METROPOL

Kršili so zakonodajo, zdaj se stvari normalizirajo

Objavljeno 14. april 2015 00.07 | Posodobljeno 14. april 2015 00.07 | Piše: STA, S. U.

Odpravljajo se anomalije glede komunikacije v hrvaščini, sprejet je bil tudi pravilnik o uporabi delovnih oblek.

PORTOROŽ – Po očitkih novim hrvaškim lastnikom portoroškega Metropol resorta o kršitvah delovne zakonodaje se stvari normalizirajo. Tako odpravljajo anomalije glede komunikacije v hrvaščini, sprejet je bil tudi pravilnik o uporabi delovnih oblek, pojasnjuje sindikalistka Irena Valenti. Delodajalca pozivajo tudi k večji lokalni usmerjenosti pri nabavi živil.

Z odgovori na očitke zelo skopi

Hotelski kompleks je nedavno od Hotelov Bernardin kupila družba Hoteli Cavtat, članica skupine Liburnia Riviera Hoteli, že kmalu po prevzemu pa so se pojavili številni očitki. »Poldrugi mesec po prevzemu in odprtju Grand hotela Metropol in tik po odprtju hotela Lucija je jasno, da poleg nove prodajne in hotelirske politike opatijski lastniki iz Liburnie Riviera Hoteli prinašajo tudi trše odnose do zaposlenih, hrvaške dobavitelje in odpoved vseh najemnih pogodb sedanjim podnajemnikom,« so pred časom zapisali na straneh Konfederacije sindikatov (KS) 90. Med drugim so zaposleni dobili vse računalniške programe, družbene akte in predpise samo v hrvaščini, so navedli.

V Liburnii so bili z odgovori na očitke zelo skopi. Tako je svetovalka uprave za korporativno komuniciranje in odnose z zaposlenimi Sonja Klingor za STA odgovorila zgolj to, da se v Hotelih Metropol držijo vseh zakonskih predpisov.

Da se stvari vendarle premikajo, pa je danes za STA pojasnila izvršna sekretarka Sindikata delavcev gostinstva in turizma Slovenije, članice KS 90, Irena Valenti.

Glede komunikacije v hrvaščini se je največ odstopanj pojavljajo pri komuniciranju z Opatijo zaradi centralno vodenega sistema komuniciranja. V sindikatu so zahtevali upoštevanje zakona o uporabi slovenskega jezika, pri tem pa se zadeve že ustrezno prilagajajo, je pojasnila.

Glede čiščenja delovnih oblek pa je bil pravkar potrjen čistopis pravilnika, s katerim se bo zagotovila rotacija pranja delovnih oblek za vse zaposlene. Poleg tega so določili tudi osnove glede varstva in zdravja pri delu.

Kaj pa neustrezna komunikacija?

Prav tako se je normaliziralo stanje glede neustrezne komunikacije srednje vodstvene ravni do zaposlenih, pri čemer pa Valentijeva člane sindikata spominja, da so njihova vrata vsak dan odprta in da vsako prijavo preverijo, ne morejo pa reševati pavšalnih navedb, ki se pojavljajo v anonimkah.

Na področju politike nabave hrane in pijače, ki je sicer stvar poslovne usmeritve in ne sodi v sindikalno sfero, pa so novim lastnikom vseeno dali pobudo, da se pri tem usmerijo bolj lokalno. »Vemo, da gostje prihajajo na destinacijo tudi okušat in spoznavat ali pa se vračajo tudi zaradi hrane in pijače, ki je lokalno dostopna,« pojasnjuje Valentijeva.

Ob tem v sindikatu pozivajo vse obalne hotelirje k zaposlovanju dodatnih kadrov pred začetkom sezone. Sindikalistka namreč vprašuje, kako bodo dobri kadri na razpolago, če se ponuja samo možnost nekajmesečne zaposlitve, in kako bo to vplivalo na kakovost storitev. Pri obalnih hotelirjih tako pogreša dolgoročno strategijo, ki je po njenem posledica dejstva, da banke kot glavne lastnice privilegirajo sanacijske načrte, dolgoročni vidik pa vanje ni vključen.

Deli s prijatelji