KDO JE KRIV?

Klobasa s tožbami nad Dars

Objavljeno 08. februar 2015 18.25 | Posodobljeno 08. februar 2015 18.28 | Piše: Mo. S.

»Vedno ko bo rdeči alarm, vedno bodo naši pripravljalni ukrepi enaki. Moramo zagotoviti varnost vseh uporabnikov ne glede na to, od kod prihajajo pritiski,« je prepričan Ulrich Zorin z Darsa.

LJUBLJANA – Pred napovedano vremensko hudo uro je ta teden završalo po vsej državi. Rdeča barva na zemljevidu Slovenije je povedala, da moramo biti pripravljeni na vse, tudi na meter snega, a na koncu je več težav kot snežna odeja povzročil veter. Imeli smo srečo, da se je ciklon usmeril južneje, a s potekom dogajanja vsi niso zadovoljni.

Klobasa: Cesta je bila gola

Kot je v oddaji TV Klub na Pop TV povedal Andrej Klobasa, predsednik sekcije za promet pri OZS, je logistika pri Darsu tokrat zamrla. »Rekli so mi, da je treba predvidevati vse, ampak cesta je bila gola,« je povedal o četrtkovem jutru, ko je Dars začel izločanje tovornih vozil na mejnih prehodih in predvidel, da tovorni promet prepove tudi po vseh avtocestah. Ukrep so dopoldne omilili, a gospodarstveniki jim vseeno očitajo ogromno poslovno škodo, ki da je povsem nepotrebna. Na cestah večjih težav namreč ni bilo.

Klobasa je ob tem dodal, da ima Dars sicer moderno mehanizacijo in sposobne ljudi, ampak napako so vseeno naredili, ko so državne meje zaprli za tovorni promet. »In tukaj je odgovornost pri Darsu. Če je logistika tam zamrla, jo dajte v upravljanje nekomu drugemu,« je prepričan, pričakuje pa najmanj to, da minister vodilne Darsa pokliče vsaj na razgovor. »Dejstvo je, da ceste niso bile zasnežene. Če ste videli ob petih zjutraj, da na cestah ni snega, zakaj ste jih zaprli?« je nadaljeval, ob tem pa napovedal odškodninske tožbe.

Pri Darsu bi ravnali enako

Ulrich Zorin, vodja službe za upravljanje prometa in prometne varnosti pri Darsu, je ob tem povedal, da vsak alarm vzamejo skrajno resno in da bo tako tudi naprej. Ko so izvedeli, kaj nas čaka, so o tem obvestili uporabnike avtocest in avtoprevoznike, v četrtek zjutraj, ko so videli, da vendarle ne bo tako hudo, pa so promet po državi sprostili in za tovorna vozila začeli počasi odpirati tudi mejne prehode. Dodal pa je, da so za nevarnost izvedeli komaj dan prej, tako da tudi uporabnikom o nevarnosti niso mogli poročati prej, kot so. »Vedno ko bo rdeči alarm, vedno bodo naši pripravljalni ukrepi enaki. Moramo zagotoviti varnost vseh uporabnikov ne glede na to, od kod prihajajo pritiski,« je prepričan.

Arso: Ne razglašamo alarma

Medtem pa očitki letijo tudi na Agencijo RS za okolje (Arso), češ da je z napovedjo vremenskega dogajanja pretiravala. Aleš Poredoš z Arsa je dejal, da so v sredo povedali, kako je dejansko kazalo za petek, moramo pa se zavedati, da se razmere, z njimi pa tudi napovedi, redno in hitro spreminjajo. Popravil pa je tudi vse tiste, ki pravijo, da Arso razglaša alarm. To je namreč v domeni zaščite in reševanja, Arso pa z barvami zgolj prispeva k splošnemu razumevanju dogajanja. »Barve so izpeljane iz pogostosti nenavadnih vremenskih dogajanj pri nas. Barve so narejene na povprečnih vrednosti, kako pogosto pride do česa nenavadnega,« je poudaril. Seveda pa rdeča barva pomeni, da moramo biti pozornejši na okolico, pojasnil pa je tudi, da je treba stopnjo ogroženosti preverjati vedno znova, saj se hitro lahko spremeni.

Goran Novković (GZS) pa je ob vsem tem dodal, da bi morala tako Arso kot tudi Dars o morebitni nevarnosti opozarjati vsaj dva dni prej in ne zadnji večer. Tako bi se podjetja na prihajajoče razmere lahko pravočasno pripravila in se organizirala.

Deli s prijatelji