LJUBLJANA – Agencija RS za okolje (Arso) je 29. oktobra izdala dopolnilno odločbo k delnemu okoljevarstvenemu soglasju za izgradnjo drugega tira železniške proge na odseku Divača–Koper. S tem je investitor dobil okoljevarstveno soglasje za območje celotne trase, so zapisali na spletni strani Arsa.
Kot so dodali, so februarja izdali le delno okoljevarstveno soglasje z določilom, da bodo v zvezi s posegom na območju krajinskega parka Beka odločili z dopolnilno odločbo. To so namreč lahko izdali šele na podlagi sprejetega odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o razglasitvi naravnih znamenitosti in kulturnih spomenikov na območju občine Sežana ter podpisanega sporazuma med ministrstvom za infrastrukturo in prostor, ministrstvom za kmetijstvo in okolje ter občino Hrpelje - Kozina.
»V Krajinskem parku Beka se tako dovoli gradnja in obratovanje II. tira železniške proge na odseku Divača–Koper. Za preprečitev možnih vplivov zaradi posegov v dolini Glinščice pa so poleg pogojev, navedenih v delnem okoljevarstvenem soglasju, predvideni še dodatni pogoji za varovanje krajinskega parka Beka in potoka Glinščica,« so še zapisali.
Projekt poln zapletov
Naj spomnimo: pred začetkom gradnje drugega tira med Divačo in Koprom, ki bo dolg 27 kilometrov, je treba dokončno potrditi tudi investicijski program ter zagotoviti sredstva za gradnjo. Čeprav so vrednost projekta lani ocenili na 1,4 milijarde evrov, je prejšnji minister za infrastrukturo Samo Omerzel zagotovil, da bi drugi tir lahko naredili za pol te cene. Država je v projektu doslej vložila okoli 42 milijonov evrov, kdaj bo končan, pa je le težko napovedati. Zadnja ocena infrastrukturnega ministrstva z začetka letošnjega leta je sicer kazala, da bi lahko po časovnih načrtih drugi tir tehnično zgradili do sredine leta 2021, uporabno dovoljenje pa pridobili do sredine leta 2022.