SLEPARKA

Inšpektorica pisala
 nezakonite odločbe?!

Objavljeno 08. maj 2012 10.50 | Posodobljeno 07. maj 2012 21.21 | Piše: Sebastijan Ozmec

Letalska nadzornica Dunja Lujić Ferjančič 10 let brez ustrezne izobrazbe.

Dunja Lujić Ferjančič – v sredini (foto: Mediaspeed).

LJUBLJANA – Javno agencijo za civilno letalstvo Republike Slovenije, ki je 1. maja 2011 od direktorata za civilno letalstvo prevzela vse pristojnosti za letalsko varnost, pretresa škandal. Direktor agencije Žiga Bruno Kotnik je namreč odpustil dve uslužbenki, in sicer vodjo registra zrakoplovov Bredo Marinšek ter nekdanjo vodjo letalske inšpekcije Dunjo Lujić Ferjančič. Odpuščeni sta primer prijavili ljubljanski kriminalistični policiji, saj naj bi izredno odpoved dobili domnevno zaradi dajanja informacij novinarjem. Kot pa se je izkazalo, bi morala Dunja Lujić Ferjančič že zdavnaj zapustiti službo, saj jo je zasedla nezakonito – ni imela opravljenega strokovnega izpita za inšpektorja, opravila ga je šele aprila letos.

Prijateljska naveza?

Preden je začela javna agencija za civilno letalstvo lani delovati, je nadzor nad civilnim letalstvom izvajal direktorat za civilno letalstvo, ki je deloval na ministrstvu za promet. Pod njegove pristojnosti so spadali licenciranje letalskega osebja, letalska medicina, letalske šole, plovnost in register zrakoplovov, letalske operacije, področje varovanja, letališča, vzletišča in ovire, nadzor nad navigacijskimi službami zračnega prometa itd.

Marca 2003 je ministrstvo kot inšpektorico zaposlilo tudi Dunjo Lujić Ferjančič. Veliko indicev zdaj kaže, da naj bi jo ministrstvo zaposlilo nezakonito oziroma prek prijateljskih povezav. Lujić Ferjančičeva namreč ni izpolnjevala osnovnih pogojev za delo inšpektorice, zato še bolj bode v oči, da je pozneje zasedla celo položaj vodje letalske inšpekcije. Izpit je dokončno opravila šele aprila letos na upravni akademiji ministrstva za pravosodje in javno upravo. Ministrstvo za promet, ki jo je zaposlilo, je moralo vedeti, da Ferjančičeva ne izpolnjuje pogojev, se pravi, da je soodgovorno za vso nastalo škodo – te pa ne bo malo. Vsi, ki jim je letalska inšpektorica Dunja Lujić Ferjančič izdala odločbo, sklep ali zoper njih uvedla prekrškovni postopek od leta 2003 naprej, se lahko zdaj pritožijo in zahtevajo denar z obrestmi vred. Vse njene odločbe so namreč potemtakem nične. Kdo bo plačal to škodo? Pa menda ne spet davkoplačevalci, ki že tako ali tako nosijo breme varčevanja na svojih plečih? Po zakonu o inšpekcijskem nadzoru je namreč država odškodninsko odgovorna za vso premoženjsko škodo, ki je nastala z njenimi nezakonito izrečenimi inšpekcijskimi ukrepi organizacijam in posameznikom.

Pričakujejo tožbe

Na agenciji za civilno letalstvo so nam pojasnili, da so Lujić Ferjančičevo morali vzeti v službo, saj so ob ustanovitvi lani prevzeli vse javne uslužbence od ministrstva za promet, ki so se ukvarjali s civilnim letalstvom. Takoj so ugotovili, da Lujić Ferjančičeva ne izpolnjuje pogojev za delovno mesto nadzornika I., saj nima strokovnega izpita, zato so ji 6. julija 2011 preklicali pooblastila in ji odpovedali pogodbo o zaposlitvi. Ker pa zakon o delovnih razmerjih določa, da mora delodajalec v primeru odpovedi zaradi nesposobnosti preveriti, ali ni mogoče delavca zaposliti na drugih mestih ali ga dokvalificirati, so jo morali na agenciji znova zaposliti na isto delovno mesto, a pod pogojem, da v 18 mesecih opravi strokovni izpit za inšpektorico: »V obdobju od 1. maja 2011 do 6. julija 2011, ko so ji bila preklicana pooblastila za inšpekcijski nadzor, pa Dunja Lujić Ferjančič (na srečo) ni izrekla nobenega ukrepa, ki bi lahko imel za posledico tožbo proti agenciji. Tožbe pa lahko pričakuje ministrstvo, pristojno za promet, kjer je imela Dunja Lujić Ferjančič od 1. marca 2003 do 30. aprila 2011 sklenjeno delovno razmerje na delovnem mestu letalske inšpektorice in vodje sektorja za letalsko inšpekcijo.« Pojasnili so nam še, da so ji v teh dneh vročili izredno odpoved zaradi drugih razlogov oziroma zaradi kršitve obveznosti delovnega razmerja z znaki kaznivega dejanja. Na ministrstvu za promet se zavedajo resnosti položaja, a pravijo, da so zadevo podedovali od prejšnjih mandatov. Kljub temu bodo morali plačati za grehe.

Brez odgovora

Zakaj je šefa prijavila policistom in kako odgovarja na očitke, da je deset let delovala nezakonito, smo želeli izvedeti tudi od nekdanje vodje letalske inšpekcije Dunje Lujić Ferjančič. Vprašanje smo ji poslali po elektronski pošti, a nam ni odgovorila. Na policiji pa so nam potrdili, da so prejeli prijavo zoper izredno odpoved, ki jo trenutno obravnavajo. Tega, ali obravnavajo tudi desetletno nezakonito delovanje, nam niso niti potrdili niti zanikali: »Na vprašanja, ki se nanašajo na konkretne fizične osebe, zaradi spoštovanja določil o varstvu osebnih podatkov policija ne more odgovarjati ali potrjevati.«

Deli s prijatelji