PO NAKUPU

Ivica Todorić: Prodaja v Mercatorju ni upadla, zrasla je

Objavljeno 02. februar 2015 11.22 | Posodobljeno 02. februar 2015 11.24 | Piše: P. Pa.

Pravi, da je bil to eden najdaljših nakupov. Opaža pa, da so ljudje proti privatizacijam in ne proti Agrokorju.

Ivica Todorić z Agrokorom prevzema Mercator.

LJUBLJANA – Šef največje družbe na Balkanu Ivica Todorić pravi, da je bilo kupovanje Mercatorja najdaljše kupovanje doslej. Meni, da je težava na našem območju predvsem v tem, da ne razumemo dobro, v katero smer bi gospodarstvo morali obrniti, kako vanj vlagati in kako narediti konkurenčna podjetja. V intervjuju za Finance je dejal, da je temeljna težava skupin njihovo neznanje, kaj bi bilo treba narediti.

Nasprotujejo privatizaciji, ne Todoriću

Todorić je prepričan, da ni težava v prodaji Mercatorja. Opaža, da privatizacijam nasprotujejo tudi na Madžarskem, Poljskem. »Ne bi rekel, da samo Agrokorju ali Ivici Todoriću – ljudje nasprotujejo vsem. Takoj ko se nekaj začne dogajati, ko se spreminjajo procesi.« Meni, da so Agrokorju nasprotovali, ker je bil neposredni tekmec.

Komentiral je tudi odklon rokovanja Mira Cerarja z njim na tekmi v Mariboru. Todorić je dejal, da s Cerarjem še sploh ni bil v stiku, da meni, da se je vedel povsem profesionalno.

Todorić pravi, da so ponosni, da jim je uspelo narediti sistem, ki se lahko vključi na evropski in svetovni trg. Pravi, da se zavedajo pomembnosti Mercatorja za Slovenijo in da bodo naredili vse, da bo postal največje slovensko podjetje in najučinkovitejše, kar bo v interesu razvoja slovenskega gospodarstva. Pravi, da je danes Mercator močnejša trgovska družba, kot je bila prej.

Dnevne številke ga ne zanimajo

Ob menjavi Mercatorjevih tabel za Konzumove naj bi v Republiki srbski upadla prodaja. Todorić pravi, da ne ve za to in da ni njegova naloga, da spremlja številke vsak dan. »Moj posel je, da družbe naredim večje, boljše, uspešnejše, da delujejo sto let. Zakon uspeha v poslu je, da razumete kupca. Moji menedžerji včasih to naredijo dobro, včasih zgrešijo. Morda so tudi tu. A bomo naredili dobro.«

Pravi, da se v Sloveniji napovedi niso uresničile, da prodaja ni upadla, ampak je celo zrasla. Pravi, da v Agrokorju delajo od jutra do večera, odvisno od nalog. »V našem štabu v Agrokorju je popolnoma nepredstavljivo, da greš ob petih domov. Ker je toliko dela in tolikšna odgovornost.« Pravi, da niti enega slovenskega dobavitelja niso vrgli z Mercatorjevih polic, odprli so jim celo več prodajnega prostora v regiji.  Pravi, da Agrokorjevi izdelki nikoli ne bi tekmovali s slovenskimi, z njimi le dopolnjujejo prodajno ponudbo.

»Nismo nori na denar«

Todorić pravi, da o njem pogosto dajejo napačne informacije. Pravi, da je napačna tudi ta, da naj bi mu dobavitelji, ki želijo prodajati v regiji, dajali 10 odstotkov kupnine. Pravi, da mnogi ne razumejo, da zato tudi dajejo napačne informacije. A to mu ne gre na živce, saj Agrokor gleda naprej, ne nazaj. Pomagal naj bi tudi družbi Laško, ki je v prodaji. Pravi, da so mu odprli trge ter pomagajo razvijati izdelke in pospeševati prodajo.

Preostalim vlagateljem ponuja pomoč, naj samo pridejo k njemu. Pravi, da ni težava v denarju, ampak v znanju. »Naši cilji so socialno poslovanje, človeški kapital in znanje. Nismo nori na denar. Zato smo uspešni.« 

Dolgovi družbe ga ne skrbijo. Meni, da sploh nimajo velikih, da ustvarjajo dodano vrednost kljub velikim stroškom. Naslednika še nima izbranega, a pravi, da je veliko primernih kandidatov, tudi za premierje, in da so uspešna ekipa.

O politiki ne želi izgubljati besed, pravi pa, da izstop Grčije iz EU ne bi bil katastrofa, da bi bila večja katastrofa, če bi jim popuščali, saj da morajo za vse veljati enaki pogoji. Prepričan je, da bo Junckerjev naložbeni načrt deloval tudi pri nas.

 

Deli s prijatelji