NA KOŽO

Gol TV

Objavljeno 07. julij 2015 00.35 | Posodobljeno 07. julij 2015 00.36 | Piše: Rok Tamše
Ključne besede: komentar

Nogomet je kralj športa, njegova domača TV pa oboževana lepotica.

Rok Tamše. Foto: S. N.

Domnevam, da vam je v glavnem že povsem jasno, kako velik posel je nogomet. To vse bolj velja tudi v Sloveniji, čeprav smo se morali dolga leta v samostojni državi otepati predsodkov, da gre za nekakšen čefurski šport, kjer prevladujejo navijaški primitivizem, tudi nasilništvo, ob tem pa še cela vrsta nečednosti, kot so prirejanje izidov, podkupovanje, izsiljevanje, ilegalne stave, jemanje nedovoljenih poživil. Če se strinjamo s tezo, da je nogomet ogledalo družbe, potem tudi slovenski nogomet odraža vse to, kar smo mi sami. Denimo da smo Slovenci še vedno pridni in zanesljivi delavci, torej bi lahko to opazili tudi v igri slovenskih nogometnih moštev.

Morda nam v nacionalnem značaju manjka predrznosti, ekstrovertiranosti, samozavesti, zato morajo vodstva klubov in trenerji veliko postoriti glede psihološke pripravljenosti svojih varovancev. Z nogometom so tesno povezani tudi mediji, ki najvažnejši postranski stvari na svetu, kakor tudi radi imenujemo nogomet, dajejo posebno veljavo v družbi ter prispevajo k spektakularnosti in glamurju igre, ki je že zdavnaj ušla iz okvira športa. Da se v nogometu obračajo milijarde, obilo prispevajo televizijske hiše z nakupom pravic za predvajanje tekem. Gledanost elitnega nogometa je sanjska, oglaševalci se trgajo in mastno plačajo oglasne sekunde oziroma metre na panojih ob igriščih.

Ker je v Sloveniji v marsičem narobe svet, do pred kratkim klubi niso dobili ničesar od prodaje televizijskih pravic. V bistvu se je dogajalo tudi to, da so plačevali, da bi bili prisotni na televiziji. V zadnjem obdobju je vse skupaj precej bolje, pač v sorazmerju s slovensko realnostjo v gospodarstvu, zato si noben klub ne more zagotoviti bogastva iz prodaje medijskih pravic. Pri nas je bil nogomet doslej medijsko povsem razpršen na treh ali celo štirih televizijah, na Pro plusu pa so se letos odločili, da bodo v prihodnjih treh sezonah ustvarjali mega nogometni program na Kanalu A. Imajo namreč pravice za ligo prvakov, evropsko ligo in Prvo ligo Telekom Slovenije. To je velik, vsega spoštovanja vreden zalogaj, ki pa hkrati daje čudovito priložnost za izjemen posel in supermarkantno televizijsko-športno pozicioniranje v domači medijski krajini. Nogomet je kralj športa, zato njegova domača televizija lahko mirno preraste v lepotico, ki jo bodo množice oboževale kot Lionela Messija in Cristiana Ronalda. Zaspane nacionalke ne boste našli v tej družbi. 

Deli s prijatelji