NOVO MESTO, MARIBOR – Sredi tedna je precej ogorčenja na družabnem omrežju facebook vzbudil zapis Luke Klobučarja iz Novega mesta, ki se je odločil testirati storitve Pošte Slovenije: »Pred dvema mesecema sem se odločil, da testiram storitve naše pošte.« V testu je poslal sto pisemskih pošiljk po vsem svetu, rezultati so ga šokirali: »Dvanajst pošiljk ni prispelo, deset je bilo poškodovanih, 65 od 100 jih je prispelo po podanem roku dostave.« Trije prejemniki so morali še doplačati za prejem. V drugem testu pa je preverjal storitev prednostno: po dve pošiljki (eno prednostno, drugo navadno) je poslal na skupaj 20 naslovov po svetu: »Šest od 20 pošiljk brez storitve prednostno je prispelo prej kot pošiljke s storitvijo prednostno,« je ugotavljal Klobučar.
Ukvarja se s spletno trgovino, njegov s. p. na pošto odda okoli tisoč pošiljk na leto: tretjino v Slovenijo, tretjino v Evropo, drugo po svetu. Večina je pisemskih pošiljk, težkih do dveh kilogramov. Ni pa hotel pojasnjevati kaj več: »Žal ni v mojem interesu odgovarjati na kakšna vprašanja in dajati izjav.« Klobučarjeve ugotovitve je po facebooku delilo več tisoč ljudi, potem je v imenu Pošte Slovenije Megi Jarc – presenečena nad ugotovitvami – za Slovenske novice pojasnila, da ne morejo sprejeti pavšalnih ugotovitev: »Uporabnik ob svojih ugotovitvah ni zapisal nobenih številk pošiljk, ki jih je testiral. Predvidevamo, da so bile navadne pisemske, prenosa teh pošiljk pa ne moremo konkretno preveriti.« V obširnem odgovoru centrale slovenske pošte iz Maribora med drugim piše: »Pošta Slovenije lahko vpliva na prenos pošiljk v Sloveniji, na letalski transport do tuje države in prenos v naslovni državi pa ne.« Standardi poštne direktive EU narekujejo, da mora biti v treh delovnih dneh dostavljenih 85 odstotkov pošiljk – in Slovenija tega standarda ne dosega z vsemi državami. Edini razlog, ki ga pošta navaja, je omejenost ponudbe zračnih prevoznikov.
Halo,
Hrvaška je v EU!
So nas pa poštarji tokrat naučili, da med prednostno in navadno pošiljko ni bistvene razlike, vsaj kar se storitve tiče: »Za prednostne in neprednostne pisemske pošiljke veljajo informativni roki prenosa. Če želi uporabnik storitev z zajamčenim rokom prenosa, je treba izbrati drugo storitev, in sicer hitra pošta v tujino,« pojasnjujejo. V minulem letu je k nam prispelo ter od nas odšlo 17 milijonov in pol pisemskih pošiljk; zanje so prejeli 633 odškodninskih zahtevkov: »Omenjeni zahtevki so se nanašali na izgube, poškodbe, oplembe in zamude pošiljk,« pojasnjuje Jarčeva.
Po enem dnevu je Klobučar s facebooka umaknil objavo, ki je razburila uporabnike poštnih storitev. Razlog so bile negativne reakcije zaposlenih na pošti, med katerimi so nekateri napad vzeli osebno, Klobučar pa ni prav konfliktna oseba in je hotel le opozoriti na nesprejemljivo prakso. A kar je enkrat na spletu, ne izgine zlahka – tudi tokrat so uporabniki obnovili objavo na svojih straneh, tako da se rezultati testa (še) širijo.
Ob testiranih pošiljkah je Klobučar zapisal še pikro opombo na splošno razgledanost: »Prosim, da seznanite vse zaposlene, da je Hrvaška v Evropski uniji. Ne bi se rad spet soočal z vašo delavko ter se pet minut kregal, da carinskega obrazca CN22 ne bom izpolnjeval za paket, poslan v Zagreb.«
Na Pošti Slovenije ga naprošajo, naj jim sporoči pošto, da bodo navedbo preverili in poslovalnico opozorili. Lahko pa bi kdaj pogledali tudi na svojo stran na facebooku, kjer nezadovoljni domači in tuji uporabniki javno tarnajo nad slabim sistemom, nesramnostjo zaposlenih in odnosom do strank.