ZDRAVA ATMOSFERA

Frančiškani vrgli
 sekto iz cerkve

Objavljeno 31. december 2015 16.28 | Posodobljeno 31. december 2015 17.16 | Piše: Tomica Šuljić

Člani Zdrave atmosfere iščejo nove prostore za srečanja; se selijo v Vodice?

Zdrava atmosfera ima vse manj zaupanja Cerkve. Foto: zdravaatmosfera.si

LJUBLJANA, CELJE – Velemestni vrvež v središču Ljubljane in okoli cerkve Marijinega oznanjenja decembra sploh ne preneha; barvito od nočnih luči ni le mesto, ampak tudi ta, osrednja frančiškanska cerkev. A pisan ter hiteč svet potihne, ko se zaprejo vrata in v posvečenem prostoru zavlada praznično razpoloženje drugačne vrste. Nekaj deset ljudi je pri večerni maši poslušalo pridigo gvardijana Ambroža Mušiča, ki je vodil obred in med njim podučil: »Ko se odkriva resnica, pade marsikatera maska.«

Maske so pri frančiškanih padale že novembra, ko smo v Slovenskih novicah razkrili (dotlej neznane) podrobnosti o delovanju društva Zdrava atmosfera (ZA), ki so jim frančiškani že pred časom odstopili prostor za snidenja. Člani gojijo kult osebnosti Zagrebčana Dragutina Barušića, ki ga razglašajo za učitelja, mojstra, pastirja, preroka, svetnika in angela. V sekti se ukvarjajo s srečanji, včasih dobrodelno priskočijo na pomoč, izdali so slab ducat knjig z naslovi kot Izpoved satana pod prisilo eksorcizma ter pesnijo o svojem učitelju, kot recimo: »Neizmeren blagoslov je poznati te, napajati se na čistem izviru božjega znanja, saj nas edino to vodi do našega pravega stanja,« ali pa: »Le kdo našega božjega pastirja Dragota pozna, ta največjo srečo ima.«

A ZA v resnici ne sledi Rimskokatoliški cerkvi, kjer je gostoval leta: ima svoje molitve, nekateri člani so prve zakramente prejeli šele, odkar ZA gostuje pri frančiškanih; še posebno moteča pa je bila razdiralna moč ZA za družine. Zaradi obupane prošnje moža ene od članic, ki nas je opozoril na učinek sekte nanj ter na njegova majhna otroka, smo se lotili raziskovanja tega društva.

Sporni za katoličane

Vmes se je zadeva za omenjeno družino slabo iztekla: »Z ženo sva žal že v fazi razveze, zahtevo je vložila ona,« pravi mož, ona pa je svojo lastno vpetost obrazložila takole: »Po rojstvu otroka sem spoznala moralno duhovno Zdravo atmosfero, ki se s priznanjem posvečuje dviganju človeka iz zlobne dezinformiranosti,« je opisala težavo. Sicer ne gre za osamljen primer: po podatkih, znanih naši redakciji, sta zaradi delovanja Zdrave atmosfere razpadli najmanj dve zakonski zvezi. Precej ogorčenja je bilo tudi zaradi tega, ker so katoliki – ki redno obiskujejo obrede v cerkvi Marijinega oznanjenja – tarnali nad vplivom članov ZA na svete obrede, ki so jih jemali precej teatralično; s cvetjem ter majicami svojega društva so poskrbeli za precej nelagodja. »Poslušal sem različne ljudi, tu je več zgodb in jaz ne bom razsodnik, kdo ima prav in kdo ne. Ne vemo, kaj se v resnici dogaja za štirimi stenami,« je dogajanje okoli frančiškanske cerkve potrdil tudi gvardijan Mušič. Po prvih objavah o ZA se je ljubljanska nadškofija na afero odzvala precej medlo, frančiškani pa so si vzeli čas za razmislek in pogovor.

Čeprav so potrebovali dober mesec, so se odločili, potrdi brat Ambrož; nekdanja evharistična kapela, v kateri so se srečevali člani ZA, bo znova samevala: »S 1. januarjem ne bodo več imeli tukaj prostorov.« Gvardijan pojasnjuje, da so se osebno pogovarjali s člani ZA ter da jih nočejo obsojati; vendarle pa se zdi, da so frančiškani končno pogledali, kakšne nauke širi ZA; pogledali in – spregledali: »Na njihovi spletni strani so nekatere stvari in pisanje, ki so s stališča našega katoliškega nauka sporni,« nadaljuje Mušič.

Ko se enkrat zamaje slepo zaupanje, gre pretres po navadi do temeljev odnosa; če bi se Zdrava atmosfera rada vrnila pod okrilje frančiškanov (ter seveda v njihove prostore), bo najprej morala izprašati svoja načela, vodila, molitve in odnos do boga. »Ko bodo to uredili tudi z gospodom nadškofom – tja sem jih napotil –, se bomo lahko pogovarjali, ali bodo še kdaj prišli nazaj,« je odločitev frančiškanov (tokrat presenetljivo obsežno) pojasnjeval Mušič.

Srečanja tudi v celjskem župnišču

Odločitve pa še niso sprejeli v celjski stolno-opatijski župniji in cerkvi sv. Danijela, kjer prav tako že nekaj let potekajo srečanja ZA v Slomškovi sobi župnišča pri cerkvi. Župnik in opat Marijan Jezernik je sicer povedal, da ZA (ki je svojo slovensko pot začel iz celjskega zaledja) pri njih deluje manj problematično kot v prestolnici, a je vendarle razkril, da je mirnega sobivanja najverjetneje konec: »Vseeno razmišljamo, kako bomo naprej in ali jim bomo še ponujali prostor. Nismo se še odločili,« doda na koncu.

A četudi bo Cerkev odrekla gostoljubje ljudem, ki so (z zornega kota Rimskokatoliške cerkve) v resnici krivoverci, to ne pomeni konca ZA; sekta bo trajala, dokler bodo člani financirali njeno delovanje, kot so ga doslej. Naši viri javljajo, da Dragutin in njegovi sledilci že iščejo nov prostor, kjer bodo lahko še naprej ustvarjali atmosfero, ki se marsikomu ne zdi več zdrava; po naših informacijah naj bi ga našli v okolici Vodic in tamkajšnje župnijske cerkve svete Marjete, ki stoji od 11. stoletja. V drugi cerkvi, tisti Marijinega oznanjenja nasproti Prešernovega spomenika v Ljubljani, pa zdaj lahko vlada spokoj v dušah faranov. Ko se je ob koncu maše gvardijan Mušič poslovil od vernikov s: »Pojdite v miru,« je cerkev zapolnil odgovor: »Bogu hvala,« nato pa so zadonele orgle s hvalnico višavam. Nebeško kraljestvo je bilo – kot že tolikokrat v zgodovine Cerkve – obranjeno na Zemlji.

Deli s prijatelji