EKOLOŠKO VOZILO

Električni avto iz domače garaže

Objavljeno 20. marec 2013 12.23 | Posodobljeno 19. marec 2013 20.38 | Piše: Oste Bakal

Inovator Dejan Galičič je po 13 mesecih dela dokončal varčnega renaulta.

Bencinski renault espace je postal električno vozilo. Foto: Oste Bakal

ŽEPOVCI – Dvainštiridesetletni Dejan Galičič iz Žepovcev v Apaški dolini je kot poklicni elektrotehnik elektronik tudi velik ljubitelj tehnike. Nenehno kaj tuhta, prenavlja in posodablja. Njegove inovacije zlasti na področju koles in motornih koles, ki jih je spremenil v električna in predvsem ekološka vozila, so znane že mnogim. In zdaj, po številnih konstrukcijskih rešitvah in izboljšavah, je po kar trinajstih mesecih strokovnega in trdega dela na cesto postavil homologirano in registrirano prvo doma narejeno električno vozilo na območju severovzhodne Slovenije. Ker je Galičič zaposlen v Ljubljani, je večino dela pri zanimivem vozilu opravil med vikendi. Pogonski agregat je vgradil v karoserijo renault espacea. Vozilo je bilo v celoti predelano v domači garaži v Žepovcih, seveda s pomočjo očeta Vojka in mame Marinke, ki je skrbela, da mojstra nista bila lačna in žejna.

Vožnja je tiha, ne onesnažuje okolja in je zelo poceni

Velik problem je nastajal pri dobavi elektronskih in električnih sklopov, saj jih je bilo treba nabaviti na Kitajskem, Nizozemskem, v Nemčiji, Avstraliji in še kje. Največji finančni zalogaj so bile baterije in prav nanje je bilo treba čakati kar tri mesece. Ker so tako težke, so si morali pri vgradnji pomagati z viličarjem. Pogled pod pokrov motorja razkrije kup kablov in elektronike, kar je za nepoznavalce šara, ki pa je precej draga. Ker je Dejanov poklic elektrotehnik elektronik, oče Vojko pa je mehanik, jima povezava vseh teh žic ni delala težav. Toda vsega dela kljub temu nista mogla opraviti sama, saj so bili potrebni struženje, rezkanje, upogibanje pločevine ter razni prevozi. »Zato se še posebno zahvaljujem vsem, ki so mi pomagali: strojnemu inženirju Marjanu Golji, inženirju Jožetu Bonifartiju, Vladu Rojku, Robertu Peserlu in drugim,« pravi Dejan, ki je upravičeno ponosen na najnovejšo inovacijo.

Vožnja z električnim vozilom je svojevrsten užitek. Je tiha, ne onesnažuje okolja, ne potrebuje posebnega vzdrževanja in je zelo poceni. »Pri testni vožnji smo ugotovili, da vozilo oziroma pogonski agregat potroši 10 kWh električnega toka na 100 km, kar je en liter bencina. Z varčno vožnjo se kljub precejšnji teži 1500 kg z njim doseže 150 km razdalje s povprečno hitrostjo 90 km na uro. Vozilo, ki zlahka premaguje najhujše vzpetine v Slovenskih goricah, se upravlja enako kot bencinski avto, saj ima sklopko in menjalnik, zato je primerno za vse generacije. Proces predelave si je mogoče ogledati na spletni strani youtube pod naslovom Predelava v EV,« pravi Dejan Galičič. Dodal je še, da so mogoče še dodatne izboljšave, saj je njegova želja doseči domet 200 kilometrov. Verjamemo, da mu bo s trdno voljo, energijo in znanjem to tudi uspelo, toda potrebna so finančna sredstva, ki jih namerava pridobiti s pomočjo sponzorjev. Seveda lahko ob koncu podjetnemu fantu zaželimo srečno vožnjo z zanimivim in varčnim vozilom, z željo, da se mu vložena sredstva čim prej povrnejo.

Deli s prijatelji