LJUBLJANA – Novi šef Slovenskih železnic (SŽ) Dušan Mes nasprotuje interventnemu zakonu, ki ga v vladni postopek pošilja minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač. Zakon med drugim daje večje pristojnosti Darsu in prinaša neposredno davčno lastništvo železniških tirov.
Mes nasprotuje Černačevemu predlogu
»Sem proti delitvi infrastrukture, ker to ne bi prineslo potrebnih sinergijskih učinkov. Tudi vse železnice v okolici, v Nemčiji, Italiji in Avstriji, so organizirane podobno kot SŽ,« je povedal Mes, ki je bil včeraj pri posvetu pri ministru. Vendar pa o predlogu po Mesovih besedah nista govorila.
Mes trdi, da s predlogom, da bo posebno podjetje SŽ - Infrastruktura preneseno neposredno v stoodstotno last države in ne bo imelo nikakršnih povezav s SŽ kot prevoznikom, ni uradno seznanjen.
Darsu več pristojnosti
Interventni infrastrukturni zakon med drugim predvideva, da se javna agencija za železniški promet razbremeni priprave voznih redov, s čimer bo prihranila kar milijon evrov, saj ji ne bo treba kupiti računalniškega programa. Največji prihranek, kar 26,8 milijona evrov na leto, prinaša preložitev odplačevanja terjatve za plačilo železniške infrastrukture na leto 2014. Sredstva, namenjena za razvoj železniške infrastrukture, bodo po novem namenjena za vso prometno infrastrukturo.
Finance še pišejo, da naj bi Dars po novem skrbel tudi za prostorsko umeščanje avtocest v prostor in pridobivanje nepremičnin za njihovo gradnjo. Dars bi s pobranimi cestninami v celoti kril stroške projektiranja, za katere je v proračunu sicer predvideno 18,4 milijona evrov.
Odprava subvencije za prvo rešitev stanovanjskega vprašanja za mlade družine
Zakon med drugim predvideva razbremenitev proračuna za 3,1 milijona evrov, s tem ko bi odpravili nacionalno stanovanjsko varčevalno shemo in subvencije za prvo rešitev stanovanjskega vprašanja za mlade družine. Za sedem milijonov evrov pa naj bi se zmanjšala sredstva za odpravo posledic rudarjenja v Trbovljah in Hrastniku.