IZRAČUN

Delodajalci zaradi kolon na primorki ob več tisoč evrov

Objavljeno 26. september 2014 09.48 | Posodobljeno 26. september 2014 09.48 | Piše: A. L.

V zadnjih tednih so se vile tudi 20-kilometrske kolone mimo Unca. Del, ki bi lahko potekala tudi ponoči, ne opravljajo.

Okoli 16. ure pri Uncu.

UNEC – Na Primorskem so zaprti polovica avtoceste med priključkoma Postojna in Logatec ter izvoz in uvoz Unec proti Ljubljani. Promet poteka po drugi polovici avtoceste dvosmerno, zato občasno prihaja do obupno dolgih kolon. Voznike so presenetili tudi 20-kilometrski zastoji. A ni le čas, kar se izgublja pri tem. Podjetja, ker njihovi delavci stojijo v kolonah, izgubljajo na tisoče in desettisoče evrov.

Na Darsu ob obnovi omenjenega odseka pravijo, da drugače pač ne gre. Od izvajalca zahtevajo, da dela v svetlem delu dneva, poznavalci pa pravijo, da bi lahko zahtevali, da obnovitvena dela potekajo noč in dan (avtocesto na omenjenem odseku prenavlja konzorcij CPG in CPK, vrednost del pa je 2,2 milijona brez DDV). Na ministrstvu za infrastrukturo, ki ga vodi Peter Gašperšič, potrjujejo, da bi dela, ki potekajo zdaj, lahko izvajali tudi ponoči. Le ure delavcev bi bile dražje in tudi označevanje je v tem primeru nekoliko zahtevnejše. »Minister bo upravljavca pozval, da se čim več del, če bo to mogoče, opravi v nočnem času,« so zapisali na ministrstvu.

Izgube podjetij

Po primorki se dnevno pelje v povprečju 45 tisoč vozil, od tega okoli 7000 tovornjakov nad 3,5 tone.

Kolegi s Financ so izračunali, da bo ura gneče za zaposlenega s povprečno plačo (1740 evrov stroški dela) podjetje stala 9,5 evra. Če je stal dve uri, torej množimo prejšnjo številko z dva. In v tem času zaposleni ni storil prav ničesar drugega, kot le sedel v avtu v gneči.

Za menedžerja Jožeta Colariča, šefa Krke, bi bila stvar seveda drugačna. Njegova ura čakanja v gneči je lahko vredna tudi okoli 290 evrov. Daljše kot je čakanje, več denarja gre.

Kaj pa tovornjakarji? Če pet tisoč težkih tovornjakov vsak dan za dve uri obtiči v zastojih, to pomeni več kot milijon evrov izpada prihodkov na dan. Na GZS računajo, da ob predpostavki 120-minutnega zastoja, ki se ponavlja 30 dni, ti pomeni 60 ur čakanja v zastojih.

V teh urah bi lahko vozilo opravilo 4800 kilometrov dolgo pot pri 80 km/h. Pri prevozu 40 ton blaga bi za vsak kilometer lahko zaslužili 1,3 evra, kar pomeni izpad potencialnega dohodka za podjetje v tem času v višini 6240 evrov.

Deli s prijatelji