla na drugem koncu Jadrana, v Kopru ob »pritlikavi« Liri.

 

Deli s prijatelji