»Virtualnega davčnega asistenta smo izbrali na podlagi javnega razpisa, ki je bil objavljen v Uradnem listu RS, 67-68 z dne 30. 6. 2006 in glasilu EU 2006/S 120-128246 z dne 28. 6. 2006. Vrednost postavitve sistema virtualnega davčnega asistenta za področje dohodnine skupaj z DDV je leta 2007 znašala 648.017 evrov (155.290.823 SIT), od tega smo 320.860 evrov (76.890.816 SIT) namenili za postavitev baze znanja (baza najpogostejših vprašanj) in 327.157 evrov (78.400.007 SIT) za postavitev celotnega sistema,« so nam povedali v Davčni upravi RS (Durs).
Velja omeniti, da ob tem vsako leto nastajajo tudi stroški za licence, operativno vzdrževanje, nadgradnje zbirke znanja in podaljšanje garancije za strojno opremo. Letni strošek tako znaša 80.457 evrov.
Previsoki stroški
»Zaradi stroškov razmišljamo o upokojitvi virtualne davčne asistentke. V Davčni upravi RS smo namreč omejeni s finančnimi sredstvi, zato razvijamo lastno rešitev, ki bo narejena na podlagi potreb davčnih zavezancev. Tako bi nova rešitev med drugim vsekakor vsebovala tudi sporočanje informacij o izdanih informativnih izračunih dohodnine na podlagi sporočene davčne številke posameznega zavezanca. Ugotavljamo namreč, da so se zavezanci po večini obračali na Vido ravno za tovrstne informacije. V letu 2013 se je 85 odstotkov vseh vprašanj nanašalo na dohodnino,« so dodali.