POSLOVANJE

Cinkarni Celje čisti dobiček porasel za 172 odstotkov

Objavljeno 22. november 2017 10.31 | Posodobljeno 22. november 2017 10.31 | Piše: STA, A. L.

Kot je v poročilu zapisal predsednik uprave Tomaž Benčina, so dobri poslovni izidi posledica povečanja vrednostnega obsega poslovanja in pomembnega izboljšanja njegove učinkovitosti.

CELJE – Cinkarna Celje je v devetmesečju ustvarila 143,6 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je devet odstotkov več kot v istem obdobju lani in 27 odstotkov nad načrti. Čisti dobiček je medtem porasel za 172 odstotkov, na 25,5 milijona evrov, kar je 239 odstotkov več od načrtovanega.

Cinkarna je v prvih devetih mesecih v medletni primerjavi proizvedla za odstotek več titanovega pigmenta, vse kar so proizvedli, so tudi prodali, njihove proizvodne zmogljivosti pa so razprodane vsaj do polovice leta 2018. Cinkarna je v tem času za naložbe v osnovna sredstva namenila 7,7 milijona evrov oziroma 53,1 odstotka vseh načrtovanih sredstev, piše v poročilu o poslovanju, objavljenem na spletnih straneh Ljubljanska borze.

Optimalni prehod

Kot je v poročilu zapisal predsednik uprave Tomaž Benčina, so dobri poslovni izidi posledica povečanja vrednostnega obsega poslovanja in pomembnega izboljšanja njegove učinkovitosti.

Vnovič se po njegovem potrjuje, da sta bili strateški odločitvi o ustavitvi in likvidaciji grafičnega programa v letu 2016 in programa valjane titan-cinkove pločevine v letu 2017 tako v časovnem kot v vsebinskem smislu optimalni. Ustvarili sta pogoje, v katerih je podjetje vse svoje potenciale usmerilo v aktivno upravljanje nosilnega programa pigmenta titanovega dioksida in s tem dodobra izkoristilo naraščajočo konjunkturo.

Omejena ponudba, cene rasle

Izredno dinamične razmere na trgu pigmenta titanovega dioksida so bile v dosedanjem poteku leta 2017 zaznamovane z naraščajočim povpraševanjem, omejeno ponudbo in zato z rastjo prodajnih cen, je ocenil Benčina.

Dejal je tudi, da je proces prerazdeljevanja poslovnih učinkov po verigi vrednosti pigmentne in barvarske industrije v polnem teku. Prenos teh razmer na konkretne trge in nosilne proizvode Cinkarne Celje seveda pomeni, da so se pri nabavi ključnih surovin in materialov že prisiljeni dogovarjati in sprejemati zvišanje cen. Sočasno neposredno doživljajo omejenost ponudbe, kar za zdaj uspešno obvladujejo z razvojem alternativnih virov in s postopnim predvidenim povečevanjem obsega varnostnih zalog.

Temeljni poudarki poslovne politike Cinkarne so v devetmesečju ostali nespremenjeni. Osredotočajo se na fizični obseg proizvodnje, izkoriščanje tržnih potencialov v smeri dvigovanja prodajnih cen, optimizacijo proizvajalnih stroškov in izvedbo investicijskih načrtov.

Deli s prijatelji