DARSOVCI

Četudi ni letela, 
naj bi odletela?

Objavljeno 06. junij 2012 09.45 | Posodobljeno 05. junij 2012 20.41 | Piše: Jadran Vatovec

Ali bo letenje iz Trsta prek Rima do Torina kapljica čez rob?

Podizvajalci gradenj so že lani protestirali pred poslopjem Darsa. Foto: Matej Družnik

LJUBLJANA, RIM – Skupina predstavnikov Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) je bila prejšnji teden v italijanski industrijski prestolnici Torino (najprej so z avtomobili potovali do Trsta, od tam z letalom do Rima, potem pa, jasno, z drugim letalom znova proti severu, do Torina), kjer je potekalo letno srečanje članic Evropskega strokovnega združenja avtocestnih koncesionarjev ter upravljavcev avtocest in hitrih cest (ASECAP). Na tokratnem srečanju asecapovcev so razpravljali o tako imenovanem pametnem, zelenem in varnem prometu. Ob robu srečanja so predstavniki članic ASECAP znova podprli načrt EU, v skladu s katerim je treba razvi(ja)ti inovativne, do okolja prijazne in družbenoodgovorne prometne poti kot sestavni del trajnostne večmodalne mobilnosti.

No, če darsovci zatrjujejo, da je šlo za pomembno, koristno strokovno izkušnjo, je nekdanji računski revizor Martin Jakše v televizijski oddaji opozoril tudi na drugo plat medalje: taka potovanja so, kot je poudaril, predvsem organiziran del nekakšnega turizma oziroma zabave, saj bi razdaljo do Torina lahko premagali z avtomobilskim prevozom in si, denimo, spotoma še ogledali, v kakšnem stanju so italijanske avtoceste. Vendar so se v vodstvu Darsa očitno odločili drugače, in namesto da bi stroški prevoza do Torina znašali celo manj kot 150 evrov, so darsovci za »koristno izkušnjo« raje zapravili več kot 12.000 evrov.

Stroški njihove vožnje do Torina bi lahko bili manj kot 150 evrov, a je delegacija darsovcev raje zapravila več kot 12.000 evrov.

Jasno, »zabavni turizem«, ki so si ga tokrat privoščili darsovci, ni njihov edini niti največji greh, obstaja pa kljub vsemu možnost, da bo nadzorni svet družbe v prenovljeni sestavi (Agencija za upravljanje kapitalskih naložb je na željo vlade pred dvema tednoma imenovala štiri nove nadzornike Silvo Savšek, Ivana Križniča, Roberta Čehovina in Dušana Hočevarja) prav ta (iz)let štel za kapljo čez rob. Drži, nekateri so celo napovedovali, da bo že v prejšnjem tednu dokončno znano, ali Pahor-Vlačičeva predsednica uprave Mateja Duhovnik odhaja s čela Darsa ter ali ga zapušča z odpravnino ali brez nje. Mimogrede, Duhovnikova sicer ni vodila Darsove delegacije, ki je prek Rima potovala v Torino: nadomeščal jo je nekdanji izvršni direktor Vegrada Milan Šajn, ki po novem v Darsu zaseda funkcijo poslovnega direktorja.

 

Država naj bo odgovorna lastnica

Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) je pred dnevi pisala vladi in AUKN ter ju pozvala, naj se začneta vesti, kot bi se odgovoren lastnik. Pod drobnogledom KPK je namreč večina družb v državni lasti, v, po domače rečeno, preiskovalnih postopkih pa so tudi člani uprav Darsa, Telekoma in Slovenskih železnic ter, ne nazadnje, NLB in NKBM. Komisija v primerih, ki jih proučuje, zaznava številna in različna korupcijska tveganja ter med drugim opaža, da nadzorni sveti včasih neučinkovito uresničujejo svojo vlogo ter (celo) opuščajo ugotavljanje in uveljavljanje odgovornosti. Mogoče pa bo navedeno pismo spodbudno tudi za nadzorni svet Darsa.

 

Deli s prijatelji