NE VEDO, KOGA PREISKOVATI

Kaos na ministrstvu za kulturo: Peršak ne zna urediti medijskega trga

Objavljeno 27. junij 2017 21.06 | Posodobljeno 27. junij 2017 21.05 | Piše: E. N.

Minister za kulturo Peršak, ki v žep mesečno pospravi skoraj pet tisočakov bruto davkoplačevalskega denarja, skupaj s 140 sodelavci mirno dopušča berlusconizacijo slovenskih medijev.

Tone Peršak, v ozadju Julijana Bizjak Mlakar.

Veljavni medijski zakon izdajateljem medijev prepoveduje navzkrižno lastništvo: hkrati ne smejo imeti v lasti radia, televizije in tiska.

Kako je torej mogoče, da ministrstvo za kulturo, ki bedi nad medijsko krajino, dopušča delovanje medijskega imperija družine Martina Odlazka? Ta namreč obvladuje kar 40 različnih medijev: dnevne časopise (Svet24, Ekipa ...), klonirane revije (Zvezde, Zarja ...), radijske postaje (Aktual, Veseljak, Salomon ...), TV-postajo (Televizija Veseljak) in kopico spletnih portalov.

Delovanje enega najskrivnostnejših tajkunov v Sloveniji je tako vse bolj podobno medijskim avanturam nekdanjega italijanskega premierja Silvia Berlusconija.

7,4 milijona evrov gre letno za plače zaposlenih na ministrstvu za kulturo.

Na direktoratu ne vedo niti tega, koga bi nadzirali (namig: uporabite spletni brskalnik)

Kot poroča Delo, na ministrstvu sploh ne vedo, koliko medijev izhaja pod Odlazkovim šefovanjem. Čeprav naj bi se na direktoratu z mediji ukvarjalo kar šest redno zaposlenih, ti niso znali odgovoriti na to preprosto novinarsko vprašanje. 

V pomoč bi jim lahko bil obisk promocijske spletne strani Odlazkove medijske mreže, kjer se ti kar sami pohvalijo s sočasnim izdajanjem radijskih in televizijskih postaj ter časopisjem:

»Danes veljamo za eno vodilnih slovenskih medijskih hiš, ki predvaja tri programe dobro prepoznavnih radijskih postaj in ene televizijske, izdajamo ali tržimo štiri časopise /.../, več kot dvajset lastnih revijalnih blagovnih znamk in še več dobro obiskanih portalov,« piše na predstavitveni spletni strani Odlazkove medijske mreže.

image
V javnosti obstaja le nekaj fotografij medijskega tajkuna Martina Odlazka. Foto: Marjana Hanc/Delo

Med seboj menda nepovezani, pa vsi z isto tajnico, marketingom, naročninami ...

S spletne strani Odlazkovega medijskega imperija je razvidno še nekaj: čeprav so pravne osebe, ki izdajajo vse naštete medije, različne, pa imajo vsi skupno tajništvo, naročniško službo, prodajni oddelek, marketing, stike z javnostjo ter oglasno trženje.

Tudi na vprašanje, kdo in na podlagi česa je dovolil koncentracijo medijev iz skupine Odlazkovih podjetij, so novinarski kolegi na Delu dobili podobno sprenevedav odgovor: »Vprašanje je premalo precizno, da bi nanj lahko odgovarjali. Na katero skupino mislite?«

Deli s prijatelji