POSLI

Kaj se dogaja s Smiljanom Morijem? Bivši zaposleni imajo hude očitke

Objavljeno 11. oktober 2017 13.35 | Posodobljeno 27. oktober 2017 13.34 | Piše: Mo. S.

Pozor, če vas pokliče neznani agent, ki želi preveriti in spreminjati vaše zavarovalne police.

Dokazali so, da se razmerje med srečo in prihodkom ne spreminja več, ko je dosežen letni dohodek okoli 70.000 dolarjev. Če imaš desetkrat ali stokrat toliko, ne boš nič srečnejši.Foto: Nino Verdnik

LJUBLJANA – Medtem ko Smiljan Mori s pomočjo svojih metod ustvarja uspešne podjetnike in celo milijonarje, kot trdi sam, dobro služi tudi kot posrednik za sklepanje zavarovalnih polic.

Plaz očitkov bivših zaposlenih

Njegova Agencija Mori pa se je znašla pod plazom očitkov nekdanjih zaposlenih, ki pričajo o grožnjah, sistemskih nepravilnostih in prevarah na njihovo škodo ter na škodo zavarovancev. V oddaji Preverjeno na Pop TV je tako spregovorilo več njegovih bivših zaposlenih, ki trdijo, da v agenciji ni poštenja in čuta za ljudi, temveč zgolj gonja za denarjem. Ena od njih je na primer povedala, da so ob začetku sodelovanja ljudje (novi agenti) navdušeni nad provizijami in občutkom, da imaš za seboj veliko podporo, v resnici pa si prepuščen sam sebi, obračunov za opravljeno delo pa več mesecev ni dobila. Šele po posredovanju odvetnice so ji poravnali dolgove, medtem pa sama sploh ni vedela, koliko ji dolgujejo, saj tega iz pogodbe ni bilo mogoče razbrati oziroma tega sama ni znala izračunati.



Nagrade

Agentje v Agenciji Mori dobivajo tudi nagrade za uspešno delo, med drugim zlat svinčnik, srebrn in zlat nakit, zlato uro ... Ko je novinarka oddaje Preverjeno nekaj od tega nesla zlatarju v oceno, je ta ugotovil, da gre v enem primeru za navadno jeklo, v drugem pa za pozlačen in ne zlat nakit.

 
  

Piramidni način izplačevanja, agenti brez licence

Mori je menda uvedel tudi sistem mrežnega marketinga oziroma piramidnega načina izplačevanja, pri katerem je moral začetnik svojo provizijo razdeliti tistim, ki so bili v sistemu nad njim. Če je želel zaslužiti, je moral novačiti druge ljudi, da bi kot zavarovalniški agentje delali zanj, on pa bi tako dobil del njihove provizije. Pri nas takšen sistem sicer ni prepovedan, bi ga pa radi odpravili zaradi varstva potrošnikov, pravi Sergej Simoniti iz agencije za zavarovalni nadzor.

Očitki letijo tudi na to, da naj bi na terenu delali agenti brez licence, medtem ko še ena od bivših zaposlenih trdi, da je ob poplavi kljub veljavni polici ostala dobesedno brez vsega, agencija ji je ponudila zgolj nizko odškodnino. »Vsi računi pa bi morali biti naslovljeni na Agencijo Mori kot sanacija njihovih poslovnih prostorov,« je povedala v oddaji Preverjeno. Tega ni želela, zadeva se je preselila na sodišče, tam pa je izgubila.

Pozor, kadar vam želijo 'pregledati' police

Eden od zavarovancev je opozoril še na nekaj: agentka Agencije Mori naj bi hotela priti k njemu na dom, češ da so jo pooblastili, naj preveri pogodbe, ker da so v njej napake. Ko je možakar to preveril pri svoji zavarovalnici, o kakšnem pooblastilu niso vedeli nič. Nekdanji zaposleni je o tem povedal, da dobijo seznam strank, ki jih morajo obiskati z namenom storniranja ali dokapitalizacije zavarovalnih polic, ob sklenitvi nove police pa tako stranko načrtno oškodujejo in zavajajo, saj mora stranka v takem primeru ponovno plačati stroške, novi pogoji pa so lahko veliko slabši od prejšnjih. Zaradi vseh prijav pristojna služba Morija že preiskuje.

Pod pogojem, da ga snema več kamer in da so ob njem ožji sodelavci, pa se je odzval tudi Smiljan Mori sam. Trdi, da je žrtev on in da gre v teh primerih zgolj za maščevanje nekdanjih nepoštenih sodelavcev, ki da v javnosti ne povedo, kaj počnejo sami. Na vse skupaj odgovarja, da gre za resne obtožbe in da je njegovo poslovanje transparentno ter brez napak.

_______

Objavljamo zahtevo za popravek

»Odgovor na članek novinarja Mo.S.: Kaj se dogaja s Smiljanom Morijem? Bivši zaposleni imajo hude očitke.

