MANIPULACIJE

Cerar ni prvi s prevaro pri fotografijah; lani smo zasačili že ...

Objavljeno 21. avgust 2014 20.17 | Posodobljeno 21. avgust 2014 21.06 | Piše: E. N.

Pretirana samohvala s podporniki je tvegana reč, zlasti če mediji razkrijejo, da Lojzeti, Francke in Mirki niso to, kar naj bi bili. A huda medijska napaka Mira Cerarja ni prvi tak primer v slovenskem prostoru. Preberite, katerega slovenskega politika smo še zasačili pri manipulacijah.

Kot pišemo pri šefu SMC in mandatarju za sestavo nove vlade Miru Cerarju podpornik Milan v resnici ni Milan, Martina pa ne Martina.

Vendar Miro Cerar ni prvi in edini slovenski politik, ki si je privoščil manipulacije z opisi in fotografijami svojih privržencev.

Minilo je že leto in pol ...

Januarja 2013 je v Mariboru potekala prava vojna med nasprotniki in pristaši nekdanjega župana Franca Kanglerja. Vstajniki, ki so si pri organizaciji izdatno pomagali z družbenimi omrežji, so na facebooku med drugim postavili zelo priljubljeno stran vseh nasprotnikov nekdanjega župana. Stran, na kateri so ga pozivali k odstopu, je z več deset tisoč všečki takrat predstavljala pravi fenomen.

Vendar jim Kangler ni ostal dolžan: na facebooku se je skoraj čez noč pojavila stran »Franc Kangler naj ponovno kandidira za župana Maribora«. Tudi ta stran je začela hitro dobivati všečke: v zelo kratkem času jih je prejela več kot 6000. 

Toda na Slovenskih novicah smo razkrili zanimivost: Kanglerjevi podporniki na facebooku sploh niso bili Slovenci, kaj šele Mariborčani! Kangler si je preprosto izmislil všečke, njegovi podporniki pa so bili ljudje z imeni, kot so Hakan, Mourad, Abdul, Somporn, Gonny ali Mahnoor. Po mnenju strokovnjaka za komuniciranje na družabnih omrežjih Mateja Špeharja je šlo za lažne profile oziroma plačane všečke. 

image
FOTO: s posebno zvijačo se na facebooku da priklicati seznam podpornikov (všečkarjev) izbrane strani. Ko smo to izvedli na strani v podporo Kanglerju, se je izkazalo, da so njegovi všečkarji vse kaj drugega kot pravi Štajerci.

Koliko stane manipulacija?

Pridobitev fotografij neznanih oseb prek fotoagencij, kakršna je Shutterstock (to je uporabil Cerar), stane komaj nekaj evrov. Za plačane všečke na facebooku je treba globlje seči v denarnico. Kangler oziroma njegovi podporniki so za 6000 navideznih všečkov plačali okoli 200 dolarjev. Količinski popusti so pri takih poslih običajni, računa pa, kakopak, ne dobite.

Deli s prijatelji