NA KOŽO

Druga cev

Objavljeno 05. maj 2016 00.15 | Posodobljeno 05. maj 2016 00.15 | Piše: Boštjan Fon

Slovenci bomo v projekt porinili 150 milijonov, nekako polovico potrebnega.

Boštjan Fon.

Leta 1977 smo še Jugoslovani podpisali z Avstrijci pogodbo o preluknjanju. Izpod Karavank je šlo ven tristo tisoč kubikov materiala in smo se cestno povezali, kot je to par sto metrov stran že desetletja zvrtano za potrebe železnice. Odprl se je cestni karavanški predor, slabe štiri tedne preden smo se Jugoslovani dokončno skregali in se začeli obmetavati z granatami. Mi smo zmagali in predorska cev je prišla v polovično last osamosvojenih Slovencev. Pa so se začele stikati pametne glave in spoznale, da je enocevni predor, po katerem poteka promet dvosmerno, preozek, premajhen, prenevaren in da so v času turistične sezone zastoji, pa da pred predorom čemijo tovornjaki z naloženo robo in še kaj bi se našlo. Seveda ni nihče dodajal, da se večina zastojev dogaja na vstopnih portalih, kjer se kasira predornina potujočim. Vsako leto bolj pogosto so bila vzdrževalna dela sredi poletja. Preklemansko nujna, kar vedo seveda samo predorno podprti strokovnjaki. Mi sleherniki nimamo pojma. Tudi požarna varnost je na psu. Treba je zvrtati drugo predorsko cev! Ker še evropske direktive to zahtevajo, ne le da si to sami od sebe želimo. Tako bomo Slovenci v projekt porinili 150 milijonov evrov, nekako polovico finančne konstrukcije. Milijonček gor ali dol, to ni pomembno. Zagotovo bodo leta 2022, ko naj bi bila odprta druga predorska cev, omenjeni zagonski milijoni imeli mladih kot berač bolh. Cena bo precej višja. Je najbolje, da se kar sprijaznimo. Gradnja že prve predorske cevi je bila na moč zoprna, od odkritih petnajstih izvirov vode do eksplozivnega metana. Kam se bo odložilo izkopani material, ne ve nihče. O tem bomo potem, ko se bo začelo riti. Poigravanje s številkami pravi, da se skozi predorsko cev na dan pelje nekaj čez osem tisoč vozil. V osemkilometrskem predoru je v eni minuti povprečno pet vozil. Pri nas imamo dva izjemno obremenjena avtocestna odseka. Pred prestolnico iz primorske smeri med Vrhniko in Brezovico, drugi je severni del ljubljanske obvoznice. Premetavanje številk pravi, da je dnevni promet skozi karavanški predor samo osmina dnevnega pretoka vozil po dveh najbolj obremenjenih avtocestnih odsekih pri nas. Toda biznis je biznis! Druga predorska cev bo ponujala vso moderno varnost in bo usklajena z ukazi evropskih vladarjev, ki nam z direktivami krojijo vsakdan, tudi možnosti hitrejšega gospodarskega razvoja. Seveda! Predvsem tistim, ki se bodo pravočasno zrinili h koritu, kjer bo finančna krma za gradnjo druge predorske cevi.

Deli s prijatelji