PROTEST

FOTO: Opozorilo oblastem, kolesarji okupirali Maribor

Objavljeno 01. junij 2012 10.39 | Posodobljeno 01. junij 2012 10.39 | Piše: S. J.

Pri ureditvi mesta je treba upoštevati tudi kolesarje.

MARIBOR – Mariborska kolesarska mreža je v četrtek ob drugi uri popoldne organizirala Kolesarsko parado z naslovom Simulacija prometa prihodnosti, na relaciji med Glavnim trgom in Trgom revolucije v Mariboru. Zbralo se je okoli 300 kolesarjev, ki so prevozili kar pet opozorilnih krogov, s katerimi so želeli vsaj za kratek čas preobremeniti obstoječo kolesarsko infrastrukturo in tako odpreti vprašanje o nadaljnjem prostorskem in prometnem razvoju mesta.

Težave mariborskih kolesarjev

Z dogodkom se želi opozoriti na nedomiselno in nepraktično ureditev prometa v Mariboru, hkrati pa izpostaviti dejstvo, da sta Glavni trg in Trg revolucije statistično trga z največ nesrečami kolesarjev v Sloveniji. Po drugi strani skorajda ni ukrepov, ki bi zmanjševali gostoto motoriziranega prometa.

Želijo si, da bi pristojni, ki odločajo o razvoju Maribora uvideli, da je potrebno pri urejanju prometa upoštevati tudi kolesarje. Za probleme s katerimi se dnevno soočajo kolesarji v Mariboru pa ne krivijo le mestne občine, saj so dimenzije problema širše in trajajo že desetletja. Očitno pa je Mariborska kolesarska zveza na dobri poti, da se za kolesarje v mestu boljše poskrbi, saj se vse pogosteje dogaja, da z mestno občino sodelujejo. V mestu pa so zadnje čase namestili dodatna kolesarska stojala, poskrbeli so za razširjene klančine in uredili parkirni režim.

Kolesarska parada je del projekta Teleport, ki ga v okviru Evropske prestolnice kulture in programskega sklopa Urbane brazde izvaja Mariborska kolesarska mreža. Cilji projekta je vzpostaviti podporno okolje za redno izvajanje kolesarskih programov.

Podpisovanje manifesta

Predstavnik Mariborske kolesarske mreže Josip Rotar nam je povedal, da se podpisoval tudi kolesarski manifest, ki ima šest točk. Želijo si, da se za kolesarski promet nameni 10 odstotkov transportnega proračuna, uredi naj se varne kolesarske povezave do šol in vrtcev, seveda ne smejo manjkati urejene kolesarnice, določi naj se najbolj nevarne točke v kolesarskem omrežju in se jih postopoma preuredi, v križiščih si želijo reprogramacijo semaforjev tako, da bi se podaljšala zelena luč za kolesarje in pešce, ukinili pa bi tipko za aktiviranje semaforja, pomembno pa bi bilo tudi medsebojno povezati mestne četrti s središčem mesta preko hitrih koridorjev, kjer bodo prednost imela kolesa. 

Mariborska kolesarska mreža pa je še vedno v fazi iskanja primernih prostorov, ki bi bi jim služili tudi za zagon socialnega podjetništva v navezi s kolesarstvom.

Deli s prijatelji