PORTALI

Kuponi nahranili 80 tisoč ljudi

Objavljeno 08. julij 2012 15.05 | Posodobljeno 08. julij 2012 15.06 | Piše: Lovro Kastelic

Spletni portali s popusti za izdelke in storitve so uspešnica v kriznih časih. V zadnjih dveh letih jih je v Sloveniji nastalo 40.

Spletni portal je nastal tudi zaradi gostilne Portal. In uspel. Foto: Marko Feist

V času, ko je vsesplošna kriza potrkala tudi na naša vrata, se rojevajo nove in nove rešitve, kako jo premostiti, kako jo čim lažje preživeti. Ena izmed teh so tudi tako imenovana impulzivna oziroma skupinska nakupovanja, ki delujejo prek spletni portalov. Tam si lahko omislimo pravzaprav vse, kar si želimo – za nižjo ceno. S popustom. Ljudje se znamo v najtežjih trenutkih dobro znajti, nagon ali sla po obstanku nas vodita k najenostavnejšim rešitvam.

Spletni svetovni rekord

»Veste, ni države, ki ne bi imela tovrstnih portalov,« nam je sredi ljubljanske restavracije Portal pojasnil Denis Potočnik, direktor podjetja Futurisimo, ki ima v lasti spletni portal www.kuponko.si. S čela mu je zaradi hude pripeke kapljal znoj, še dobro, da smo sedeli pod košatimi drevesi. Ko je nadaljeval, smo bili že na ti: »Veš, pred štirimi leti je s tem začel ameriški Groupon.« Portali, ki ponujajo kupone za znižane storitve, so se torej prvič pojavili z začetkom gospodarske krize v ZDA, šele leta 2008, na slovenskem trgu pa so kot gobe po dežju zrasli v zadnjih dveh letih. »Pri nas jih je ta hip okoli 40!« vzklikne podjetni Denis.

Tedaj pa: »O, zdravo, zdravo. Kako ste kaj?« Za osenčeno mizo je prisedla legenda ljubljanskega gostinstva – Momčilo Jorgaćević –, ki je pred 32 leti odprl Dubočico, pred 17 Portal ob ljubljanskih Fužinah, ima pa še gostilni Gurman in Rio Momo. »Lani smo naredili svetovni rekord!« je zavriskal. Svetovni rekord? »28.350 menijev!« Pravzaprav plošč. Plošč Momo. Prek Kuponka so namreč nasitili neverjetno veliko množico lačnih. Kriza je opravila svoje, ljudje hlepijo po kakršnih koli popustih, tudi za hrano, čevapčiče. Momo je govoril po domače: »Veš, na plošči sta bili dve mali pleskavici, štirje čevapčiči, ražnjič, klobasa, parče, čebula in ajvar.« In vse to za skromnih 2,90 evra. Pozor – to je bila sicer plošča za dve osebi, toda zraven je bil vedno vsaj še otrok. Dva človeka in pol na ploščo, zdaj pa izračunajte!« nam je zaukazal z nekaj hudomušnosti. Skoraj 80.000 ljudi? Pa to je neverjetno! »Absolutno!« je priznal Momo. »Seveda, tudi kriza je prispevala svoje.« Kupiš dva kupona, potegneš iz denarnice šest evrov in sita je vsa družina – pa še kdo zraven.

Portal za Portal

»Nihče več ne trza na majhne popuste. Želimo si odziv ljudi, želimo impulzivne kupce,« poudarja Potočnik. Govoril je v ekonomskem žargonu, nekakšni teoriji, ki ji nismo bili povsem kos. Nekje pri sebi je praznoval prvi rojstni dan te uspešnice.

»O, poglej ga!« Prišel je Filip, Momov sin. Podala sta si roke – v čast te prve obletnice, ki naj še kar traja. Koliko kuponov je bilo skupaj prodanih? »258.000!« je odgovoril komaj 23-letni Filip, ki mu oče vse pogosteje zaupa posle. »Jaz in on,« je pokazal na Denisa, s čimer je želel povedati, kdo je pravzaprav krivec za ta kuponkovski bum. In kdo se je vendarle prvi spomnil? Denis je zaklel, ljudsko, Filip pa odgovoril: »Glej, ideja je že znana, poskušal sem narediti le en tak portal, ki bi vključeval tudi našo gostilno.« In je uspelo. »Vsak dan se lahko potegujete za devet novih ponudb,« je dejal Denis. »V to so vključena že skoraj vsa slovenska mesta,« pa ga je dopolnil Filip, sicer ekonomski tehnik. Je vmes bodisi kakšna humana bodisi socialna nota? »Bistvo je le preprosta logika, po kateri smo vsi srečni, tako ponudniki kot tudi uporabniki.«

V ozadju je njegov oče medtem že debatiral s parohom srbske pravoslavne cerkve v Ljubljani – Peranom Boškovićem – in na videz konkurentom čez cesto, Bojanom Jurmanom.

»Pero, legendo, lahko nekaj naročimo!?« je Filip pozval izkušenega natakarja Pera. »Kar ploščo bomo! Pa še prebranec, dve kepici kajmaka, dva urnebesa, sveža feferona!« »Bi mogoče še šobsko solato?« »Ne, hvala, dovolj bo!«

Deli s prijatelji