NOVO MESTO – »Ko sem bil po sklepu vlade iz poslovnih razlogov razrešen s položaja predsednika uprave Darsa, sem ostal brez vsakih pravic, brez službenega avta, pisarne in drugih bonitet. V Darsu sem sicer ostal do konca januarja, ko sem se prav zaradi konkurenčne klavzule zaposlil v NLB, sem pa takrat Abedina Kotorrija prosil za življenjsko pomoč, da mi torej posodi avto za lastno uporabo. Nisem ga spraševal ne o znamki ne o tipu vozila, nikoli se niti nisem spuščal v lastništvo,« se je na novomeškem okrožnem sodišču zagovarjal Rajko Siročič, ki mu tožilstvo očita nedovoljenega sprejemanja daril.
Naj spomnimo: obtožba se je sprva glasila tudi na Abedina Kotorrija, njemu je očitala, da je Siročiču izročil avto kot nagrado za poplačilo za vse nasvete in usluge pri pomoči v času Siročičevega mandata pri pridobivanju podizvajalskih pogodb za gradnjo avtocest. Kotorri je očitke priznal in sprejel tudi štirimesečno zaporno kazen, ki so mu jo pripisali k osmim letom zapora, tolikšno pa si je prislužil z nezakonitim poslovanjem, ko je reševal lastno gradbeno podjetje, a nekoliko mimo zakona.
Siročič je Kotorrija spoznal leta 1999, takrat je delal v Trimu, Kotorri pa je bil podizvajalec. Na terenu je tega gradbinca albanskih korenin srečeval tudi, ko je bil zaposlen v CGP. »Nikoli nisem bil v takšni vlogi, da bi dodeljeval posle,« je zatrdil Siročič in povedal, da je s Kotorrijem vzpostavil prijateljski odnos, sploh ker je moral Kotorri živeti po pravilih narodnostne skupnosti, ki so ga utesnjevala, med drugim mu je bila dodeljena albanska žena, in prav pri Siročiču je dobival življenjske nasvete. Siročiča je večkrat klicala tudi Kotorrijeva slovenska izbranka Mojca.
Naj se ne hvali, da ga pozna
Leta 2001 sta Abedinova oče in brat pri Siročiču delala oporne zidove, delo je bilo korektno plačano, se je pa Siročič ukvarjal tudi s projektiranjem in risal skice. Po njih sta Kotorrijeva delala tudi pri njegovi hiši, risanje skic pa je še danes Siročičev hobi. »Kotorri me je prosil, ali lahko še za druge stranke narišem skice, po katerih je potem gradil. Narisal sem tudi skice za preureditev njihovega stanovanja v bloku v Bršljinu,« je nadaljeval Siročič in dodal, da je Kotorriju večkrat svetoval, naj se drži dela na gradbiščih, izogiba pa naj se postopanja po gostilnah.
»Sprva je to upošteval, potem pa sem izvedel, da se je velikokrat hvalil, da me pozna,« je izpostavil Siročič in zatrdil, da v Darsu ni imel možnosti vpliva na izbiro podizvajalcev niti ni mogel dati soglasij. »Nobene možnosti vplivanja na izbiro podizvajalcev nisem imel. Po pravilih obligacijskega prava je izbor podizvajalcev prišel iz prevzemnega posla na javnem razpisu in je bil stvar dogovora med izvajalcem in posameznim podizvajalcem. Izvajalec je bil izbran na javnem razpisu, pri čemer je izbor izvajalcev za Dars vodila pooblaščena inženirska hiša. Abedin Kotorri je po meni neznanem ključu prišel do poslov SCT, Primorja in drugih družb. V njegovi evforiji, da je te posle dobil, sem ga tudi jaz opozarjal in usmerjal, naj se raje drži manjših gradbenih projektov, ker so plačilni roki krajši in plačila redna. Hkrati pa sem ga tudi pogosto opozarjal, da naj v javnosti ne omenja mojega imena in najinega poznanstva ter da naj se s tem ne hvali.« Sicer pa je bil Siročič presenečen, da mu obtožba očita tudi posredovanje pri avtocestnih delih, ki so bila sklenjena pred njegovim prihodom na Dars in po odhodu z Darsa. Obtožba namreč govori, da naj bi družba Kotori s pomočjo Siročičevega posredovanja pridobila več podizvajalskih pogodb pri gradnji avtocest v skupni višini najmanj 9,5 milijona evrov.
Lizing plačeval Kotorri
Za sporni BMW X5 je družba Kotori plačevala vse obveznosti lizinga v višini skoraj 44.000 evrov in stroške vzdrževanja, ki so presegli 4500 evrov, pa tudi gorivo v višini 6600 evrov. Da je Siročič avto tri leta in pol vozil po Sloveniji in tujini tako za lastno kot službeno uporabo pri družbi NLB Leasing, kjer je bil potem zaposlen, govorijo potni nalogi z obračuni stroškov, s tem avtom pa je uveljavljal tudi povračilo potnih stroškov na delo. A na sodišču je Siročič pojasnil, da je, kolikor goriva je bilo plačanega na ta način, to poplačal v davčnem postopku, sicer pa da je servise za avto v času njegove uporabe plačeval sam, prav tako gorivo, saj je kartico za gorivo vrnil Kotorriju. Sicer pa je imel v tistem obdobju še enega starega golfa.
Siročič je posebej omenil še eno dejstvo: »Celotna kazenska zadeva temelji na anonimni prijavi. Zanimivo, da je bila ta podana 10. marca 2010, torej 10 dni po hišni preiskavi v primeru zadeve Južna in CGP. Takrat je bila hišna preiskava tudi pri meni, vendar je tožilstvo obtožbe zoper mene zavrglo. Anonimna prijava je privedla tudi do davčnega pregleda, tako mene, žene in otrok, ki ni ugotovil nobenih nepravilnosti.«
Sojenje se bo nadaljevalo po sodnih počitnicah, sodnik Boštjan Kovič pa je za to zadevo že rezerviral kar tri dni.