LJUBLJANA – Potem ko so nedavno na več lokacijah namestili opozorilni detektor mrtvega kota, ki ga je pred približno enim letom in pol predstavil inovator iz podjetja A.s.K., d. o. o., Peter Korun, so te dni spet sklicali tiskovno konferenco v Centru varne vožnje AMZS na Vranskem. »Sistem je na lokacijah, kjer je nameščen, že prinesel nekaj pozitivnih učinkov,« je povedal Korun, saj naj bi na nepreglednem križišču v Brunšviku po namestitvi opozorilnega sistema za nepregledne cestne odseke COPS število prometnih nesreč zmanjšali za kar 87,5 odstotka.
Stane okrog 10.000 evrov
Čeprav je Milenko Petrovič s Policijske postaje Rače povedal, da so se nesreče na tem odseku dogajale zaradi različnih vzrokov, ne le zaradi izsiljevanja prednosti, je detektor ocenil za dober pripomoček voznikom, ki se na nepreglednem križišču tako lažje vključujejo na prednostno cesto. Ivan Kapun, vodja sektorja prometne policije, je povedal, da se težnja po zmanjševanju najhujših posledic prometnih nesreč na naših cestah še nadaljuje. Veliko teh nesreč se zgodi zaradi nezbranosti, tak sistem pa bi lahko nekatere gotovo preprečil, saj bi voznika zdramil in opozoril na nevarnost, meni: »Treba je vzpostaviti takšen sistem, ki bo opozarjal voznike na možno nevarnost, zato takšno novost podpiram.« Da bi bila novost zelo dobrodošla na nezavarovanih železniških prehodih, je med drugim povedal Elvis A. Herbaj, vodja oddelka za promet na PU Celje. Tak detektor stane okrog 10.000 evrov, medtem ko ureditev prehoda s signalizacijo in zapornicami lahko stane tudi pol milijona evrov.
Pomisleki
Sistem sicer deluje tako, da udeležence v prometu z utripanjem obvešča o možnosti trka, kadar je na prednostni cesti (ali železniških tirih), na katero se vključujemo, drug udeleženec prometa. A na Slovenskih železnicah in v Direkciji RS za ceste imajo tudi nekaj pomislekov. Predvsem bi morali zagotoviti, da bi naprava delovala ves čas. Če bi se namreč zgodilo, da bi bili vozniki navajeni, da jih naprava opozarja na nevarnost, nato pa nekega dne ne bi delovala, bi bil lahko učinek nasproten. Korun sicer pravi, da vozniki te naprave ne smejo dojemati kot semafor, temveč le dodatno opozorilo, in da bi jih to morali naučiti. So se pa s Slovenskimi železnicami in z Direkcijo RS za ceste kar na tiskovni konferenci dogovorili za sestanke, na katerih bodo poskušali odpraviti te pomisleke.