11.10.2017 ste na http://www.slovenskenovice.si/novice/slovenija/kaj-se-dogaja-s-smiljanom-morijem-bivsi-zaposleni-imajo-hude-ocitke objavili članek z naslovom Kaj se dogaja s Smiljanom Morijem? Bivši zaposleni imajo hude očitke. V njem ste o Agenciji Mori in Smiljanu Moriju zapisali, da dobro služi tudi posrednik za sklepanje zavarovalnih polic, da se je Agencija Mori znašla pod plazom očitkov nekdanjih zaposlenih, ki pričajo o grožnjah, sistemskih nepravilnostih in prevarah. Nadalje ste v vašem članku zapisali, da so agenti prepuščeni sami sebi, da obračunov za opravljeno delo ena delavka ni dobila več mesecev, da se v Agenciji Mori posel odvija na podlagi piramidnih shem, da agenti delajo brez licenc. V članku novinar omenja tudi primer, ko je nekdanja zaposlena trdila, da je kljub veljavni polici ob poplavah ostala brez vsega in da ji je Agencija Mori ponudila zgolj nizko odškodnino, članek pa novinar zaključi z izjavo enega od zavarovancev, ki je opozoril, da naj bi agentka Agencije Mori hotela priti k njemu na dom, češ da so jo pooblastili, naj preveri pogodbe, ker da so v njej napake. Ko je zavarovanec to preveril pri svoji zavarovalnici, o kakšnem pooblastilu niso vedeli nič.

Te navedbe niso resnične in so plod jeze nekdanjih sodelavcev, ki so zaradi napak pri delu morali oditi iz Agencije Mori. Kakovosten notranji nadzor namreč zazna eventualne kršitve, a teh je dosedanjem dolgoletnem poslovanju v Agenciji Mori malo, zato nikakor ne drži, da gre za plaz kakršnihkoli očitkov. V oddaji Preverjeno na POP TV je šlo za očitek le ene nekdanje redno zaposlene in dveh pogodbenih sodelavcev. Redno zaposlena delavka je Agencijo Mori zaradi odpovedi pogodbe o zaposlitvi tožila in 27.9.2017 izgubila tožbo v delovno pravnem sporu tudi na zadnji instanci, na Vrhovnem sodišču.

Ne drži, da je Smiljan Mori posrednik in tudi v Agenciji Mori sploh ne sklepa zavarovanj.

Ne drži, da naj bi bili agenti prepuščeni sami sebi. Agencija vsakemu dodeli svojega mentorja, ki gre z zavarovalnim pomočnikom na sestanke k strankam.

Na pripombo nekdanje agentke, da ni dobila obračunov, moramo pojasniti, da to nikakor ne drži. Gospa Rozman je z Agencijo Mori začela sodelovati 5.1.2016 in je vsak mesec na svoj zasebni e-mail prejela obračun in je bila seznanjena s tem, da mora sama dostaviti potrebne podatke za izplačilo. Potrebne podatke nam je prvič poslala 16.9.2016, ko je takoj, še isti dan, na podlagi podjemne pogodbe na svoj trr prejela prva izplačila. Prav tako ne drži, da ji je Agecija Mori šele na podlagi dopisa odvetnice poravnala obveznosti, dopis odvetnice je naša stranka prejela 30.3.2017, njena izplačila pa so se začela z 16.9.2016 in so si potem redno sledila vsak mesec. Z dopisom odvetnice pa je Agencija Mori izvedela oz. odkrila, da je ga. Rozman ponudbe za avtomobilsko zavarovanje oddajala neposredo na zavarovalnico, torej mimo Agencije Mori, zato je povsem razumljivo, zakaj police v sistemu Agencije Mori niso bile zavedene. Tega do takrat naša stranka sploh ni vedela. Šlo je za kršitev pogodbe o sodelovanju med agentko in Agencijo Mori.

Glede piramidnega sistema moramo pojasniti, da je le ta v Sloveniji v zavarovalništvu prepovedan in ga zato nobena zavarovalnica ne sme izvajati. Tudi Agencija Mori ga ne. Gre le za večnivojski način izplačevanja provizije, ki je podrobneje razložen v Pogojih za napredovanje sodelavcev in ga je Agencija za zavarovalni nadzor podrobno v postopku nadzora že večkrat preverila in ni našla nobenih nepravilnosti oz. nezakonitosti.

Glede očitkov, da agenti delajo brez licenc, pojasnjujemo, da to nikakor ne drži. Zahteve Agencije Mori so jasne, da se je vsega zapisanega in dogovorjenega v pogodbah in pravnih aktih treba držati. V primeru eventualnega nespoštovanja navedenega, je Agencija tudi ustrezno ukrepala. Agent brez licence gre lahko na teren samo s svojim mentorjem, ki ima licenco. To je jasno napisano v vsaki pogodbi o sodelovanju z Agencijo Mori, v nasprotnem primeru se to šteje kot hujša kršitev pogodbe.

Glede nekdanje zaposlene, ki je kljub veljavni polici po njenem mnenju dobila prenizko izplačilo, Agencija Mori pojasnjuje, da je gospa Anita Namestnik žal polico razumela povsem narobe, kar je naša stranka dokazala tudi v sodnem postopku, ki ga je sprožila nekdanja zaposlena in tudi ta spor izgubila.

Glede preverjanja pogodb zavarovancev na terenu pojasnjujemo, da Agencija Mori nikoli ni nikogar pooblastila, da preveri kakršnekoli pogodbe na terenu. Edino pooblastilo za ugotavljanje veljavnosti in spreminjanje pogodb in za reševanje kakšrnihkoli zapletov imajo v klicno-servisnem centru Agencije Mori. Vsakršno namerno in načrtno oškodovanje zavarovancev je razlog za takojšnjo odpoved pogodbe. In to je bil tudi eden od razlogov, zakaj so osebe, ki so zgodbo predale POP TV, dobile krivdno odpoved pogodbe, saj to sodi med hujše kršitve pogodbe o sodelovanju, katerih posledica je takojšnja odpoved.

Agencija Mori in Smiljan Mori
zanju po pooblastilu Odvetniška družba Pirc Musar & partnerji, o.p., d.o.o.« 

Deli s prijatelji