PREUREJANJE

Dars: ni cestninjenja, ni družbenih prihodkov

Objavljeno 15. april 2012 20.44 | Posodobljeno 15. april 2012 20.41 | Piše: S. U., STA

Dars zavrača Černačeve navedbe.

LJUBLJANA – Družba za avtoceste v RS (Dars) zavrača navedbe ministrstva za infrastrukturo in prostor glede dejavnosti v zvezi s preureditvijo cestninskih postaj, so sporočili iz družbe. Začetek preurejanja se je časovno odmaknil s tem, ko je vlada sprejela sklep o zaustavitvi naročila za vzpostavitev elektronskega cestninjenja, dodajajo.

Dogajanje okoli cestninskih postaj je nagajanje

Ministrstvo je v petek izrazilo mnenje, da uprava Darsa k projektu odstranitve cestninskih postaj pristopa tako, da ga ne bi bilo treba izvesti, in da so tudi pretirane ocene o stroških odstranitve. Resorni minister Zvone Černač je v pogovoru za sobotno Delo dejal, da bi se Dars dalo voditi učinkoviteje, dogajanje v zvezi s cestninskimi postajami pa ocenil za nagajanje.

Na Darsu medtem trdijo, da brez cestninskih postaj in novega delujočega sistema elektronskega cestninjenja ne morejo cestniniti tovornih vozil. Prihodki od cestninjenja teh vozil pa pomenijo pomemben delež prihodkov družbe, ki so v veliki večini namenjeni odplačevanju najetih kreditov za zgraditev in obnovo avtocestnega omrežja.

Dodajajo, da je ocena vrednosti rušitve cestninskih postaj ob hkratni uvedbi elektronskega cestninjenja za tovorna vozila (28 milijonov evrov) nastala na podlagi projektne dokumentacije, ki so jo izdelali za to pooblaščeni strokovnjaki. Končna vrednost pa da bi bila znana ob sklenitvi pogodb z izvajalci, izbranimi v postopku javnega naročanja.

Preureditve čelne cestninske postaje Log trenutno ni izvedljiva

V okviru delovne skupine za preureditev cestninskih postaj, ki jo sestavljajo predstavniki Darsa in ministrstva, je bila zaradi prizadevanj za čimprejšnji začetek izvedbe pilotnega projekta preureditve čelne cestninske postaje Log predlagana proučitev možnosti skrajšanja postopkov oddaje del, vendar po mnenju Darsa ta možnost trenutno ni izvedljiva.

Glede ministrovih navedb za časnik, da lahko Dars z lastnimi strokovnimi viri in tehnologijo opravi okoli štiri petine del pri odstranitvi v lastni režiji, pa pri Darsu pravijo, da za to ne razpolagajo z ustreznimi tehničnimi zmogljivostmi.

Černač je za časnik še dejal, da bi že sprejel odločitev o sistemu cestninjenja tovornega prometa, če bi imel možnost o tem odločati, in sicer takšno, da bi v roku dveh let dobili sistem za cestninjenje v prostem prometnem toku, ki ga v nekaterih sosednjih državah že imajo, in to brez dodatnih zadolžitev.

Deli s prijatelji