NEVARNOST

FOTO: Prometni otoki prevračajo in režejo vozila

Objavljeno 28. julij 2017 12.44 | Posodobljeno 28. julij 2017 12.45 | Piše: Tomica Šuljić

Na stari cesti med Brezovico in Vrhniko nesreče na prometnih otokih.

VRHNIKA – Regionalno cesto med Brezovico in Vrhniko so v zadnjih letih temeljito posodobili. Ob pretiravanjih, kot so bile tri viseče table za en prehod za pešce, kot so ga imeli na tej cesti na Brezovici, pa vse več ljudi opozarja na nevarnost nekaterih prometnih otokov, med katerimi je pol ducata visokih in ostrih. Kako nevarni so, je spoznala voznica terenskega vozila, ki si je na otoku ob brezoviški črpalki presekala obe gumi, ko je sunkovito zavila, da se je izognila živali na cestišču. A odnesla jo je bolje kot mo- ški, ki ga je par kilometrov naprej v loški občini obrnilo z vozilom na streho sredi belega dne. »Bil je trezen in sploh mu ni bilo jasno, kaj se je zgodilo,« priča eden od tistih, ki so v nesreči posredovali. Lani je republiški center za obveščanje in reševanje dan po martinovem objavil nenavadno notico: »Ob 17.53 se je na regionalni cesti Brezovica–Vrhnika pri odcepu za Jordanov kot, občina Log - Dragomer, osebno vozilo obrnilo na streho.« Takrat je v zgodnji temi na strehi pristal avto voznika z Goriškega, ki ni poznal skrite pasti visokega otočka, kar ga je stalo zbito pločevino in po- škodbe. Naš sogovornik, udeleženec intervencij v obeh nesrečah, se je pridušal, da nevarnost poznajo številni, otoki pa ostajajo: »Ali čakajo, da kdo izgubi življenje?«

Previsok in neopazen robnik
Takoj za mejo med loško in vrhniško občino sta dva otočka na Lesnem Brdu, ki sta – podobno kot preostali – pošteno zjahana po robovih, ki so jih očitno brusila tudi kolesa težkih tovornjakov. »Po moji oceni so otoki na začetku precej previsoki. Tu je velikokrat kolona vozil z majhno varnostno razdaljo in se ne vidi pregledno ovir na cesti, še zlasti če je pred tabo kamion,« analizira Jože Turk iz Komunalnega podjetja Vrhnika. Dodaja, da bi moral biti začetni robnik skoraj v nivoju ceste in se postopoma dvigati. »Na dvignjenem delu pa je že tako prometna tabla otoka, ki je dobro vidna. Tudi robnik bi lahko bil druge barve, saj je siv zelo neopazen,« sklene opažanja Turk. A komunalno podjetje in tri občine ob cesti ne skrbijo zanjo, saj je 13 kilometrov in 161 metrov ceste v pristojnosti Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI); tam pa pravijo, da je postavitev prometnih otokov za zmanjševanje hitrosti vozil običajno na območjih šolskih poti, prehodov za pešce in še posebno ob vstopih v naselja. »O posamezni rešitvi strokovno presoja projektant, ki je tudi odgovoren, da je prometni otok strokovno- -tehnično skladen s predpisi.« Na vprašanje, ali so dobili kak predlog za znižanje obstoječih nevarno visokih prometnih otokov, pa z DRSI ne odgovarjajo.

Nekaj občanov se je potožilo o neživljenjski ureditvi prometa.

Tujci prej nasedejo
»Nedavno se je nekaj občanov tudi meni poto- žilo o neživljenjski rešitvi prometa,« pa pravi vrhniški župan Stojan Jakin, ki meni, da bi otoke lahko naredili drugače. Larisa Istenič z občine Log - Dragomer iz prakse pove, da so pristojnim organom večkrat posredovali pobude in predloge o rešitvi posameznih vprašanj v zvezi s prometno ureditvijo navedene regionalne ceste: »Vendar naši predlogi z izjemo ureditve vertikalne signalizacije (torej poenotenje omejitev hitrosti) niso bili upoštevani.« Prometni otoki na stari cesti za Vrhniko ostajajo nevarnost za številne tranzitne voznike, ki po opažanjih krajanov otočke zajahajo pogosteje kot domačini, ki nevarnost dodobra poznajo. Ob tem so na DRSI opisali nova dela, ki bodo dopolnila raznolikost projektantskih podvigov; rekonstrukcija kri- žišča ob priključku za Log pri Brezovici se bodo predvidoma začela ta mesec, končana pa bodo do konca leta. O morebitnih novih prometnih otokih, ki bi lahko pomenili novo nevarnost za voznike, pa z direkcije za infrastrukturo še ne poročajo.

Deli s prijatelji