NEPRIJETNO

FOTO: Pozor, vozniki! Tole vas od jutri naprej čaka na ljubljanski obvoznici

Objavljeno 17. junij 2016 08.01 | Posodobljeno 17. junij 2016 08.11 | Piše: S. U.

Dars v soboto začenja obsežno obnovo severne ljubljanske obvoznice.

LJUBLJANA – Dars bo v soboto začel obsežno obnovo severne ljubljanske obvoznice, med Celovško cesto in krožiščem Tomačevo. Obnova, ki bo trajala do sredine septembra, bo potekala v več fazah, v obeh smereh bodo obnovili več kot tri kilometre cestišča. Dela bosta za 6,7 milijona evrov v skupnem nastopu izvedla hrvaški GP Krk in ljubljanski CBE.

Kot so pretekli teden sporočili iz Darsa, promet vsako leto raste. Kljub temu da so prometne obremenitve na ljubljanski obvoznici v primerjavi s preostalim letom prav v poletnih mesecih, ko bo potekala obnova, najnižje, je zaradi del zlasti ob konicah pričakovati tudi zastoje. Dars bo obnovil nekaj več kot tri kilometre dotrajanega cestišča hitre ceste v obeh smereh in priključke. Za obnovo so se odločili v poletnem času, ko je na obvoznici v povprečju tudi za desetino manj prometa kot običajno, manj izrazite so tudi prometne konice.

Kaj vse bo vključevala obnova?

Del severne obvoznice, ki bo obnovljen, prevozi na primer na odseku med Celovško cesto in Industrijsko cono Šiška (Litostroj) v letnem povprečju približno kar 70.000 vozil na dan, od tega 3800 tovornih. Od leta 2012, ko je bil obnovljen odsek med Celovško in Kosezami, ga je prevozilo približno 66.000 vozil na dan, od tega 3200 tovornih. Za primerjavo: odsek UnecPostojna prevozi v povprečju 43.000 vozil na dan, od tega 6500 tovornih.

Obnova vključuje zamenjavo zgornjega ustroja ceste, širitev vozišča ob zunanjem robu za vzpostavitev zapore C2 + 2 (dva začasna vozna pasova v vsako smer na enem smernem vozišču), lokalne sanacije in preplastitev priključkov, zamenjavo jeklene varnostne ograje, zamenjavo betonske varnostne ograje, novo razsvetljavo, nova horizontalno in vertikalno signalizacijo ter ureditev odvodnjavanja in bankin. Posebno pozornost bodo namenili tudi vodovarstvenemu območju Ljubljanskega polja, saj bo izvajalec moral upoštevati vse ukrepe za zaščito podzemne vode.

Med obnovo, ki bo potekala v štirih fazah, bo promet urejen še vedno po dveh, sicer zoženih prometnih pasovih v vsako smer in ob omejeni hitrosti vožnje 60 kilometrov na uro.

Štiri faze

V prvi fazi, ki bo trajala predvidoma do 4. julija, bosta zaprta prehitevalna pasova v obe smeri, promet bo potekal po voznem in odstavnem pasu v obe smeri, v prvi fazi bodo odprti vsi priključki na tem odseku.

image
Vir: promet.si

V drugi fazi bo promet potekal po drugi polovici po dveh zoženih pasovih v vsako smer, smerni vozišči bosta ločeni z začasno varnostno ograjo. Zaprt bo uvoz s priključka Industrijska cona Šiška. Ta faza bo trajala predvidoma 30 dni.

image

image

image

Vir: promet.si

V tretji fazi bo promet potekal po nasprotni polovici obvoznice, ravno tako po dveh zoženih pasovih v vsako smer, smerni vozišči bosta ločeni z začasno varnostno ograjo. Tudi ta faza bo predvidoma trajala 30 dni.

V sklopu druge in tretje faze bodo izmenično zaprti uvozi in izvozi na hitro cesto s priključkov Bežigrad, Savlje in Celovška.

V okviru četrte faze bo postavljena enaka zapora kot v prvi fazi, zaprta bosta oba prehitevalna pasova, promet pa bo potekal po že obnovljenih odstavnem in voznem pasu. Ta faza bo trajala predvidoma 11 dni, zaključek vseh del in odstranitev zapore sta predvidena v sredini septembra.

Odsek med Tomačevim in Celovško cesto je bil zgrajen in predan prometu leta 1983. Gre za prva večja obnovitvena dela na tem odseku, saj so se v preteklosti izvajala le lokalna popravila asfaltov, s katerimi se je zagotavljala ustrezna prometna varnost.

V času obnove severne ljubljanske obvoznice bo tovorni promet preusmerjen na južno in vzhodno obvoznico.

Deli s prijatelji