POZOR

FOTO: Na priljubljeni planoti srečal medveda, ni ga dolgo gledal

Objavljeno 15. avgust 2017 18.10 | Posodobljeno 15. avgust 2017 18.12 | Piše: Boštjan Fon

Med kolesarjenjem na Rašici je Igor Mlakar naletel na medvedjega mladiča. Na območju le lučaj od prestolnice se že nekaj časa giblje medvedka s podmladkom.

Igor Mlakar rad kolesari. Foto: Osebni Arhiv

RAŠICA – Navkreber je poganjal gorsko kolo 58-letni Igor Mlakar iz Mengša, pot ga je vodila iz domačega konca na Rašico. Prečil je Šinkov Turn, nato pa sredi torkovega popoldneva obstal. »Skoraj rutina je, da se peljem mimo skakalnice, potem gor na rašiški stolp in potelovadim. Sledi spust nazaj in to večinoma snemam. Peljem se mimo hiše naše ambasadorke v Nemčiji Marte Kos Marko, nato sledi vzpon do cerkvice. Tam se zaustavim in pri kolesu vedno dvignem sedež nekaj višje.« Prav tako je Mlakar storil v torek.

Prvič v življenju

»Gledal sem proti župnišču, a v tistem na desni zaslišal lomastenje v gozdu, tik ob parkirišču. Pogled sem usmeril proti kraju, od koder so prihajali glasovi. Čisto blizu sem zagledal medvedjega mladiča.« Ocenjuje, da bi mu bil visok do kolen: »Videl sem njegove prve šape in glavo.« Zastal mu je dih. »Potem sem samo pogledal, kako bom šel stran. Zapeljal sem se proti Šinkovemu Turnu.«

»Povedal mi je, da bi takoj naredili red, če bi se to zgodilo na Rožniku.

Rekreativni športnik je takoj pomislil, da mama mladiča ne more biti daleč stran. Srečanje, če bi prišel med njo in mladička, bi bilo lahko zelo neprijetno. Tudi tega, kje je drugi mladiček, ni vedel. »Po poti domov sem razmišljal, kako obvestiti kakšnega lovca. Žal jim nisem mogel posredovati informacije, lokalnih lovcev nisem našel. Malo pred sedmo zvečer sem pripeljal do kolega, pogovorili smo se in poklical sem na 112 ter jim dal podrobne informacije o lokaciji, kje sem ga videl.«

Mlakar je medveda srečal prvič v življenju, čeprav se gor na Rašico vozil s kolesom že dvajset let, tudi druge gorskokolesarske poti po gozdovih mu niso neznane: »Na Rašico so nam kolesarjem na razpolago štiri različne smeri. Na eni od teh je medvedko in oba mladiča, nekje med Rašico in Dobenim, teden prej opazil moj kolega.«
V ponedeljek, dan preden je naletel na mladiča, je Igor prav istega prijatelja povprašal, ali je varno iti na Rašico. »Seveda, seveda je varno, mi je rekel. No, pa sem na medveda naletel tudi jaz!« Igor je omenil, da je ob eni poti na Rašico že videti table, da je na območju medved. »Morda jih bodo zdaj namestili še na preostale.«

Uspavati in preseliti

»Rašica je le streljaj od Ljubljane, za medveda to ni velika razdalja. Včeraj je po poti, kjer sem kolesaril, šel znanec z ženo. Povedal mi je, da če bi se to zgodilo na Rožniku, bi takoj naredili red. ​Ko sem se peljal dol, sem srečal več kot deset kolesarjev, območje Rašice je precej obljudeno, tega se je treba zavedati. Žival, posebno medvedka z mladiči, se težko prestavi iz tega okolja, kamor je zašla.«

Meni, da bi lovci morali stopiti v akcijo in medvedko z mladiči najprej uspavati in potem preseliti: »Lahko bi jim ponudili mirnejše okolje, kot je to, kjer so zdaj.«
Naslednji dan je Mlakar s kolesom spet odšel na rekreacijo, a se je čez črnuški hrib odpeljal proti Medvodam in domov v Mengeš.
»Ne, ne! Dokler je medvedka z mladiči na Rašici, se z gorskim kolesom že ne bom peljal gor, čeprav sem prepričan, da bi medvedki s kolesom lahko ušel.« Nato se dobrodušni Mengšan prešerno zasmeji: »Idealna kombinacija ob srečanju bi bila, da bi se oba ustrašila in jo ucvrla vsak v svojo smer.« Nato pa pomolči in konča: »Vendar dvomim, da bi medvedka, ki ima mladiča, stekla v nasprotno smer kot jaz.«

Medved hitrejši od Usaina Bolta

Medved človeka dojema kot nevarnost in zato so srečanja redka. Kosmatinec jo največkrat podurha, še preden ljudje sploh zaznamo njegovo prisotnost. Medvedi nimajo radi presenečenj, zato strokovnjaki priporočajo, da moramo v naravi opozarjati na svojo prisotnost. Pri sprehodu priporočajo glasno hojo, morda se splača tudi požvižgavati. Če kljub vsemu opazite medveda in seveda on vas, ostanite mirni, opozorite nase z mirnim glasom in se počasi umaknite v smeri svojega prihoda. Tudi medved naj bi se umaknil. Ni priporočljivo plezanje na drevo, saj se zna dobro povzpeti za vami. Tudi hiter beg vas ne bo rešil, saj je še tako zavaljeni medo hitrejši kot trenutno najhitrejši zemljan, aktualni svetovni rekorder v teku na 100 metrov Usain Bolt. Brez težav lahko v nekaj deset metrih razvije hitrost 50 km/h, jamajški sprinter odteče 100 metrov s hitrostjo 43 km/h. Največja težava nastopi, ko človek naleti na medvedje mladiče. Ne hodite jim blizu, tudi če se drobni, skoraj puhasto prijetni radovedno potepajo naokrog. Poskušajte ostati mirni, počasi se umaknite in oprezajte okoli sebe. Premikajte se brez hitrih gibov in brez kričanja. Medvedka ni daleč stran!