INTERESI

Le vkup, le vkup 
uboge Braslovče?

Objavljeno 20. julij 2015 16.04 | Posodobljeno 20. julij 2015 16.04 | Piše: Jadran Vatovec

Izjava dr. Gašperšiča ni dvignila samo viharja v kozarcu vode. SLS mu zaradi tega očita, da zagovarja partikularne interese.

Si minister dr. Peter Gašperšič, premier dr. Miro Cerar in predsednik uprave Darsa mag. Matjaž Knez laže predstavljajo luč na koncu predora, ko se držijo za roke? (Foto: Ljubo Vukelič)

LJUBLJANA – Prav minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič je bil (med vsemi predstavniki Cerarjeve vlade) najbrž tisti član ministrskega zbora, ki je v minulem tednu našel še največ povodov oziroma razlogov za všečno nastopanje v javnosti oziroma pojasnjevanje tega ali onega v zvezi z infrastrukturnimi projekti. Komentiral je, na primer, zanj bolečo ugotovitev računskega sodišča, češ da ministrstvo, ki ga vodi, in pristojna direkcija pri posodabljanju prometne infrastrukture na tako imenovani 3. a razvojni osi, zanjo namreč še ni določena niti končna časovnica, nista bila učinkovita: »Lahko je biti učinkovit, če imaš za to dovolj sredstev.« Ob robu obiska v Kočevju je zagotovil, da namerava v zvezi z infrastrukturnimi izzivi na tem območju še največ pozornosti nameniti vzpostavitvi železniške povezave do Kočevja: prenove zadnjega, približno 12-kilometrskega dela železniške proge med Ribnico in Kočevjem naj bi se država lotila prihodnje leto, dokončno pa naj bi jo za popolno pretočnost usposobili do leta 2017. Minister prav tako razmišlja tudi o čimprejšnji ustrezni ureditvi prometne problematike na območju Škofljice: »Prometna obremenitev nam narekuje, da je tam treba nekaj ukreniti.«

Kljub naštetemu bi lahko rekli da je bil najodmevnejši njegov nastop v Odmevih TV Slovenija v sredo. Zakaj? Ko je odgovarjal na vprašanje, zakaj tako odločno zagovarja gradnjo odseka hitre ceste med Velenjem in avtocesto v Savinjski dolini mimo Braslovč, čeprav temu nasprotuje lokalno prebivalstvo, pomemben del stroke in celo kmetijsko ministrstvo z mag. Dejanom Židanom na čelu, je takole odgovoril: »Mislim, da je bila ocena, sprejeta na vladi, da poteka umeščanje te ceste v prostor predolgo, da traja to že deset let. Zato se je vlada odločila, da je mogoče najhitreje sprejeti to traso, ki je bila doslej še najdlje pripeljana. Jaz sem prepričan, da nam bo v tem letu to uspelo.«

Mimogrede, danes se bo minister Gašperšič (skupaj s hrvaškim gospodarskim ministrom Ivanom Vrdoljakom) že spet nastavljal fotografskim objektivom in televizijskim kameram, ko bo predstavljal vsebino 10. zasedanja meddržavne komisije za operativno izvajanje določil meddržavne pogodbe o Nuklearni elektrarni Krško (Nek).

In čeprav so predstavniki OECD oziroma ITF v četrtek članom medresorske delovne skupine za pripravo nabora oblik javno-zasebnega partnerstva (JZP) za gradnjo drugega tira (nove železniške povezave med Divačo in Koprom) predstavili preliminarno analizo treh možnih modelov javno-zasebnega partnerstva, ki naj bi bili najprimernejši za izvedbo te investicije, in je bila za petek tudi že sklicana predstavitev te analize, so potem z ministrstva vendarle sporočili, da bodo vsaj to analizo slovenski javnosti predstavili »šele po prejemu končnega poročila OECD/ITF«.

To cesto bomo gradili še deset let?

Toda vrnimo se k Braslovčam. Znano je, da so člani in podporniki Civilne iniciative Braslovče, ki nasprotujejo gradnji odseka hitre ceste med Velenjem in avtocesto v Savinjski dolini ter posledično tudi, kot dokazujejo, skrajno nepremišljenemu uničevanju najkovostnejših kmetijskih zemljišč, prav zaradi tega pred dvanajstimi dnevi pripravili odmeven protestni shod pred vladnim poslopjem ter na predsednika vlade, ministra za kmetijstvo in na ministra za infrastrukturo naslovili peticijo, v kateri so natančno pojasnili, zakaj vse bi bila trasa F2-2, predraga neupravičena in neprimerna. No, na tisto, kar je dr. Gašperšič izjavil v sredo v Odmevih, so se zelo ostro odzvali tudi iz zunajparlamentarnega političnega prostora: predsednik SLS mag. Marko Zidanšek je postopek izbire trase hitre ceste mimo Braslovč, ki ga zagovarja Cerarjev infrastrukturni minister, razglasil za nestrokoven in tudi politično povsem nesprejemljiv. Zidanšek opozarja: »Ministrova izjava popolnoma zanemarja in celo prikriva dejstvo, da bo iz finančnih razlogov gradnja tega dela tretje razvojne osi neizvedljiva še vsaj naslednjih deset let.« Po navadi pa pri takšnih projektih nujno upošteva ceno gradnje, prometno ustreznost, ekološki vidik, posledice predvidenega posega v prostor, s projektom povezane gospodarske spodbude: »Postopek, ki ga je na nacionalni televiziji zagovarjal infrastrukturni minister, je v nasprotju s temeljnimi načeli demokratičnega vodenja države in odpira vrata partikularnim interesom.« Kakšen bo epilog Gašperšičevega prizadevanja, da bi mimo Braslovč kljub pomislekom in nasprotovanjem zgradili traso F2-2, bo odvisno od politične volje. Predvsem od politične volje v Cerarjevem SMC in v Židanovem SD. Bo pa tudi priložnost, da SD kot koalicijska partnerica pokaže, kako zelo resno je mislil z dozdajšnim nasprotovanjem tej gradnji.


Gašperšič je le populističen

Da bi z gradnjo hitre cesta Šentrupert–Velenje zagotovo uničili zares najkakovostnejša kmetijska zemljišča, je pred enim tednom opozoril tudi Predsednik SKZ pri SLS Rok Sedminek: »Posamezni ministri nastopajo zelo populistično, posamezni lokalni veljaki pa medtem s pridom izkoriščajo kmete, ki bi pač radi ohranili svoje kmetijske obrate oziroma zaščitili kmetijska zemljišča.« Sedminek je prepričan, da bi odgovorna vlada in odgovorni minister za infrastrukturo zagotovo vzela čas za razmislek (znova razmislila) o gradnji alternativne hitre ceste na trasi Arja vas–Velenje, kot je bilo prvotno že načrtovano: »Tako bi lahko pri Arji vasi tudi bolje izkoristili 30 hektarjev veliko industrijsko cono Arnovski gozd, ki je še vedno skoraj prazna.«

 

Deli s prijatelji