LJUBLJANA – Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) je sprejela zaključne ugotovitve v primeru nadzora nad premoženjskim stanjem predsednika stranke SDS Janeza Janše.
Osnutek ugotovitev je bil zavezancu v izjasnitev poslan 26. maja 2015, sporočajo iz komisije. Ker pa izjasnitve zavezanca niso prejeli, so postopek danes zaključili. Ugotovitve je na seji sprejel senat soglasno, medtem ko je namestnica napovedala pritrdilno ločeno mnenje.
In kaj so v KPK zapisali v ugotovitvah?
- Ivan Janez Janša v zakonskem roku ni prijavil nakupa trisobnega stanovanja v Ljubljani, ki ga je pridobil leta 2005 in bi ga zato moral po 37. členu Zakona o preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 02/04; v nadaljevanju: ZPKor) prijaviti komisiji najpozneje v 30 dneh po prejemu dohodninske odločbe za leto 2005, to pa je storil šele 15. 10. 2007.
- V zakonskem roku ni prijavil prodaje kmetijskih zemljišč v skupni izmeri 15.437 m2 in stavbišča v izmeri 176 m2 v katastrski občini Trenta, ki jih je odsvojil dne 20. 7. 2005; to spremembo bi moral po 37. členu ZPKor prijaviti komisiji najpozneje v 30 dneh po prejemu dohodninske odločbe za leto 2005, to pa je storil šele 15. 10. 2007.
- V zakonskem roku ni prijavil nakupa osebnega avtomobila znamke VOLVO XC 70 za 46.000,00 EUR, ki ga je pridobil dne 15. 3. 2007 in bi ga zato moral po 37. členu ZPKor prijaviti komisiji najpozneje v 30 dneh po prejemu dohodninske odločbe za leto 2007, to pa je storil šele 12. 12. 2008, pri čemer je zavezanec v prijavi komisiji neresnično prikazal vrednost vozila na 14.500 EUR (vozilo je bilo kupljeno za 46.000 EUR).
- V zakonskem roku ni prijavil najema hipotekarnega kredita v višini 135.000 EUR, ki ga je najel dne 1. 7. 2009 in bi ga zato moral po 37. členu ZPKor prijaviti najpozneje v 30 dneh po prejemu dohodninske odločbe za leto 2009, to pa je storil šele 13. 11. 2010.
- Komisiji ni prijavil poroštva stranki SDS pri najemu kredita v višini 500.000 EUR leta 2011, ki bi ga moral po 43. členu ZIntPK komisiji prijaviti najpozneje do 31. 1. 2012.
- Komisiji ni prijavil poroštva (dajalec zavarovanj) fizični osebi/družinskemu članu pri najemu posojila v višini 125.000 EUR januarja 2012, ki bi ga moral po 31. členu ZlntPK-B komisiji prijaviti na elektronskem obrazcu najpozneje do 31. 1. 2012.
- Komisiji ni prijavil pologa gotovine na transakcijski račun pri banki v višini 33.000 EUR v letu 2005, ki bi ga moral po 37. členu ZPKor prijaviti najpozneje v 30 dneh po prejemu dohodninske odločbe za leto 2005.
- Janši se je premoženje glede na ugotovljene uradne vire dohodkov in premoženja v nadzorovanem obdobju, ko je opravljal funkcijo poslanca in predsednika vlade, nesorazmerno in nepojasnjeno povečalo za najmanj 210.000 evrov, pri čemer je komisija ugotovila, da je Janša iz premoženja, ki ne izvira iz njegovih uradno znanih prihodkov, med drugim sofinanciral nakupe nepremičnin, tekoče stroške nepremičnin, nakup vozila višjega cenovnega razreda, stroške zavarovanja in servisiranja vozila, stroške sodnih postopkov, zasebna potovanja v tujino ipd. Komisija je prav tako ugotovila, da je del omenjenega povečanja premoženja povezan z izrazitimi korupcijskimi tveganji v povezavi s poslovanjem pravnih oseb v lasti enega od njegovih družinskih članov.
- Leta 2005 je Ivanu Janezu Janši podjetje Imos, d. d., prek povezanega podjetja Eurogradnje z odkupom in večkratnim preplačilom vrednosti nepremičnin dejansko do skoraj polovice sofinanciralo nakup stanovanja v Ljubljani, kar po oceni komisije, glede na okoliščine posla, utemeljuje sklep, da je s tem Ivan Janez Janša pridobil premoženjsko korist (poleg premoženja iz prejšnje točke) od gospodarske družbe Imos, d. d., v okvirni višini najmanj 100.000 evrov.
Postopek je komisija izvedla tako, da je delovala v skladu z določili ZIntPK in ob upoštevanju letošnje februarske sodbe vrhovnega sodišča glede zaključnega poročila o nadzoru nad premoženjskim stanjem predsednikov parlamentarnih strank, še sporočajo iz KPK.