PREVEČ BLIZU

Imajo dve šoli, otrok pa za manj kot en razred

Objavljeno 29. januar 2015 19.46 | Posodobljeno 29. januar 2015 19.47 | Piše: P. Pa.

V Rogatcu sta ob glavni cesti vsega dober kilometer narazen dve osnovni šoli.

Župan Martin Mikolič se strinja, da »taka organizacija res ni najbolj racionalna«. Foto: DanIlo Utenkar

ROGATEC – V času napovedanih varčevalnih ukrepov na področju šolstva in izobraževanja bi pričakovali, da bodo ministrstvo, šole in ustanoviteljice šol naredili vse, da bi vendarle privarčevali kakšen evro. Pa vendar včasih ni tako.

Pet minut stran – pet otrok

Živ primer neusklajene šolske politike in razmetavanja denarja sta tako Osnovna šola Rogatec in njena podružnica Donačka Gora, ki sta druga od druge oddaljeni, reci in piši, vsega 1200 metrov. Stojita celo ob isti glavni cesti, ki vodi od Rogatca proti Donački Gori. Da vse skupaj še bolj bode v oči, je na matični šoli, torej v Rogatcu, v prvi razred vpisanih 13 otrok, v prvi razred na podružnici pa le pet!

Problematičen pa ni le prvi razred. Zaradi majhnega števila vpisanih učencev sta prvi in drugi razred na podružnični šoli združena. V drugem so zgolj štirje učenci, na matični šoli jih je 15, za tretjega jim jih je na podružnici uspelo zbrati 11, na matični pa 12. Zakaj je tako, na šoli ne pojasnjujejo. Ko smo jim poslali vprašanja, ali se jim zdi takšna ureditev glede na trenutno situacijo in napovedane varčevalne ukrepe smotrna, so se zavili v molk. Po večdnevnem čakanju na odziv se je ravnatelj Viljem Prevolšek naposled odločil, da »na vprašanja za zdaj ne bodo odgovarjali«.

Ministrstvo prelaga na občino

Glede na to, da so zaposleni na šoli financirani iz državnega proračuna, smo vprašanja naslovili tudi na ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport in jih vprašali, ali se jim zdi glede na napovedano varčevanje smotrno, da na tako kratki razdalji stojita dve šoli, v kateri je vpisano tako malo učencev. Tam pojasnjujejo, da to ni v njihovi pristojnosti, da o odpiranju ali zapiranju podružničnih šol odločajo občine same. Pojasnili so še, da se te odločajo na podlagi podatkov o številu vpisanih otrok in lahko sprejmejo odločitev o začasnem prenehanju delovanja podružnice, o ponovnem aktiviranju ali celo zaprtju.

Dodali so, da se zavedajo demografske decentralizacije in da so v odročnejših krajih šole tudi center družbenega in družabnega življenja. Ministrstvo sledi priporočilu OECD, ki pravi, da se naj pri šolski mreži upošteva socialno-ekonomske okoliščine.

Če se je šola zavila v molk, pa so bolj zgovorni na občini, od koder je celo slišati, da s šolo niso v dobrih odnosih. Na občini pojasnjujejo, da sta šoli, čeprav stojita tako blizu druga drugi, vsaka v svoji krajevni skupnosti. Župan Martin Mikolič pravi, da glede na trenutno stanje v državi taka organizacija izvajanja osnovnošolskega izobraževanja res ni najbolj racionalna. »Želim pa poudariti, da smo kot občina med drugim v smislu racionalizacije, kar se tiče materialnih stroškov, ki jih pokrivamo, zaradi potreb po prostorih za predšolsko vzgojo v objektu PŠ Donačka Gora odprli tri oddelke vrtca. S tem imajo v občini Rogatec vsi otroci zagotovljeno predšolsko vzgojo.« Župan na vprašanje, ali načrtujejo reorganizacijo, vrača žogico ministrstvu in pravi, da je to vprašanje bolj primerno zanje, saj je ministrstvo tisto, ki financira dohodke učiteljev.

Še naprej bo tako

Da nad trenutno organizacijo niso vsi navdušeni, priča dejstvo, da smo v uredništvo prejeli opozorilo o stanju v Rogatcu. V preteklosti naj bi o tem obvestili ministrstvo, a se do zdaj ni spremenilo nič. Glede na napovedi župana bo situacija v prihodnje ostala enaka. Kot nam je pojasnil, prebivalci Krajevne skupnosti Donačka Gora niso dali pobude, da bi šoli družili.

Glede na vse je župan Mikolič prepričan, da bi odločitev o ukinitvi prve triade v podružnični šoli Donačka Gora težko sprejeli. K odločitvi, da bosta na tako kratki razdalji tudi v prihodnje stali dve enoti, je med drugim pripomoglo to, da bo zaradi uporabe prostorov za predšolsko vzgojo objekt PŠ Donačka Gora tako in tako v prihodnje še funkcioniral. Dodaja, da prav zaradi tega ne vidi razloga, zakaj bi prenehali izvajati prvo triado osnovnošolskega izobraževanja.

Deli s prijatelji