OPREMLJENI

Gorski reševalci z več konji še hitrejši

Objavljeno 07. april 2014 15.30 | Posodobljeno 07. april 2014 15.30 | Piše: Boštjan Fon

Iz krušljive stene so ponesrečenko do zdravniške oskrbe prepeljali po morju.

PIRAN –Nekam čudno so pogledovali domačini in turisti v sobotnem deževnem jutru, ko se je na Tartinijevem trgu sredi Pirana začela zbirati večja skupina gorskih reševalcev v popolni opremi. Ribičev, potapljačev, jadralcev, kopalcev in nudistov ter kar je še ljudstva, povezanega z morjem, so vajeni, a da bi se v Piranu zgodila gorska nesreča? Ko so se privezom približala še policijska plovila in plovila pristaniške kapitanije, je bilo začudenje še večje. Po mestecu se je nato kaj kmalu izvedelo, da ne gre za kakšno še posebno zoprno situacijo, ampak je občina Piran v sodelovanju z Upravo RS za zaščito in reševanje – izpostava Koper in reševalnimi službami društvo GRS Ljubljana, JZ Gasilska brigada Koper, PGD Piran, Uprava RS za pomorstvo, PU Koper ter Prehospitalna enota Obala pripravila vajo v klifni steni, na obali in na morju pod piranskim obzidjem.

»Pobočje klifa, visoko 120 metrov, je specifično zaradi izredne krušljivosti in težke dostopnosti. Na slovenski obali je takih območij kar veliko od Debelega rtiča do Mesečevega zaliva, kjer se lahko pripeti nesreča, nemara pa urgentno bolezensko stanje zahteva takojšnje ukrepanje reševalnih služb,« je v uvodu pojasnil vodja vaje Klifi 2014 Zlatko Grželj, ki je hkrati vodja reševalne skupine Postojna pri društvu GRS Ljubljana: »Na preizkusu so bili zmogljivosti, znanje ter usposobljenost posameznikov, danes prvič povezanih v celoto. Vaja je potekala na za laike morda nenavadnem terenu za gorsko reševanje. Udeleženci so se lotili štafetnega sistema predaje ponesrečenke, vlogo je prevzela Helena Škrl iz naše postojnske skupine, ki je bila stalno pod zdravniškim nadzorom, od samega dostopa do nje, spuščanja do obale, prenosa na reševalni čoln ter dostave do medicinske ustanove.« Kot so povedali opazovalci s posebne ladje, ki je spremljala dogajanje z morja, se je izkazalo, da je nastalo nekaj težav pri radijski komunikaciji med posameznimi vpletenimi službami, saj niso vse na istem sistemu ZARE. Po drugi strani pa se je oprema gorske reševalne službe izkazala za ustrezno, saj so jo uporabljali povsem do konca, do prenosa ponesrečenke v reševalno vozilo, tudi na plovilih, kar do zdaj ni bila praksa. »Zaradi zahtevnosti terena in nepredvidenih vremenskih razmer pri izvedbi reševanja se reševalne službe navezujejo v verigo glede na specialnost posamezne službe. Na skupni vaji je bilo prikazano, kako delovati usklajeno na zahtevnem terenu, kjer ni možen kopenski prevoz ponesrečenega ali obolelega,« je povzel Darko But, direktor URSZR.

Po vaji so se sodelujoči zbrali na glavnem pomolu sredi Pirana, kjer je Grželj prvič zagnal dacio duster, terenca, ki je bil v brezplačno uporabo predan GRZS iz podjetja Renault Slovenija, drugo vozilo bo prevzelo društvo GRS Škofja Loka. Pri tem je načelnik društva GRS Ljubljana Branko Žorž, kamor spadajo Postojnčani, hudomušno komentiral: »Skupina iz Postojne je na reševalne intervencije do zdaj hodila s svojimi osebnimi vozili, od danes pa ne bodo več tolkli svojih avtov. Naj se sliši še tako hecno, zmanjšale se bodo tudi kazni zaradi prehitre vožnje, saj so včasih gorski reševalci pohodili na plin zato, ker se jim je mudilo na pomoč, pa so ob tem šli kakšnih deset, dvajset kilometrov na uro preveč.«

Dacia v rokah gorskih reševalcev

Po koncu vaje Klifi 2014 je predstavnik podjetja Renault Slovenija Rok Istenič predal ključe dveh vozil dacia duster predsedniku GRSZ Igorju Potočniku: »Dacia, najhitreje rastoča avtomobilska znamka v Evropi, se je s svojo vrednoto zanesljivosti v vseh razmerah hitro poistovetila s tistimi, katerih zanesljivost rešuje življenja – gorskimi reševalci. So skromni, a na moč delovni in požrtvovalni, predvsem pa vredni vsega zaupanja. V Piranu začenjamo pot poglobljenega sodelovanja, ki temelji na skupnih vrednotah znamke Dacia in gorskih reševalcev.« Dve vozili dacia duster sta prejeli v enoletno brezplačno uporabo z možnostjo poznejšega odkupa društvi GRS Škofja Loka in GRS Ljubljana – reševalna skupina Postojna. Predsednik GRZS Igor Potočnik je povedal: »Naše postaje se srečujejo s težavami izrabljenosti vozil in veseli smo pomoči ter razumevanja podjetja Renault Slovenija. S te vrste terencem reševalci v naravnem okolju pridemo bližje samemu kraju nesreče, skrajša se tudi čas, ki je potreben za naš prihod do ponesrečencev. Prav hitrost lahko odloča o preživetju.«

Deli s prijatelji