USPEŠNA ZGODBA

Eden je imel denar, drugi znanje, tretji pa strast

Objavljeno 10. oktober 2015 19.49 | Posodobljeno 10. oktober 2015 19.51 | Piše: Bl. Ko.

Podjetje Mimaja že več kot deset let na našem trgu s trgovinami Mr. Pet.

Direktor Mimaje Borut Magister in komercialni direktor Aleš Jamšek. Foto: Arhiv Mimaja

LJUBLJANA – Verjetno ni lastnika psa, mucke ali katere druge puhaste kepice, ki ne bi vsaj enkrat stopil čez prag katere od trgovin Mr. Pet, ki na slovenskem trgu delujejo že več kot deset let. V tem času se je znamka uveljavila na trgu in danes šteje mreža prodajaln podjetja Mimaja, lastnika znamke Mr. Pet, trinajst poslovalnic in spletno trgovino.

Spontana ideja

Ideja o trgovini z malimi živalmi se je rodila bolj kot ne spontano med tremi lastniki Mimaje. Ti se radi pošalijo, da je imel eden denar, drugi znanje in tretji strast. In prav zadnja je najbolj zaznamovala razvoj podjetja, ki se danes ukvarja tako z maloprodajo kot veleprodajo. »Osnovno vodilo v podjetju je bila od začetka iskrena ljubezen do živali. Pri nas so, tako kot pri naših strankah, domači ljubljenčki družinski člani. Zato, ko uvrščamo izdelke v prodajo, prisegamo na kakovost in se trudimo, da bi v prodajni program vključili čim več tistega, kar je dobro za živali,« pravijo v Mimaji in dodajo, da je to še najbolj pomembno pri prehrambnih izdelkih za živali, ki morajo biti izdelani iz kakovostnih sestavin.

Prednost ljubiteljem živali

Ključna komponenta vsakega podjetja so njegovi zaposleni in tega se zavedajo tudi v Mimaji. Pravijo, da so se ob ustanovitvi podjetja srečali z vprašanjem, ali zaposliti izšolane trgovce ali goreče ljubitelje živali. Na koncu so se odločili za zadnje in svoje odločitve niso obžalovali. »Naše trgovine so tako postale mesto, kjer poleg klasične nakupovalne izkušnje stranka lahko pričakuje tudi topel nasvet in prijazen klepet s prodajalcem, ki popolnoma razume njene težave. Naši prodajalci vedno svetujejo v korist živali in pri tem izhajajo iz lastnih izkušenj. Kot rezultat dobrega svetovanja in prijaznosti prejmemo marsikatero pohvalo, še bolj kot to pa nas veseli, da so kupci prepoznali našo pristnost in nam vračajo zaupanje,« pravijo v podjetju, ki danes zaposluje 83 ljubiteljev živali.

Nove smernice

»V zadnjih letih je spremembo ponudbe za male živali zaznamoval predvsem trend humanizacije hišnih ljubljenčkov. Ljubljenčki, predvsem psi in mačke, so postali enakopravni člani družin,« pravijo v Mr. Petu. »To se odraža v izdelkih, ki jih ljudje iščejo. Želijo kakovost in hišnemu ljubljenčku ne privoščijo nič manj kot sebi. Pod črto lahko rečemo, da je ponudba postala kompleksnejša, kakovostnejša in vsekakor širša,« sklenejo.

Na vprašanje, katere storitve in izdelke ponujajo v svojih prodajalnah, odgovarjajo, da na njihovih policah najdemo kakovosten izbor izdelkov za domače ljubljenčke, od hrane do raznih pripomočkov. Poleg tega je v izbranih poslovalnicah bogat izbor akvaristike in teraristike, kjer ponujajo tudi živali.

Sicer pa se v podjetju radi udeležujejo dobrodelnih in izobraževalnih aktivnosti s svojega področja. Iščejo povezave s podjetji, ki jih vodijo ista načela. Tako je nastalo tudi poslovanje z Oplom v Sloveniji, ki je nedavno svoje prodajne salone preoblikoval v prijazne do psov.

Plodno sodelovanje s TZS

Mimaja je včlanjena v Trgovinsko zbornico Slovenije (TZS), s katero zelo dobro sodelujejo. Plod tega sodelovanja je bil nedavni uspeh, ko so zadržali nižjo, 9,5-odstotno stopnjo DDV za hrano za živali, ki jo je vlada želela dvigniti na 22 odstotkov. »Z zadržanjem nižje stopnje smo ohranili konkurenčnost glede na druge države – v Nemčiji je stopnja samo sedemodstotna,« pravijo v podjetju. S TZS sodelujejo tudi na področju usposabljanj oskrbnikov živali za njihove zaposlene, poleg tega pa jih s TZS obveščajo o predvidenih zakonodajnih spremembah na področju trgovine in malih živali. »Konec meseca TZS organizira forum na temo franšizinga, kar je tema, ki nas zanima, zato se bomo dogodka udeležili,« še povedo.

Številna včlanjenja v Trgovinsko zbornico Slovenije

Glavnino članov Trgovinske zbornice Slovenije (TZS) predstavljajo mikro in mala podjetja z do 50 zaposlenimi. »Prispevek malih in mikro trgovcev k ohranjanju trgovinske identitete v Sloveniji je izjemno velik,« so prepričani v TZS. Sicer pa je TZS samostojno, prostovoljno, nepridobitno združenje trgovskih podjetij, ki že od leta 2006 skrbi za potrebe delovanja in razvoja trgovinske dejavnosti na domačem in tujih trgih.

Deli s prijatelji