LJUBLJANA – Trgovci v Sloveniji bodo v ponedeljek začeli poletno sezonsko razprodajo tekstila in obutve, med katero bodo občutneje znižali cene izdelkov.
Razprodaje izkoristijo tudi številni turisti, ki se v poletnih mesecih ustavijo v naši državi, saj jim je na razpolago kakovostno in raznovrstno blago po ugodnih cenah, ne zgolj posamezni kosi, ki so posledica čiščenja starih zalog blaga.
Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) poudarja, da mora biti blago na razprodaji brezhibno, razen če ni posebej označeno, da gre za blago z napako. Če se izkaže, da ima izdelek stvarno napako, ima potrošnik pravico uveljavljati reklamacijo. Torej ima takšne pravice, kot če bi kupil blago v redni prodaji, torej v času zunajsezonskih razprodaj.
Največ pritožb na nepravilno označevanje cen popusta
Če potrošnik na razprodaji kupi izdelek, s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želi imeti, trgovec takega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca je odvisno, kako bo obravnaval potrošnikovo zahtevo. Če trgovec takšen izdelek zamenja ali izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj, pojasnjujejo pri Trgovinski zbornici Slovenije.
Za nadzor nad upoštevanjem pravil, ki veljajo za sezonske razprodaje, so pristojne lokalne izpostave tržnega inšpektorata po Sloveniji.
Največ pritožb potrošnikov v pravni pisarni ZPS se sicer vsako leto nanaša na nepravilno označevanje cen popusta oziroma na tiste primere, ko trgovci tik pred razprodajo cene izdelkov dvignejo in jih nato ob razprodaji znižajo, s tem pa prikažejo višji odstotek znižanja, ki potrošnike zvabi k nakupu. Takšna poslovna praksa je nepoštena in jo tržni inšpektorat lahko kaznuje.