OGLAS

Jumbo plakat konkurence postavili tik Optike Knez

Objavljeno 05. junij 2013 10.31 | Posodobljeno 05. junij 2013 10.33 | Piše: Boštjan Fon

David Galič iz Optike Knez v Radovljici: »Kot da bi hotel, da drugemu crkne krava!«

Na drugi strani ceste se je pojavil oglas za konkurenco. Foto: Boštjan Fon

RADOVLJICA – Optika Knez se je na robu krožišča med Radovljico, Kropo in Lescami odprla leta 2008 in kmalu pridobila zaupanje lokalnega prebivalstva. V njihovi bližini, le nekaj kilometrov stran, delujejo še štiri delavnice, toda nikoli nihče nikomur ni hodil v zelje oziroma povedano drugače: nihče od optikov ni pred strankami poniževal drugih ali o njih govoril slabo. Dogajalo se je celo, da so se klicali med seboj in skupaj poskušali najti rešitev za stranko, ki je potrebovala kakšen poseben okvir za očala ali specialne leče. »Dobro delo oziroma zadovoljstvo strank je tisti kazalnik, ki vsakemu pravemu optiku oziroma pravzaprav vsakemu obrtniku, pa naj bo to krovec ali frizerka, pek ali optik, pomeni največ in je tudi najboljša reklama,« je povedala Darija Knez, lastnica Optike Knez. V ponedeljek zvečer so pri Knezu obstali odprtih ust, ko so zapirali svojo delavnico. Točno pred vhod njihove optike so oglaševalci čez dan namestili velik jumbo plakat Optike Aleksandra, ki vabi v Kranj. »Zdi se mi podlo, in je to pravzaprav čisto nagajanje drugim. Tudi nekaj metrov od treh optik, ki jih poznam, na Jesenicah in v Radovljici, so bili že ti veliki plakati točno te firme. Tole, kar se gredo, je tipično slovensko! Kot da bi hotel, da drugemu crkne krava ... Saj poznate tisto ljudsko,« je dejal David Galič, optik in partner Darije. »Vsi se po najboljših močeh trudimo za svoje stranke, pri nas tudi s tem, da jim ponujamo specializirane preglede z verificirano okulistično ambulanto in zaposlenim zdravnikom s strani ministrstva za zdravje. Potem pa si nekdo privošči, da se pojavi s propagandnim sporočilom tik ob lokalu drugega. Si zamislite, da bi, recimo, Spar pred kakšnim veletrgovskim centrom Mercatorja postavljal propagandna sporočila, češ da je pri njih vse boljše in ceneje?« Galič pravi, da se bo pritožil pri lastniku oglaševalskega prostora in hkrati poiskal pravno pomoč, saj meni, da je početje Optike Aleksandra neprimerno. »Če ne bo kdo dejansko ukrepal, kot je primerno in se spodobi, bodo tako prakso oglaševanja nadaljevali, saj bodo dobili občutek, da so nedotakljivi. Verjamem, da je težko priti do zaslužka, a tako, da se postavljaš z oglaševalskim sporočilom tik ob drugem, ki opravlja isto dejavnost, se pač ne dela.«

Pričakujejo opravičilo za neprimerno oglaševanje

Nikoli do zdaj pri Optiki Knez niso imeli težav z oglaševalci ali s konkurenco na področju marketinga: »Vsi se oglašujemo skladno s predpisi in moralnimi normami, in to tako, da si ne bi neposredno zaradi agresivnega marketinga drug drugemu trgali od ust. Če boš drugemu delal škodo, boš na koncu praznih rok in predvsem ponižan ostal sam. Poteza podjetja, znotraj katerega je tudi Optika Aleksandra, je klasičen primer slabe prakse v oglaševanju,« pravijo pri Knezu in dodajajo, da se nočejo z nikomer prerekati. Pri tem, da se mora velik plakat konkurence odstraniti, bodo vztrajali, hkrati pa od odgovornih pri oglaševalski firmi, ki trži oglasni prostor nasproti njihovega lokala in delavnice, pričakujejo opravičilo za neprimerno oglaševanje.

Aleksandro in Valentina Bergerja, lastnika podjetja Siplus iz Tržiča, ki ima štiri poslovalnice optike po Gorenjski, tudi Optiko Aleksandra, kamor vabijo z velikim plakatom nasproti Optike Knez v Radovljici, in eno v Ljubljani, je bilo nemogoče dobiti na telefon, niti na poslana vprašanja po elektronski pošti se nihče ni oglasil. Nam je pa zato poslovodja prav domnevno sporno oglaševane kranjske poslovalnice Jani Potočnik obrazložil: »Odkar vem, imamo prek oglaševalske agencije zakupljene oglaševalske prostore in sami za naša marketinška sporočila ne izbiramo točnih lokacij. Lani se je zgodilo, da so postavili plakat o naši optiki pred Optiko Mali v Medvodah, in ko smo izvedeli za to, je šef izrecno naročil, naj ga takoj odstranijo.« Potočnik je ob vprašanju, ali se jim zdi primerno oglaševanje tik ob konkurenci, skomignil z rameni: »Če je pravilno ali ne ... Bog pomagaj! Saj sem vam že prej povedal, da nimamo namere oglaševanja tik ob drugih optikah. S tem, kar oglašujemo in kot se oglašujemo, po mojem osebnem mnenju ne podiramo konkurence in jim s tem, da smo več prisotni po oglaševalskih površinah, ne odžiramo kruha. Tudi ob delu s strankami nikoli ne pljuvamo po drugih optikih in njihovih izdelkih.«

Deli s prijatelji