NA KOŽO

Fashion weak

Objavljeno 05. april 2012 00.30 | Posodobljeno 05. april 2012 00.31 | Piše: Milena Kalacun Lapajne

Morda sem pričakovala, da bo prišla vsaj katera od svetovnih modnih ikon.

Milena Kalacun Lapajne.

Da se Ljubljana počasi prebuja in se proti večeru iz butičnega mesteca spremeni v kozmopolitansko prestolnico, me ne moti. Pravzaprav to pozdravljam in občudujem. A kaj, ko so za preobrazbo grdega račka v čudovitega laboda potrebni elementi, ki jih pravljičar ali organizator dogodka premore ali pač ne. Od daleč in s kritično distanco spremljam zdaj že uveljavljeni teden mode (fashion week), ki je modne odvisnice potisnil na rob histerije, urednice modnih magazinov pa pripeljal do manične obsesije, ko vse leto razmišljajo samo o tem, kaj bodo v teh treh dneh oblekle in obule ­– na dan D pa doživijo živčni zlom.

Taka je moda v Sloveniji, dragi moji. Podobna politiki, gospodarstvu, razvoju podeželja, novinarstvu, zdravstvu, športu, javni upravi in še bi lahko naštevala. O tem, kaj vse je narobe v slovenskem modnem tednu, niti ne bi modrovala, ker bi bilo grdo in nepošteno do junakov, ki so se potrudili iz Ljubljane narediti modno prestolnico, sploh pa ne bi bilo pošteno do slovenskih oblikovalcev, ki so v teh dneh vseeno dokazali, kaj zmorejo narediti v ateljejih, podstrešnih sobicah in najetih lokalih.

Žal mi je, da nekaterih ni v Parizu, Londonu, Tokiu ali kje drugje, kjer bi njihovi izdelki dosegali cene, ki vsebujejo več ničel. Obžalujem tudi, da v Ljubljani ni »showrooma«, bistva vsakega modnega dogodka, kjer udeleženke modnih dogodkov po svetu vedno razgrabijo kose zadnje mode. Morda sem pričakovala, da bo prišla vsaj katera od svetovnih modnih ikon, ki je iz lastnih modnih kreacij naredila milijonski posel, danes zaposluje 1200 ljudi in katere ime sicer krasi butik na ljubljanskih ulicah. Zgolj zato, da bi podprla dogodek ter zdravo konkurenco in da bi nekoč imeli 5. avenijo slovenskih modnih oblikovalcev, če se že razvijamo v tej smeri. Pogrešam, da dame v prvih vrstah ne lovijo sape, saj se jim niti sanja ne, kaj bi z oblačili, ki jih videvajo te dni na manekenkah, počele v vsakodnevnem življenju. Gala dogodki so iz te trditve izvzeti. In če Urška Bačovnik Janša, žena aktualnega premierja, ki je v vsej svoji lepoti najboljša ambasadorka teh oblačil, ob vseh teh predstavah ni našla ničesar zase, kako naj bi šele katera druga, povprečna Slovenka. In tukaj je nekaj narobe. Vse preostalo je stvar interpretacije in fikcije. Tako kot pravljica o Pepelki. 

Deli s prijatelji