RAZPRODAJE

Lahko trgovec prepove zamenjavo kupljene obleke?

Objavljeno 09. januar 2012 11.04 | Posodobljeno 09. januar 2012 11.04 | Piše: A. L.

Zveza potrošnikov Slovenije opozarja, česa se morajo držati trgovci, in izpostavlja pravice potrošnikov.

Za ljubitelje nakupovanja se obetajo prijetni dnevi

LJUBLJANA – Danes so se začele zimske razprodaje. Nekatere trgovine so zato kupce v  svoje prodajalne spustili tudi kakšno uro prej. Pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) potrošnike opominjajo na pravice, trgovce pa na pravila.

Katera pravila veljajo

Nad spoštovanjem pravil sezonskih razprodaj bdi tržni inšpektorat.

Za sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve veljajo določila zakona o varstvu potrošnikov in pravila pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve, ki jih je sprejela Trgovinska zbornica Slovenije. V skladu s temi določbami in pravili velja, da:

– se zimska sezonska razprodaja tekstilnega blaga in obutve ne sme začeti prej kot prvi delovni ponedeljek v januarju (letos je to 9. januar);
– datum in trajanje sezonske razprodaje v posamezni prodajalni določi trgovec, vendar lahko razprodaja traja največ 60 dni;
– podjetje mora razprodajo objaviti na krajevno običajen način, objava mora vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja tovrstne prodaje;
– blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in znižano ceno;
– če je odstotek znižanja objavljen v razponu (npr. ‘od 30 odstotkov do 50 odstotkov‘ ali ‘do 50 odstotkov‘), mora največje znižanje (torej 50 %) zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji;
– če se trgovec ne odloči za sezonsko razprodajo, lahko ponuja popuste skozi daljše časovno obdobje, npr. razne akcije, gotovinski popusti, popusti pri plačilu s karticami, ki jih izdaja trgovec, ipd.

Brezhibno blago

Na spletni strani ZPS opozarjajo, da mora biti kljub znižani ceni blago na razprodaji brezhibno, razen če ni posebej označeno, da gre za blago z napako. Če se izkaže, da ima izdelek stvarno napako, ima potrošnik pravico uveljavljati reklamacijo, prav tako kot v redni prodaji v času zunaj sezonskih razprodaj.

Kdaj trgovcu blaga ni treba zamenjati?

Če na razprodaji kupite izdelek, s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želite imeti, trgovcu takega izdelka ni treba sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca pa je odvisno, kako bo obravnaval vašo zahtevo. Če trgovec takšen izdelek zamenja ali izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj.

Nekoliko drugače pa je, če ste nakup opravili prek spleta: izdelek lahko v 14 dneh pošljete nazaj že, če vam ni všeč oziroma ker ste si premislili in izdelka ne želite imeti.

Deli s prijatelji