PROTEST

FOTO: Zaprli cesto, da bi zavarovali otroke

Objavljeno 15. maj 2017 17.58 | Posodobljeno 15. maj 2017 17.58 | Piše: Tomica Šuljić

Krajanke in krajani Vodic množično zahtevali gradnjo obvoznice. Vozila čakala v dolgih kolonah, naslednja protesta maja in junija.

Krajani so protestirali s sprehajanjem čez prehode za pešce, kolona je čakala. Foto: Igor Mali

VODICE – Vodičani so že nekaj let opozarjali na nevzdržne razmere na Kamniški cesti, ki se vije skozi njihov kraj. Nekoč to ni bila preveč obremenjena cesta, potem so dobili avtocestni izvoz, še največ težav pa je prinesla bližnja industrijsko-poslovna cona Komenda, zaradi katere se vse več tovornjakov vsak dan vozi skozi njihov kraj po (pre)ozki cesti; dva tovornjaka se komaj izogneta drug drugemu. 
»Začelo se je s cono, ki je ne moremo ustaviti. Zato, da niso ob coni istočasno zgradili še obvoznice, je bila deloma napaka na občinski ravni, še bolj pa na državni,« okoliščine pojasnjuje Tone Logar, eden starejših Vodičanov, ki so se v četrtkovem jutru zbrali pred tamkajšnjo občino na shodu za gradnjo vodiške obvoznice.

Logar je prej živel ob prehodu za pešce, na katerem je avto nedavno zbil desetletnika, ta dogodek pa je izbil dno sodu potrpljenja. »Prej smo živeli na vasi, zdaj je to tranzitna cesta, ki je moteča za prebivalce, še bolj za otroke,« pravi naš sogovornik, dedek vodiškega šolarja. Precej otrok je bilo v povorki kakšnih 300 krajank in krajanov, ki so se odločili pokazati nejevoljo: otroška sporočila na plakatih kot Prosimo obvoznico! ali Vozimo pametno pa so bila uvod v sprehod krajanov skozi Vodice.

Noro in nedopustno

Pred začetkom je Branko Bogovič, ustanovitelj Civilne iniciative za graditev obvoznice, po megafonu opozarjal: »Ne smemo kršiti prometnih predpisov. Varno, pazite na otroke, cesta je smrtno nevarna.« 
Med zbranimi so bili vodiški gasilci z Jako Štuparjem, predsednikom PGD Vodice, na čelu, njihov dom je ob preobremenjeni cesti, izvoz na Kamniško cesto je redko prost: »Mimo gasilskega doma komaj vozijo, kamioni zapeljejo na pločnik. Mi se ob intervencijah težje prebijamo kljub lučem, oni se težje umikajo.«

Kolona je krenila, prvi je stopal možakar, na njegovi tabli je bil povzetek razmer, in to z naslovom pesmi skupine Mi2 Čista jeba. Refren te skladbe si je ob njem popevalo še nekaj ljudi v fluorescentnih odsevnikih Obvoznica 2018 (kakor so si zadali za cilj). 
Prvi od treh prehodov za pešce na vodiškem protestu je semaforiziran in čezenj sta na zeleno luč za pešce komajda zdrknila dva ducata ljudi. A drugi – kjer je avto zbil dečka – in tretji nista semaforizirana in tam je nastal pravi zastoj. Protestniki so se sprehajali čez prehod in nazaj. Številni so bili z otroki, kot Jaka Lovšin s svojima šolarjema: »Bolje, da kot eden od staršev ne razmišljaš o varnosti. Nekaj časa smo mislili, da bo vse v redu; zdaj, ko se je zadnja nesreča zgodila, pa je resno. Da morajo otroci izsiliti, da jim ustavijo, je za starše zelo neprijetno.«

Čista jeba za voznike avtomobilov, kombijev in kamionov v stoječi koloni se je začela vleči: tudi domačini s stranskih ulic so komajda kapljali v dolgo kolono na glavni. Domačin Sašo Jere je iz vozila povedal, da razmere zanj niso bistveno drugačne kot sicer: »To v Vodicah ni gneča, to je noro in nedopustno, da so vse šleperje spustili skozi vas. To ne pelje več nikamor: cesta je bila obnovljena pred dvema letoma, zdaj pa jaške obnavljajo. Tudi za varnost gre,« je dodal.

Naslednjič maja

Obrazi v vozilih čakajočih ljudi, katerih tablice so bile z vseh koncev Slovenije, so bili nejevoljni. Možakar iz kombija z novomeško tablico je bentil, da protest ni pošten do delovnih ljudi: »Vem, da imajo problem, jih razumem, ampak čez 20 minut moram biti drugje. Navadni ljudje tolčemo po navadnih ljudeh, namesto v Ljubljano. Tu Cerarja ne vidim nikjer.« Ko mu povemo, da bo protest trajal uro, zabrunda: »Ja, toliko, da se mi bo meso pokvarilo,« nato pa je obrnil kombi ter se odpeljal iskat drugo pot.

Nemara so zaplet še najbolje razumeli poklicni vozniki, kot je tovornjakar Janez iz Maribora, ki je pojasnil, da večji kamioni drugje niti ne morejo več voziti do poslovno-industrijske cone: »Tukaj so skoraj prepozni s to obvoznico. Vsak dan se vozimo tukaj, ker sploh ne moremo voziti po stranskih cestah, čez Mengeš je tudi prepoved, če imamo več kot 7,5 tone. Kazen za vožnjo je 1000 evrov za podjetje, za šoferja 300, če plača polovičko, pa 150. Tako da podpiram to,« je pojasnilo kamionarske realnosti sklenil Štajerec.

Med protesti je megafon dajal navodila Vodičanom. Vozniki so se vzdržali hupanja in čakali, protestniki so bili kultivirani in mirni, policija ni imela veliko dela. Na koncu je bil organizator Bogovič zadovoljen: »Prišlo je okoli 300 ljudi, načrtujemo še dva shoda maja in junija, nato sledijo po počitnicah. Vse po planih glede varnosti, promet pa se je deloma preusmeril na druge ceste.« A še najbolj je bistvo shoda povzel Vodičan mlajših let, ki je hotel ostati anonimen: »Žalostno je, da se moramo na tak način boriti za varnost otrok.« 

Deli s prijatelji