PO 50 LETIH

FOTO: Ne morejo zaviti ne levo ne desno

Objavljeno 14. november 2017 22.42 | Posodobljeno 14. november 2017 22.42 | Piše: Drago Perko
Ključne besede: ceste Trebnje

Vaščanom so spremenili prometni režim, ki je veljal 50 let. Po novem morajo prevoziti 20 km več na dan.

Županu Alojziju Kastelicu je jasno, da rešitev ni optimalna za vaščane, zato išče rešitve. Foto: Bojan Rajšek

TREBNJE – S cestami je križ. Po navadi jih župani gradijo, obnavljajo in dodatno lišpajo v letu pred volitvami. Tudi tokrat je tako. Dela so se, župan pravi, da z dobrim namenom, lotili tudi v Trebnjem. A so naredili nekaj potez, ki so krajane vasi Dolenji Podboršt pri Trebnjem spravile na noge.

»Imeli smo normalen izvoz. Pol leta so delali, da bodo naredili nekaj boljšega. So pa naredili tole skrpucalo. Ne moremo zaviti ne levo proti Trebnjemu ne desno v svojo vas. Računali smo, da bo nastal krožni tok, zdaj pa tole,« razočarano pove Alojz Zakrajšek, ki nas pozdravi v imenu krajanov. Kar ne more verjeti, da iz svoje vasi, Dolenji Podboršt ima več kot 100 duš, vas pa še raste in se krepi, ne more več tako, kot je počel minulih 50 let.
 

Vsak vaščan mora vsaj petkrat na dan na cesto, to je 20 dodatnih kilometrov.

Vaščani se po novi ureditvi ne smejo vključiti v cestni promet, ki vodi proti središču Trebnjega, ampak so prisiljeni zaviti obvezno desno proti Dolenji Nemški vasi. »Ko se pripeljemo iz Dolenja Nemške vasi, zaradi nove ureditve ne smemo zaviti levo (proti domovom), ampak moramo iskati primerno mesto obračanja in vrnitve v smer, ki nam to dovoljuje,« izvemo. »Vsak vaščan mora vsaj petkrat na dan na cesto. Ker moramo vsakič znova na krožni tok obrnit, da je v skladu z zakonom, moramo na dan narediti 20 dodatnih kilometrov. To znese skoraj 250 evrov na leto,« še povedo krajani, ki se zberejo med našim obiskom.

Vaščanom v prid govori občinski podrobni prostorski načrt za Industrijsko cono Trebnje. Na 80. strani dokumenta pa je zapisano, da naj ne bi smeli spreminjati prometne ureditve, dokler ni urejenega priključka na H1 (regionalno cesto Trebnje–Novo mesto). Pa so jo!

Občini očitajo tudi kršenje 5. člena zakona o prostorskem načrtovanju. Ta določa, da morajo pri prostorskem načrtovanju omogočati izražanje interesov posameznic in posameznikov. »Vaš namen je očitno popolna izključitev naše vasi in s tem vaščanov, ki pa tu prebivamo že leta dlje kot obstaja industrijska cona. Če želite seveda to uresničiti, pa ste nam kot krajanom občine Trebnje primorani zagotoviti drug dostop do naših domov,« so jasni občani.

»Problematiko poznam,« nam je takoj potrdil župan Alojzij Kastelic. »Ta cesta je sorazmerno obremenjena. V ta prostor je umeščena industrijska cona. Z ureditvijo prometa smo poskušali povečati prometno varnost, ne pa jo zmanjšati. Celostno rešitev so pripravili strokovnjaki (občinski oddelek za okolje, prostor in infrastrukturo, ki ga vodi Franci Starbek, op. a.), ne pa jaz. Prišli smo do neke rešitve, s katero pa se domačini ne strinjajo. Znak je bil nameščen pred dobrim tednom. Vaščanom sem obljubil, da bomo proučili položaj,« nadaljuje župan, ki postreže z dvema rešitvama.

250 evrov na leto bo moral plačati vsak vaščan zaradi nove prometne ureditve.

Po prvi različici bi dal prešteti promet na tem koncu občine. Do dokončne umeščenosti industrijske cone bi lahko spremenili znak in še vedno omogočali zavijanje, kot so ga bili vaščani vajeni. »Zato potrebujemo podatke, tega ne smemo delati na pamet. Stalna in dolgoročna rešitev pa je, da se vas priključi na cesto H1 Trebnje–Novo mesto. To naj bi se zgodilo v dveh, treh letih. Ko bo narejen priključek, se bodo vaščani ognili tudi prečkanju nezavarovanega železniškega prehoda,« sklene župan. 

Deli s prijatelji