STRATEGIJA RAZVOJA TURIZMA

FOTO: Oče predsednika hrvaške vlade svetoval slovenski vladi

Objavljeno 07. maj 2017 10.33 | Posodobljeno 07. maj 2017 10.37 | Piše: Aleksandar Lukić

Pisal je strategijo razvoja slovenskega turizma.

Andrej Plenković je v kratkem času po prevzemu stranke to pripeljal do zmage z veliko razliko.

Mario Plenković, oče hrvaškega predsednika vlade Andreja Plenkovića, je svetoval naši vladi pri razvoju zidaniškega turizma, priča dokument, objavljen na spletni strani slovenskega ministrstva za gospodarstvo.

Gre za Strategijo razvoja zidaniškega turizma, pod katero je poleg Plenkovića podpisanih še osem avtorjev: Božidar Veljković, Janez Usenik, Vlasta Kučiš, Jožica Volčanjk, Morana Polovič, Sonja Klemenc, Alenka Černelič Krošelj in Matija Vidiček. Kučiševa je Plenkovićeva druga žena, s katero naj bi po javno dostopnih podatkih živel v Rogaški Slatini. Sin Andrej se mu je sicer rodil v prejšnjem zakonu s specialistko kardiologije Vjekoslavo Raos Plenković.

Strokovnjak za komunikologijo

Oče hrvaškega premiera Plenkovića Mario sicer že leta živi na slovenski strani meje, zato mu mnogi pravijo štajerski priseljenec, širši javnosti pa je bil, preden je sin postal predsednik vlade prek meje, bolj znan predvsem v vzhodnem delu Slovenije, kjer predava na različnih fakultetah. Sicer strokovnjak za komunikologijo bi sinu, ki se sooča z veliko vladno krizo, zagotovo lahko dal kakšen nasvet ali pripravil kakšno strategijo. Ne nazadnje je (vsaj) eno pripravil za direktorat za turizem pri ministrstvu za gospodarstvo.

Pisci strategije ugotavljajo, da turizem predstavlja izjemno priložnost za slovensko narodno gospodarstvo: »Po ocenah World Travel and Tourism Councila bodo v gospodarstvu 21. stoletja prevladovali: telekomunikacije, informacijska tehnologija in turizem. Glede na sedanjo stopnjo razvitosti slovenskega turizma in obstoječ razvojni potencial lahko turizem v naslednjih letih postane ena izmed vodilnih gospodarskih panog. Ta cilj bomo poskušali uresničiti tudi z uvajanjem novih turističnih produktov. Na področju turistične ponudbe Slovenije obstajajo številni potenciali, ki so do danes ostali neizkoriščeni. Med njimi so tudi zidanice, ki v ruralnem okolju ponujajo avtohtone in na tradicionalen način ustvarjene dobrine, ki na strani povpraševanja po turističnih doživetjih predstavljajo še neodkrito vrhunsko zanimivost.« Za zidanice navajajo, da so po svoji arhitekturi oziroma zunanjem videzu, kakor tudi po tem, kje stojijo in kakšne dogodke lahko ponudijo, atraktivnost, ki je predmet zanimanja turistov, pri tem pa opozarjajo na dostopnost (asfaltirane ceste, parkirišča, kažipoti, signalizacije), »ki omogoča kratke ali daljše obiske drugih atrakcij in dogodkov v okolju, postavlja le-te v položaj vsebinskega nosilca organizacije in delovanja turistične destinacije«.

Duhovna elita

»Ustvarjanje strategije razvoja zidaniškega turizma je del te koncepcije oziroma zamisli o tem, da Slovenija postane pomembna in prepoznavna turistična destinacija. Zidanice predstavljajo zagotovilo trajnostnega razvoja številnih oblik turizma, skladnega regionalnega razvoja, razvoja podeželja, ohranjevanja kulturne dediščine, podlago za oblikovanje drugih turističnih produktov in ustvarjanja zdrave konkurenčnosti s poudarkom na dvigu kakovosti stacionarnega turizma (hoteli, moteli, prenočišča in podobno),« še pišejo. V strategiji je mogoče zaslediti napoved, da bo v socialni strukturi gostov »prevladoval srednji družbeni sloj, s tendenco povečanja povpraševanja iz kroga duhovne elite«.

Koliko davkoplačevalskega denarja je stala 57 strani dolga študija, smo preverili na ministrstvu za gospodarstvo. Zanimalo nas je tudi, kako so izbrali izvajalca in ali je Mario Plenković, oče hrvaškega predsednika vlade, opravljal še katere druge storitve za ministrstvo. Z ministrstva so pojasnili, da je bil izveden postopek oddaje javnega naročila (evidenčno javno naročilo), pri tem pa so izpostavili, da je bilo naročilo oddano Valvasorjevemu raziskovalnemu centru Krško za 11.988 evrov z DDV.

Zdaj lahko le upamo, da to ni bila še ena od mnogo strategij oziroma študij, ki je na koncu končala med papirji v nekem predalu …

Plenković mlajši vs Cerar

Hrvaški predsednik vlade Andrej Plenković je poročen z Ano Maslać Plenković, s katero imata dva otroka, mlajšo hčer Milo in sina Maria, ki je ime dobil po dedku. V družinsko blagajno Andrej prispeva okoli 1789 evrov neto na mesec, žena, ki je zaposlena v hrvaškem saboru, pa okoli 1339 evrov.

Plenković, ki je po izobrazbi pravnik, ima v Zagrebu stanovanje, veliko 187,31 kvadratnega metra. Zanj bi moral morebitni kupec odšteti 346.000 evrov. Med premoženjem Plenković navaja še eno nepremičnino, in sicer veliko 5,63 kvadratnega metra – njena vrednost je ocenjena na okoli 2650 evrov.

Premoženjska kartica, v kateri so bili podatki posodobljeni konec lanskega leta, razkriva, da hrvaški predsednik vlade vozi šest let starega VW passata, katerega tržna vrednost naj bi znašala približno 13.250 evrov.

Plenkovićev mesečni proračun ni obremenjen s posojili. Še več: zakoncema je uspelo privarčevati 130.000 evrov. Poleg tega ima Plenković še 69 delnic T-HT – nominalna vrednost vsake je 13,25 evra.

Za primerjavo: slovenski predsednik vlade Miro Cerar je svoje premoženje protikorupcijski komisiji prijavil ob nastopu funkcije leta 2014. V prijavi je navedel, da je lastnik 187 kvadratnih metrov velike hiše in garaže ter solastnik še ene nepremičnine (52 kvadratnih metrov) v trnovskem predmestju. Vrednosti niso navedene. Zapisano je, da vozi VW tuarega, letnik 2008, ki je bil takrat ocenjen na 20.000 evrov.

Cerar je po funkciji uvrščen v 65. plačni razred, kar pomeni 5419 evrov bruto plače (Plenkovićeva znaša nekaj manj kot 4500 evrov bruto).

Na banki je imel ob nastopu funkcije 73.000 evrov prihrankov.

 

Deli s prijatelji